Monica Cadogan, CEO Vivre Deco
Nume si prenume: Monica Cadogan
Functie: CEO
Compania: Vivre Deco
Data: 01-09-2014

Monica Cadogan are pregatire de economist, urmand cursurile Academiei de Studii Economice -Facultatea de Finante Banci, Asigurari si Burse de Valori. A lucrat full-time incepand cu anul III de facultate in domeniul consultantei de management, domeniu care a invatat-o disciplina si obsesia pentru rezultat, specifica unui proiect.  Tot consultanta de management a invatat-o ce inseamna sa lucrezi cu detalii, sub presiunea timpului, care este circuitul economic si cum sa privesti global o afacere.

 

Ultimii 10 ani au insemnat responsabilitati profesionale si functii de conducere, infiintand propria firma imediat dupa facultate. Antreprenoriatul a atras-o dintotdeauna si este continuu preocupata de auto-perfectionare. In toti acesti ani, s-a pregatit continuu prin lectura, dar si prin cursuri si specializari, sau participari la targuri si conferinte.  Din aprilie 2012 conduce Vivre Deco, cel mai mare magazin online de home & deco din Romania, care in mai putin de doi ani de la infiintare s-a extins pe alte trei piete regionale.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Sa incepem cu povestea brandului Vivre Deco. Cine a venit cu ideea si cum s-a dezvoltat aceasta pentru a ajunge la forma actuala?

 

Monica Cadogan: In 2009  am devenit membru in consiliul de administratie al Neogen, un grup de firme din domeniul IT si am inceput sa cochetez cu aceasta industrie si ideea unui nou proiect in 2011. In martie 2012, impreuna cu ceilalti doi actionari, compania Neogen si directorul nostru de tehnologii, Andras Nagy Vajda, am inceput pregatirile si activitatea pentru Vivre Deco, operatorul site-ului www.vivre.ro.

Ne-am dorit un proiect in online, pe o nisa in care nu exista un jucator puternic, astfel ne-am oprit la home & deco. Fondatorii Vivre aveau deja o experienta anterioara de aproximativ trei ani de colaborare, iar trioul a mizat pe cunostintele strategice ale lui Neogen in mediul online, experienta in dezvoltare si management de produs a lui Andras Nagy Vajda si viziunea antreprenoriala imbogatita de consultanta de management din Advisory Delta.  Site-ul romanesc de home & deco (www.vivre.ro) este deschis din aprilie 2012, iar in mai 2013 am inceput vanzarile in Bulgaria, in septembrie 2013 in Ungaria, iar anul acesta am lansat operatiunile si in Croatia. 

 

A.D.: Compania dvs. este tanara, sunteti pe piata de aproape 2 ani si jumatate, insa v-ati dezvoltat foarte mult in acest timp, va desfasurati activitatea in alte 3 tari si ati avut o cifra de afaceri de 7 milioane de euro anul trecut. Care este motorul din spatele acestei evolutii?

 

Monica Cadogan: Vivre a fost gandit de la bun inceput ca un proiect mare, un actor transnational care sa ajunga un jucator important in regiune. Motorul este strategia investitorilor care considera ca oportunitatile trebuie sa fie folosite la maximum la momentul potrivit. Combustibilul pentru a pune in miscare aceasta viziune sunt oamenii deosebiti implicati la toate nivelurile in aceasta initiativa,  energia si pasiunea debordante, organizarea continua , un volum de munca impresionant, precum si resurse financiare semnificative. 

 

A.D.: Sectorul home&deco este inca putin dezvoltat in Romania, insa acest lucru ar trebui sa se modifice pe masura ce oamenii vor incepe sa aprecieze din ce in ce mai mult frumusetea si calitatea produselor din caminul lor. Cum ati observat dvs. ca a evoluat piata in ultimii 2 ani si cum va continua sa evolueze in viitor?

 

Monica Cadogan: Piata romaneasca de home & deco este in crestere, in special pentru ca are mult de recuperat, dar si datorita unor re-asezari ale marilor jucatori. Este o piata cu un potential mare si se observa o consolidare in ecommerce, precum si in zona de casa & materiale de constructii.  In acest moment,  nevoia exista la consumator,  dar depinde de retaileri sa o transforme in cerere reala de bunuri.  Legat de viitor,  tendintele se vor mentine si probabil vor intra in piata si alti jucatori mari care inca nu sunt prezenti, pe masura ce piata este educata si pregatita pentru aceste tipuri de produse.

 

A.D.: Inainte de Vivre Deco ati avut o alta companie, Advisory Delta, de consultanta in business. Ce v-a invatat aceasta prima activitate antreprenoriala si cum se aplica la business-ul actual?

 

Monica Cadogan: Consultanta a fost si ramane definitorie pentru caracterul si modul cum lucrez mai ales pentru ca am beneficiat de multa (auto)pregatire in domeniu si pentru ca este o pozitie foarte generoasa pentru cei care vor sa invete. Datorita antreprenoriatului m-am maturizat si am invatat sa fiu flexibila, implicata si am inteles ca, in general, in afaceri nu exista noroc, ci doar suma unor factori favorizanti. In viata mea totul este un proiect cu inceput, rezultate intermediare, buget si proceduri, indiferent daca sunt scrise intr-o matrice logica sau nu.

 

A.D.: Diferentele culturale isi exercita influenta in business, chiar daca zona Europei de Est este relativ asemanatoare. Care sunt principalele diferente intre modul in care va desfasurati activitatea in Romania si in Bulgaria, Ungaria sau Croatia?

 

Monica Cadogan: Extinderea noastra in regiune a avut la baza ideea ca gusturile si obiceiurile de consum nu sunt atat de diferite in tarile respective, tocmai de aceea avem o abordare unitara cu aceeasi oferta pe pietele in care suntem prezenti. Strategia de business si deciziile majore sunt unitare si incercam sa pastram un model replicabil, in limitele specificului.

 

A.D.: Cat de mult au contat studiile pe care le-ati urmat in activitatea profesionala ulterioara? Daca ati putea sa o luati de la inceput, ati alege altceva?

 

Monica Cadogan: Studiile mi-au pus bazele unui limbaj si au deschis apetenta pentru informatie.  In general, imi place sa ma uit in urma si sa extrag ce este bun, sa inteleg ce s-a produs pozitiv in viata mea. Nu as alege altceva, sunt recunoscatoare pentru tot ce s-a intamplat si cred ca toate au venit  la timpul potrivit.

 

A.D.: Inspiratia in business poate veni din multe locuri, insa, se intampla des sa existe o persoana a carei experienta are o influenta fundamentala. Aveti astfel de persoane, mentori, in viata dvs.?

 

Monica Cadogan: Desigur, fie ca ii numim mentori, prieteni, parinti, investitori, colegi, sunt mereu atenta la cei din jur si ii provoc cu dilemele mele. Am un mentor din zona de afaceri, Marius Stefan, fondator Autonom Rent a Car, de la care am invatat multe lucruri utile de cand conduc Vivre si caruia ii multumesc pentru rabdarea, atentia si disponibilitatea sa.  Dar am beneficiat si de mentoring intr-un sistem organizat, prin participarea acum 7-8 ani la cursurile organizate de Ministerul Integrarii Europene, unde am avut doi mentori internationali.  In acelasi timp, consider ca, pe langa mentorii oficiali, in viata noastra sunt multe persoane care ne ofera modele, directii, sfaturi si care pot aduce schimbari benefice.

 

A.D.: Cum reusiti sa gasiti un echilibru intre viata profesionala si viata de familie? Care sunt activitatile care va ajuta sa va reincarcati bateriile si sa fiti performanta?

 

Monica Cadogan: Am mult suport din partea tuturor.  Sunt o persoana foarte activa si energia imi vine de multe ori din actiune.  Ma reincarc dormind, citind, ascultand muzica si vorbind cu oamenii dragi.

 

A.D.: La final, impartasiti-ne cateva ganduri pentru comunitatea Femei in Afaceri.

 

Monica Cadogan: Ma gandesc la un citat: „corabiile sunt in siguranta in port, dar nu pentru asta au fost construite”. Sper ca femeile, in particular , si oamenii, in general, vor invata ca riscul si necunoscutul ascund, mai ales in timpurile noastre, surprize placute si ca fara a iesi in larg nu putem descoperi nici un nou continent plin de oportunitati si alte minunatii.

 

www.vivre.ro

 

Interviu realizat de Adina David

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24