Maria Bagrin, fondatoarea agentiei Makeover Buro
Nume si prenume: Maria Bagrin
Functie: Fondatoare
Compania: MAKEOVER BURO
Data: 28-06-2019

Maria Bagrin este o antreprenoare cu o poveste de succes în lumea digitală, care a fondat prima agenție bazată exclusiv pe Influencer Marketing din România. După ce a fost unul dintre primii bloggeri de succes din Moldova, acum îi ajută pe alții sa creeze conținut digital de calitate și să se conecteze cu brandurile potrivite, cărora să le aduca plus valoare.

 

Makeover Buro, compania Mariei, a creat în cei 3 ani de activitate povești digitale pentru zeci de branduri și a colaborat cu peste 150 de influenceri și celebritați. Acum, Maria și echipa ei duc în premieră, prin conferințe dedicate, conceptul de Influencer Marketing pe piața din Republica Moldova, formând o punte de legătura între cele doua țari pe piața digitală.

 

Femei in Afaceri:  Cum s-a născut ideea de a fonda o agenție de Influencer Marketing în România?

 

Maria Bagrin: Începe chiar din anul 2009, atunci când la nivel global a apărut termenul de fashion blogger. M-a fascinat pe loc și am urmărit constant de-a lungul timpului evoluția trend-setterilor care între timp au devenit influenceri. Ulterior având și eu un blog, am ințeles cât de important e conținutul atunci când împărtășești un articol cu urmăritorii tăi și în principal, conținutul vizual. Am fost mereu pasionată de evoluția mediului online și de mecanismele care ne fac să devenim consumatorii a ceea ce vedem pe online, cum ar fi Instagram. Așa a apărut și ideea de a crea o agenție care să dezvolte în mare parte concepte și idei creative pentru campaniile cu influenceri. Știam că o postare nu e de ajuns pentru a comunica publicului că ești îndrăgostită de un produs sau de cum funcționează acesta. Totul trebuie să pornească de la o poveste, de la stilul tău de viață, ce vrei să schimbi în el și cum acesta te poate influența. Am avut norocul că pe atunci eram în aceeași sferă creativă, fiind stilist de imagine și cumva colaborasem deja cu clienți pe zona fashion, pe care mai târziu i-am adus în agenție pentru o gamă mai largă de promovare.

 

 

Femei in Afaceri:  Cu ce se diferențiază Makeover Buro față de alte agenții similare?

 

Maria Bagrin: Makeover este o agenție digitală, exclusiv de Influencer Marketing. Noi conectam brandurile cu cei mai importanți creatori de conținut din online oferind o integrare de marketing în profunzime. De la strategie, designul campaniei creative și furnizarea influencerilor pana la raportarea de execuție, analiză și impact, asigurăm clienților noștri realizarea întregului potențial de marketing prin influenceri si nu numai. Dat fiind faptul că fiecare dintre clienții noștri este unic, pornim de la oferte personalizate și ne setăm  obiectivele în funcție de client. Suntem pregătiți să executam misiunea clienților noștri.

 

 

Femei in Afaceri:  Cum ai defini un influencer?

 

Maria Bagrin: Influencerul este acea persoană de lângă tine în care ai încredere și care, indiferent dacă o urmărești în online sau nu, atunci când iți recomandă un local bun, un specialist bun sau un produs bun, testezi.

 

 

Femei in Afaceri: Cum arată astăzi piața de Influencer Marketing în România și cum crezi că va evolua în următorii ani?

 

Maria Bagrin: Suntem în perioada în care clientul ințelege că are nevoie de o schimbare și și-o asumă, însă face greu pasul. Și asta deoarece termenul de  influencer în România este egal de multe ori cu iresponsabilitatea, în urma unor colaborări eșuate a brandurilor direct cu influencerii. Multi influenceri din pacate încă nu-și asumă acest job ca pe unul real, sau mai bine zis avem influenceri care fac asta ca un full-time job și cei care fac asta în timpul liber. De aici și pornesc dilemele. Evoluția este una bună, influencerii iși vor crea propriile business-uri, linii de brand, unii din ei vor deveni asociați cu acele branduri cu care au deja o istorie.

 

 

Femei in Afaceri:  Care sunt cele mai mari provocări ale acestei industrii?

 

Maria Bagrin: Campaniile de valoare, la care oamenii reactionează cu ‘’Wow, ce tare!’’ în comentarii. Provocarile pentru noi sunt și atunci când influencerii gândesc creativ integrarea  unui produs. Este foarte important ca influencerul să fie implicat cap-coadă într-un proiect, să vină din start cu niste direcții sau concepte de campanie, nu doar să trimită o oferta de preț. Asta ne ușurează munca foarte mult, iar impactul este dublu! Influencerul știe cel mai bine ce tip de conținut preferă publicul sau..

 

 

Femei in Afaceri:  Care sunt prejudecățile de care te lovești cel mai des?

 

Maria Bagrin: ‘Influencerii nu sunt credibili”, “Au bugete mari”, ‘’Nu știu dacă livrează rezultate’’- acestea sunt cele mai comune temeri  pe care le au clienții. Răspunsurile la orice întrebare din acest registru le dăm sub formă de rapoarte și cifre la final de campanii și prin exemplele din portofoliu. În acest mod, reușim să transformăm neliniștea clientului într-o punte sigură de investiție, fara prejudecăți. Clientul știe pentru ce vine la noi, iar atunci când pe langă o campanie de influencer marketing, i-ai adus soluții pentru problemele din business sau l-ai ajutat și în alte direcții cu rezultate de impact, se dezvoltă o relație de durată.

 

 

Femei in Afaceri:  Care este proiectul de care ești cel mai mult mândră?

 

Maria Bagrin: “Este vorba despre o campanie de Ziua Îndrăgostiților organizată de noi pentru influenceri și publicul lor - ‘’Date An Influencer”. Un proiect curajos prin care macro și micro-influencerii și-au scos publicul la un date adevarat. Am filmat întreg procesul de cunoaștere între ei, la care totul s-a întâmplat firesc și foarte natural.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pWVHjLdI4dw&t=5s

 

Femei in Afaceri:  Care sunt cele mai solicitate servicii?

 

Maria Bagrin: Dat fiind faptul că fiecare dintre clienții nostri este unic, identificăm problema business-ului și începem cu o strategie personalizată. Nu avem un blank de ofertă, deoarece fiecare client necesita o abordare cu un obiectiv specific. Pe langă aceasta, Makeover conectează brandurile cu cei mai potriviți influenceri indiferent dacă aceasta include cercetarea micro-influencerilor din Chișinău sau București, planificăm și executăm un program de ambasadori pe scară largă în toată Europa.

 

Femei in Afaceri: Ce sfaturi le-ai da antreprenorilor care vor să investească în Influencer Marketing?

 

Maria Bagrin: Să nu se uite la numarul de followers sau volumul colaborărilor atunci când își caută influencerul potrivit. Totul este despre storytelling și conceptul unei campanii, iar influencerul să comunice cât mai aproape de brandul cu care se asociază, să se pună în pielea urmăritorilor lui ca și cum ar cumpăra acel produs.

 

 

Femei in Afacri:  Ce planuri ai pentru dezvoltarea Makeover Buro?

 

Maria Bagrin: Extinderea agenției la nivel global este unul din scopurile noastre de viitor, deoarece ne dorim ca prin intermediul nostru, atât brandurile cât și influencerii noștri să își expună continutul foarte creativ în afară. Se cere asta!

 

 

 

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24