Lucia Costea, Managing Partner Secom
Nume si prenume: Lucia Costea
Functie: Managing Partner
Compania: Secom
Data: 30-05-2016

A creat, alaturi de Andrei Costea, brand-ul Secom, aducand compania in top 10 jucatori din piata de suplimente alimentare si pozitionand-o ca pe un lider de autoritate in solutii de medicina integrativa. Fire extrem de ambitioasa, dinamica si implicata, Lucia Costea este un antreprenor care a dezvoltat compania dedicandu-i-se in permanenta. Atunci cand a fost “aruncata” pe nepregatite in antreprenoriat a invatat rapid “sa lupte impotriva curentilor”, sa miste lucrurile, chiar daca in acel moment piata pe care incepusera sa activeze era intr-un stadiu incipient, iar consumatorul roman era obisnuit doar cu traditionalele ceaiuri, musetel si tincturi. Nu i-a fost frica sa parieze pe ingrediente inovatoare, total necunoscute in Romania, insa care reprezentau standardul in fitoterapie la nivel international, facand pionerat in piata de suplimente alimentare.

Astazi, Secom este un brand recunoscut prin portofoliul complex (peste 250 de suplimente alimentare si fito-dermatocosmetice), cu produse inovatoare si de calitate, care acopera toate ariile terapeutice, disponibile in 8000 de farmacii si magazine cu profil naturist. Compania si-a creat o retea proprie de retail, avand 9 magazine in Bucuresti, Bacau, Brasov, Iasi, Ploiesti si Timisoara.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Ati pus bazele Secom acum mai bine de 12 ani si ati reusit sa dezvoltati aceasta afacere foarte frumos, ajungand la o cifra de afaceri considerabila in acest moment. Care sunt cele mai importante aspecte din acest demers, care este „secretul succesului” dumneavoastra?

 

Lucia Costea: In primul rand va multumim pentru aprecieri, insa cu siguranta mai avem mult de munca. Am dezvoltat o strategie complexa si ne concentram eforturile pentru a o transpune in practica. In activitatea noastra de zi cu zi a existat intotdeauna pasiune, determinare, optimism si dorinta de a reusi, piloni pe care ne sustinem in continuare viziunea.

Credem ca suntem apreciati si datorita deciziilor fara compromis asupra modelului de business pe care l-am dezvoltat si asupra produselor si serviciilor pe care le oferim, cu responsabilitate si dedicare, consumatorilor nostri.

 

A.D.: De ce ati ales piata suplimentelor alimentare si nu alt domeniu? V-ati gandit vreodata sa incepeti o afacere in alt sector?

 

Lucia Costea: Lucrurile s-au intamplat atat de firesc, incat este dificil sa spun pana unde am ales eu domeniul si de unde m-a ales el. Secom este un business de familie. Compania a fost infiintata de parintii sotului meu in anul 1991, insa avea un alt profil de activitate. Anul 1997 este momentul in care Secom incepe sa se dezvolte in zona suplimentelor alimentare, iar 2004 este punctul in care am fost intrebati (N.R. Lucia si Andrei Costea) daca am vrea sa ne ocupam de import, o zona noua, care avea sa indrepte compania spre activitatea care ne-a si consacrat in piata. Practic, nu ne-am ales domeniul, a fost o oportunitate de care am profitat din plin, fiind dornici de munca si de dezvoltare. Interesant este ca totul a pornit de la comenzi de cateva flacoane, in valoare de cateva zeci de dolari, fara comunicare media si fara un plan de business solid care sa sustina o promovare intensa.

Suntem extrem de implicati in acest business, consideram ca mai avem foarte mult de dezvoltat in aceasta industrie. In plus, am deschis noi arii de business, cum ar fi propriul lant de retail care este cu totul diferit de activitatea de import.

 

A.D.: Sunt multe persoane care isi doresc sa devina antreprenori, insa mult mai putini si pornesc pe acest drum. Ce v-a determinat sa alegeti aceasta cale si care au fost principalele provocari pe care le-ati intampinat?

 

Lucia Costea: Cand am inceput activitatea de import eram in perioada studentiei, nu am considerat ca va fi job-ul nostru pentru totdeauna – de fapt nici nu s-a discutat acest aspect. Era o activitate interesanta la momentul respectiv si ne bucuram ca putem dezvolta impreuna lucruri frumoase. Certitudinea unui business a venit cativa ani mai tarziu, cand am finalizat studiile si ne-am dat seama ca vrem sa ducem mai departe ce incepusem. Ne bucuram de increderea consumatorilor in produsele noastre, ne formasem o viziune clara si am continuat. Provocari au fost multiple si aici imi amintesc efortul nostru prin care incercam sa explicam consumatorilor ce sunt ciupercile medicinale sau substante precum glutation, inozitol, colostru sau de ce este important sa citesti eticheta unui produs natural pentru sanatate si sa urmaresti tipurile de ingrediente, extractele standardizate, biodisponibilitatea sau concentratiile. O alta provocare pentru noi a fost sa construim si sa dezvoltam o structura a companiei, departament cu departament, fara a avea o pregatire specifica. La acestea as mai adauga lipsa unei monitorizari stricte a cadrului legislativ in care se comunica si comercializeaza suplimentele alimentare.

 

A.D.: Din experienta pe care ati acumulat-o, ce insemna sa fii antreprenor in Romania in urma cu 12 ani si ce inseamna acum?

 

Lucia Costea: Pe de-o parte s-au diminuat provocarile implementarii unei idei noi de business, insa pe de alta parte, multe piete au evoluat si nu mai sunt atat de usor de penetrat ca in 2004. Totodata, dezvoltarea societatii si economiei generale in Romania au facut ca populatia sa aiba o deschidere mai mare catre ideile inovatoare si piata de consum sa creasca in paralel.

In continuare, antreprenorii se confrunta cu dificultati generate de o asimilare si implementare deficitara a legislatiei europene si de un ritm scazut al dezvoltarii infrastructurii romanesti pe toate palierele.

 

A.D.: Care sunt principalele voastre obiective de dezvoltare pentru 2016-2017? Aveti planuri de extindere pentru urmatoarea perioada?

 

Lucia Costea: Da, avem planuri de extindere considerabile. Ne propunem o crestere a cifrei de afaceri cu 30% pentru anul 2016, sa inauguram cel putin doua magazine noi, dintre care unul s-a concretizat deja la Timisoara. Vom continua demersurile de a crea o cultura de administrare a suplimentelor alimentare in Romania prin proiecte educative si de informare.

 

A.D.: Ati declarat ca va doriti sa va implicati si in informarea si educarea pietei romanesti – care sunt directiile si aspectele pe care doriti sa le acoperiti?

 

Lucia Costea: Obiectivul nostru este sa facem cunoscut in randul consumatorilor cadrul in care actioneaza categoria noastra, criteriile de selectie ale unui produs de calitate care sa ofere rezultatele scontate, intelegerea si aplicarea conceptului de medicina integrativa de catre mediul profesional, medici si farmacisti.

 

A.D.: Si pentru ca am ajuns la capitolul educatie, ne puteti spune cum va asigurati ca sunteti la curent cu informatiile si noutatile din domeniu? Participati la cursuri, traininguri sau preferati varianta online?

 

Lucia Costea: In primul rand, printr-o colaborare extrem de stransa cu producatorii pe care ii reprezentam, care au parteneriate cu institutii, universitati si alte medii academice in care cerceteaza stiintific ingredientele si care creeaza si actualizeaza produsele pe baze solid documentate. In al doilea rand, suntem abonati la nenumarate studii si materiale de specialitate pentru a ne putea mentine pozitia de trendsetter in aceasta piata. Pentru a fi o autoritate este nevoie de performanta – adica de dezvoltare permanenta, creativitate si perseverenta. Trebuie sa fii primul care identifica si intelege trendurile si primul care propune solutii complete si inovative de medicina integrativa, intr-un mod responsabil. Si nu in ultimul rand, mediul online care nu poate fi neglijat deoarece ofera acces in timp real la ultimele noutati medicale, reviste de specialitate si rezultatele ultimelor studii. Sigur, nu neglijam evenimentele stiintifice, conferintele si targurile de profil din tara si din straintate.

 

A.D.: Comunitatea Femei in Afaceri este formata atat de antreprenoare, cat si din specialiste in diverse domenii de activitate, insa un lucru este valabil pretutindeni, dorinta de a fi performante si de a avea succes. Impartasiti-ne un lucru pe care considerati ca ar trebui sa il faca orice femeie pentru a avea un 2016 reusit din punct de vedere profesional.

 

Lucia Costea: Pasiunea pentru domeniul/activitatea aleasa trebuie sa fie punctul de plecare! Stabiliti-va obiective solide, realiste, dar si o strategie prin care sa le puteti atinge.

Daca aduceti in ceea ce faceti lucrurile de mai sus, cu siguranta vor aparea si rezultatele!

 

http://secom.ro/

 

Interviu realizat de Adina David

PR Manager Femei in Afaceri

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24