Linda Stanescu, ARTist & Fondator ARTelier
Nume si prenume: Linda Stanescu
Functie: ARTist & Fondator
Compania: ARTelier
Data: 02-12-2019

Femei in Afaceri:  Care este povestea din spatele ARTelier: cine sunt fondatorii, de cand e businessul pe piata, cu ce ati inceput ca obiect de activitate?

 

Linda Stanescu: Povestea a inceput acum 10 ani cu mine, Linda, artistul trupei. Pictura si desenul au fost prezente in viata mea de cand ma stiu. Am absolvit o facultate in domeniul arhitecturii, m-am specializat apoi in designul interior, dar am apucat un drum nou, inca din acea perioada. Faceam mici bijuterii pictate manual in facultate. Apoi, timp de 10 ani, m-am specializat in pictura pentru eveniment -nunta si botez – pahare, cutii, invitatii etc. Tot ce aveai nevoie pentru evenimentele frumoase din viata ta. Este o cerere foarte mare pe piata din Romania, avand in vedere ca noi, ca si neam, punem un mare accent pe partea aceasta. Businessul s-a format astfel incet-incet, o data cu noii clienti ce au venit mai intai din recomandari, crescand apoi o data cu numarul canalelor din online folosite. Veneau de pe retelele sociale, mici comunitati, site. Iar o data cu fetita mea a trebuit sa iau si o decizie in aceasta privinta. Nu ma puteam imparti intre un job full time, copil si pasiune. Asa ca am ramas cu copilul si cu pasiunea. Am infiintat si firma, am inchiriat un apartament ce mi-a devenit studio si am decis ca acesta va fi jobul meu. Apoi am cunoscut-o pe Alexandra Ioniță, care s-a alaturat echipei imediat. Am functionat din prima si impreuna am pus bazele noii directii a atelierului – reciclarea vestimentara, care a venit ca o completare a ceea ce faceam noi si a ceea ce ne definea. Si cum am pus totul pe hartie, am stabilit un drum, ne-am propus niste teluri, Vicențiu Gogescu s-a alaturat si el proiectului. El oricum era mereu in preajma mea, asa ca mereu a stiut dedesubturile proiectului. I-a fost foarte usor sa vina ca un sfatuitor, mai ales ca vine dintr-o zona destul de versatila – vanzari hardware si software. Asa ca acum 2 ani, am pornit impreuna pe acest drum si am pus cap la cap toate piesele ce ne lipseau sau nu le intelegeam. Acum vrem sa pastram partea de decoratiuni, dar ca o linie separata a businessului, si sa ne concentram energia pe partea vestimentara, sa ne impunem pe piata aceasta noua, a reciclarii vestimentare.

 


Femei in Afaceri:  Imbinati reciclarea cu pictura si designul ca sa creati obiecte vestimentare unice si care respecta natura. Cum v-a venit ideea aceasta, de unde v-ati inspirat?

 

Linda Stanescu: Ideea ne-a venit dintr-o gluma in atelier. Pentru ca mereu ne murdaream, mai ales eu, care aveam in dulap toate perechile de jeans vopsite sau stropite, am venit cu o idee – cum ar fi sa nu trebuiasca sa ma schimb eu cand ies din atelier, ci sa vad lumea asa pe strada? Si de aici am dezvoltat, dupa ce ni s-a parut ca nu ar fi doar o gluma. Am inceput sa cautam date si informatii din aceasta zona. Asa am descoperit ca in afara tarii nu este o abordare chiar noua, ci destul de des intalnita. Ca exista artisti ce fac acelasi lucru, la o scara mai mica sau mai mare, ca si marii designeri au avut incercari in acesta abordare. Nu ne-am propus sa venim cu o noua inventie, ci sa ne folosim stilul artistic dezvoltat in produse ce sa duca direct cu gandul catre picturile mele. Am decis sa ne folosim de ceea ce am construit pana in acest punct pentru a avea un impact in microcomunitatea noastra. Si apoi sa gasim solutii sa dezvoltam proiectul catre comunitate, sa implicam artistii din zona noastra si sa cream piese unice ce sa vorbeasca despre noi si despre nevoia de a pune accent pe ceea ce punem pe noi.

 


Femei in Afaceri:  Cat ati investit pana acum in afacerea voastra si cu ce venituri estimati ca veti incheia 2019?

 

Linda Stanescu: Momentan, investitiile au venit din buzunarul nostru si din ceea ce a produs atelierul in partea de evenimente. Ca o suma aproximativa, pot spune ca investitia din acest an este de circa 7000 euro, insa preconizam ca abia anul viitor vom incepe sa avem profit din acest proiect. Chiar daca asta va insemna si accesarea de fonduri europene sau de alta natura. Pentru finalul acestui an, ne propunem sa ajungem pe zero, cu avans dat pentru viitoarea colectie.  De aceea am si apelat la varianta de crowdfunding oferita de platforma Startarium - https://www.startarium.ro/crowdfunding/ARTelier -  pentru a reusi sa testam piata cu produsul nostru, sa devenim vizibili, dar si sa reusim sa adunam suma necesara realizarii unei colectii vestimentare pe baza de denim, ce ne propunem sa o lansam in primavara anului urmator. Adica urmatorul pas in dezvoltarea acestui proiect. Practic, vindem in avans produse la preturi speciale si servicii puse la dispozitie de noi, ce nu le oferim altfel.

 


Femei in Afaceri:  Cine sunt clientii ARTelier si de unde va luati materia prima?

 

Linda Stanescu: Clientii ARTelier sunt majoritatea din mica noastra comunitate construita in toti acesti ani, dar si oameni pasionati de reciclare, de cum se imbraca, de haine speciale si unice.

Materia prima o luam momentan din magazinele cu produse utilizate din zona noastra, de la magazinele din tara ce doresc sa ne ofere produse ce nu se vand  -avem deja o linie de jeans primita de la un mic magazin din Bistrita - si de la clientii nostrii ce isi doresc sa contribuie la aceasta noua abordare a reciclarii. Dar ne propunem sa luam materia prima direct din depozitele de langa Bucuresti.

 


Femei in Afaceri:  Cat costa o pereche de blugi reciclata prin pictura artistica si colaje textile? Si cat timp dureaza procesul de transformare?

 

Linda Stanescu: O pereche de jeans porneste de la 80 euro, in functie de complexitatea picturii. Durata unei comenzi este variata in functie de perioada anului. In general porneste de la 2 saptamani. Dar depinde si de multi alti factori – materie prima disponibila, mana de lucru dornica sa lucreze pe un astfel de proiect.

 


Femei in Afaceri:  A produce haine sau tesaturi sau fibre de bumbac, in, deci naturale, cum zicem noi, se folosesc cicluri extrem de poluante de prelucrare. Voi cum lucrati in procesul vostru de reciclare vestimentara?

 

Linda Stanescu: Tocmai asta este frumusetea acestui proiect. Noi nu ne propunem sa trecem materialele deja existente in piata printr-un nou proces de productie, ce inseamna poluare la o scara mai mica sau mai mare. Noi vrem sa refolosim materialele de buna calitate, sa le taiem si sa le refolosim in noi obiecte vestimentare. In afara, acest proces are denumirea de deconstructed-reconstructed clothes. Practic, noi folosim doar energia necesara coaserii la masina si vopselele folosite la pictat, ce sunt produsul unor fabrici. Insa cantitatea folosita nu este una industriala.


Femei in Afaceri:  De unde pot fi cumparate produsele voastre?

 

Linda Stanescu: Produsele pot fi cumparate de pe site – www.artelier.design, de la targurile din Bucuresti unde participam din cand in cand, dar si de pe retelele sociale pe care avem conturi si facem diverse actiuni (Facebook – www.facebook.com/ARTelierdepictura  sau Instagram www.instagram.com/ARTelier.design )


Femei in Afaceri:  Care sunt principalele provocari pentru businessul ARTelier?

 

Mentalitatea si mana de lucru. Nu ne dorim sa fim agresivi in abordare, pentru ca asta ar insemna o indepartare si mai mare a celor ce nu cred in reciclare fata de acest tip de proiecte, ce abia apar pe piata noastra. Ne propunem sa fim prietenosi, sa oferim frumusete, sa ne axam pe partea frumoasa a designului vestimentar si sa oferim bucurie. Insa de multe ori , ne confruntam cu temerea oamenilor in ceea ce priveste hainele prepurtate. Am avut surpriza sa vedem oameni la targuri care cautau rupturi in material, temandu-se ca blugii sunt uzati. De aceea am si dezvoltat linia accesoriilor din denim, pentru a folosi materialele din blugii ce nu mai pot fi purtati. Pentru ca in general ii purtam pana se uzeaza, fiind un material atat de durabil.

 

A doua provocare este parteneriatul cu ateliere de croitorie. Nu am gasit o mare deschidere catre ceea ce ne dorim sa facem. In general, ni s-a comunicat ca este foarte greu de lucrat cu materiale deja lucrate intr-o anumita forma sau ca nu se poate recupera material asa cum ne imaginam noi. Sau ni s-au propus niste preturi foarte ridicate.

 


Femei in Afaceri:  Care este ambitia voastra pentru ARTelier?

 

Linda Stanescu: Ambitia noastra este sa fim recunoscuti pentru ceea ce facem, sa fim prima varianta a celor ce isi doresc sa abordeze acest nou tip de fashion si sa reusim sa avem un cuvant de spus in ceea ce priveste shoppingul responsabil.

 


Femei in Afaceri:  Marii retaileri de fast fashion au inceput sa produca si colectii slow fashion, au lansat deja pe piata linii de jeans pictati, brodati, decorati prin diverse tehnici. Cum tineti piept concurentei?

 

Linda Stanescu: Pentru noi nu reprezinta o concurenta rea. Credem ca tocmai asta ne face sa ne depasim limitele creativitatii. Iar pentru firmele mari, aceasta abordare nu poate fi una de durata, implicand costuri mai mari pentru ei decat productia in masa. Dar putem sa vedem partea buna, fiind mai vizibili ei reusesc sa atraga atentia consumatorilor catre aceasta noua abordare. Iar in ceea ce priveste picturile, aici mereu artistul isi va pune amprenta si indiferent ca vorbim de creatiile marilor designeri sau de ale celor mici, clientii vor fi diferiti in functie de exprimarea artistica. Noi nu ne propunem sa ramane la jeans, aceasta este, sa spunem, pretextul. Este produsul statement, ce va iesi mereu in fata ca sa ne spuna povestea si sa atraga lumea catre proiect. Noi ne propunem sa realizam diverse piese vestimentare ce sa aiba la baza denimul reciclat si de ce nu, si alte materiale reciclate.

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24