Interviu Irina Alionte, Fondator Bodyshape Transformation Center
Nume si prenume: Irina Alionte
Functie: Fondator
Compania: Bodyshape Transformation Center
Data: 27-05-2019

Femei in Afaceri: De ce ai ales un start-up în domeniul sportului? Care a fost motivația de la început care te-a ghidat către acest domeniu?


Irina Alionte
: Înainte să iau decizia să-mi înființez propria afacere, studentă fiind, m-am gândit că am două variante după finalizarea studiilor: fie mă întorc acasă la afacerea de familie unde deja mă ocupam de partea de marketing și sa contribui la extinderea acesteia, fie să încep ceva pe cont propriu. Angajarea într-o companie nu a reprezentat niciodată una din opțiunile mele de viitor.

Ideea mi-a venit pe vremea când încă eram studentă la masterat în Marketing & Strategy la Warwick Business School. Ascultam părerile tinerilor dornici de mișcare, dar care se simt inhibați de oglinzile mari, luminile puternice și privirile indiscrete ale altor persoane din sala de fitness. Atunci m-am gândit cum ar fi să combin exercițiile de mișcare cu atmosfera motivantă a unui club de noapte, unde nu există nici oglinzi, nici lumini puternice, nici oameni care să te judece? Așa a apărut Club Cardio, un loc plin de energie, de entuziasm, unde lumea se simte bine dansând, făcând mișcare, într-o atmosferă difuză, fără oglinzi mari și lumini puternice. Conceptul a fost de a crea o atmosferă relaxantă în care oamenii să facă mișcare și, în același timp, să se distreze de minune.  

 

Femei in Afaceri: Ai testat mai întâi această idee în Marea Britanie, apoi ai lansat-o în România. Care sunt diferențele între cele două piețe?

 

Irina Alionte: În experiența din România am simțit de multe ori că nu există un sistem de susținere pentru tinerii cu idei de afaceri care vor să își ia responsabilitatea asupra vieții și să își transpună viziunea în practică. Statul român a inițiat un proiect de susținere al afacerilor la început de drum prin programul Start-up Nation, însă faptul că se oferă punctaj maxim doar anumitor domenii de activitate și numai în anumite zone ale țării mai nou este descurajant pentru mulți.   

De asemenea, piața trebuie educată asupra rolului pe care îl poate avea un mentor în succesul unui business, sunt oameni dispuși să ajute dacă le cerem ajutorul. Cred de asemenea că ne lipsesc suficiente modele de succes, oameni care au reușit în business și care să reprezinte adevărate exemple de urmat, din toate punctele de vedere. Având în vedere că mass-media de multe ori conectează afacerile de succes cu zona politică, s-a creat o imagine foarte eronată a ceea ce înseamna să reușești ca om de afaceri în România. Toate acestea fac tinerii la început de drum să privească ruta antreprenorială cu multă neîncredere, scepticism și chiar teamă.

 

Marea Britanie încurajează inițiativele antreprenoriale atât prin finanțare guvernamentală, dar și printr-un sistem de mentorat foarte bine pus la punct. Vorbim bineînțeles de o economie mult mai dezvoltată și o cultură a antreprenoriatului cu tradiție, așadar numărul organizațiilor și ONG-urilor britanice care susțin business-urile prin diferite căi este enorm. Este una dintre țările în care este cel mai atrăgător să începi o afacere.

 

Femei in Afaceri: Cum este ca și femeie la carma unui business în industria de fitness cu angajați bărbați cea mai mare parte?

 
Irina Alionte: Se consideră că bărbaților le place să fie ei “șefi”, să conducă, nu să fie conduși, că sunt mai greu de strunit și că nu le place să li se spună ce să facă mai ales de către o femeie. Deși poate să pară o provocare să fii la cârma unui business cu angajați bărbați în mare parte, eu nu am resimțit-o niciodată așa.

Cred sincer că este un avantaj, este important să echilibram energia masculină dintr-o echipă cu cea feminină, care aduce un plus de blândețe, căldură, empatie și focus pe relațiile dintre co-echipieri. Față de bărbații din echipă care sunt foarte focusați pe task-uri și obiective specifice, o femeie-lider tinde să valorizeze foarte mult și conexiunea, relaționarea în procesul de a duce acel task la bun sfârșit și femeile sunt în general mai buni ascultători.

Mă înțeleg foarte bine cu toți membrii echipei mele, ne sprijinim și ne încurajăm reciproc.

În plus, nu sunt nici genul de lider cu un sistem autoritar de conducere, care se poziționează pe un piedestal deasupra tuturor și se folosește de poziție pentru a face joc de putere. În toată această ecuație, eu simt că sunt în slujba membrilor echipei mele – îmi doresc ca ei să crească, să evolueze, să îi motivez, astfel încât să fac o diferență în bine și mai semnificativă. Prefer să îi încurajez să ia acțiune într-un mod inspirat, nu forțat.

Îmi place faptul că am atât de mulți angajați bărbați în echipă, pentru că avem foarte multe de învățat de la ei, de la spiritul de competiție sănătos și sentimentul de camaraderie dintre ei, la focusul, determinarea și disciplina de care dau dovadă zi de zi, în procesul atingerii obiectivelor pe care și le-au propus. Mă inspiră și mă motivează și pe mine la rândul meu, de aceea îi apreciez pe fiecare în parte!

 

 

Femei in Afaceri: Cum se prezintă acum industria de fitness în România?

 

Irina Alionte: În prezent, sunt mai multe diete, antrenori și săli de fitness ca niciodată, dar și mai multe persoane supraponderale ca niciodată. Industria de fitness nu a găsit o soluție pentru oamenii obișnuiți, care nu sunt pasionați de sport și cu un program aglomerat. Statisticile arata că majoritatea cluburilor de fitness pierd până la 50% din membrii existenți încă din primele 3 luni ale unui abonament activ, ceea ce reprezintă o rată de renunțare foarte mare.

Aceasta se datorează inclusiv lipsei de responsabilizare, clientul fiind practic singurul responsabil de propriile rezultate. În lipsa rezultatelor și a monitorizării, oamenii tind să renunțe la clubul de fitness, deși au plătit pe o perioadă îndelungată.

Studiile spun că doar 15% dintre membrii unei săli de fitness au autodisciplină pentru a reuși pe cont propriu, marea majoritate, 85%, au nevoie de suport specific pentru a reuși. În sălile de fitness tradiționale lipsește o cultură a rezultatelor, iar aceasta duce la un sentiment de auto-invinovățire și frustrare pe termen lung pentru membrii plătitori. Lor li se livrează un abonament cu acces la clase sau la aparate de fitness – fără însă să li se promită un rezultat concret de transformare.

În plus, într-o sală de fitness obișnuită ești doar un membru între alți mii de membri, nu se promovează un spirit de familie și de comunitate unită, în cadrul căreia să se pună accent pe distracție și socializare. 

 

 

Femei in Afaceri: Cu ce anume se diferențiază Bodyshape pe piață?

 

Irina Alionte: La Bodyshape oferim programe de transformare complete care îmbină antrenamentele, nutriția și coaching-ul pe partea de motivație & mindset, astfel încât să ajutăm persoanele obișnuite și ocupate să slăbească, să își schimbe stilul de viață și să-și recâștige încrederea în sine.  

 

Femei in Afaceri: O mare parte din clienții Bodyshape sunt oameni din corporații. De ce sunt ei atrași mai exact, comparativ cu alte săli?

 

Irina Alionte: Suntem ființe sociale, căutăm și tânjim după apartenența la un grup congruent și în linie cu așteptările, standardele, nivelul și obiectivele noastre.

Săli de fitness sunt multe, corporații și mai multe. Dar ceea ce unește oamenii a fost și va rămâne întotdeauna “comunitatea” – aici este punctul de seducție pe care Bodyshape îl are drept avantaj competitiv. În plus, rezultatele sunt vizibile, măsurabile, totul împachetat într-un produs distractiv și ușor de integrat în viața agitată a corporatistului anului 2019.

Vorbim pe limba lor, știm să le identificăm nevoile și obiectivele, parcurgem drumul împreună cu ei și îi facem să se simtă parte a unei familii, nu doar niște deținători de cartelă de acces la o sală de fitness. Oferim un serviciu uman pentru oameni, nu tone de fier și acces steril la zeci de biciclete eliptice.

 

 

Femei in Afaceri: Cei mai mulți dintre aceștia sunt foarte ocupați. Cum îi motivați să nu renunțe și să își atingă targetul?

Irina Alionte: Suntem obisnuiți să ne lovim ciclic de obiecții, din păcate suntem extrem de puțini creativi când vine vorba să ne oferim scuze. Nu am timp, nu pot azi, plouă afară, e doar o felie de tort, nu pot să mă abțin, am sa încep de luni… Managementul timpului nu este doar o noțiune ce ține de auto-dezvoltare, este un principiu pe care îl avem cu toții scris in ADN, zi de zi facem zeci, sute de alegeri, analizăm instinctual costul de oportunitate al opțiunilor pe care le avem sau pe care le construim.

Ora pe care o petreci în antrenament la Bodyshape reprezintă 4% din timpul unei zile, mai puțin decât pierdem zi de zi în trafic, mai puțin decât irosim scroll-ând la infinit fluxuri de social-media, mai puțin decât petrecem, în medie, în fața televizorului trecându-ne creierul în stand-by.

Nu timpul este problema, ci prioritățile pe care ni le stabilim. Niciun fel de motivare extrinsecă nu va funcționa atâta vreme cât izvorul nostru de motivare intrinsecă este secătuit de alte non-priorități.

 

Femei in Afaceri: Cât de mult contează pentru o companie să aibă angajați sănătoși, care fac sport?

 

Irina Alionte: Noi încurajăm companiile să implementeze o cultură organizațională axată pe un stil de viață sănătos, bazat pe antrenamente, alimentație sănătoasă și suport motivațional. Sănătatea înseamnă stare de bine, așadar printre beneficiile unor angajați sănătoși se regăsesc retenția crescută a personalului – o mai mare loialitate față de companie, reducerea zilelor de concediu medical, reducerea nivelului de stres al salariaților (sportul te elibereaza de toate grijile de peste zi), dar și sporirea eficienței și productivității echipei.

Antrenamentele în grup facilitează interacțiunile pozitive dintre colegi, cresc sentimentul de apartenență la un grup cu interese și obiective comune și duc la coeziunea echipei. Organizăm inclusiv teambuilding-uri de fitness în care adunăm 25-30 de angajați dintr-un departament sau divizie a unei companii și le oferim o experiență de antrenament de neuitat, urmată de un prânz sănătos și un mini-seminar de nutriție. Organizăm jocuri și concursuri de fitness, se lucrează în echipe, iar co-echipierii se încurajează reciproc, așadar se creează inclusiv un spirit sănătos de competiție între colegi.

Astfel, atunci când angrenezi oamenii într-o activitate de grup care să le facă plăcere, se întăresc în mod cert și relațiile dintre colegi.

 

Femei in Afaceri: Ai în prezent o sală de tip boutique. Ai în calcul să dezvolți afacerea?

 

Irina Alionte: Am fost, suntem și vom rămâne o sală tip boutique – chiar dacă ne vom extinde conceptul și în alte zone din Capitală.

Obiectivul nostru este să multiplicăm conceptul și să lansăm un lanț de centre BodyShape pentru a fi aproape de cei care au nevoie. În următorii 3 ani, ne propunem să deschidem centre atât in București cât și în țară pentru a deservi o comunitate de peste 1000-1500 de membri lunar care să urmeze programele noastre de transformare. În cadrul centrelor partenere ne propunem  o standardizare a proceselor operaționale și de training cu un sistem deschis de colaborare și promovare a ideilor inovative

O altă direcție de dezvoltare este piața corporate – prin care vrem să ajutăm companiile să implementeze o cultură organizaționala axată pe sănătate, care să atragă participare entuziastă de la fiecare angajat în parte.

Angajatorilor le-ar fi mult mai bine dacă ar cheltui banii pe un program de wellness incitant și interesant pentru angajați, în loc să-i ademenească într-un program standard și plictisitor.  Modelul nostru de afacere este focusat pe retenție și creșterea numarului de membri prin calitate si crearea unei atmosfere participative, de suport și motivantă în cadrul grupelor de antrenament.

Un program de wellness care este cu adevărat distractiv și angajant profită în mod eficient de dorințele intrinseci ale membrilor echipei. 

www.bodyshapetransformation.com

 

 

 

 

 

 

 

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24