Interviu cu Sonia Nastase, General Manager Howard Johnson Hotel
Nume si prenume: Sonia Nastase
Functie: General Manager
Compania: Howard Johnson Hotel
Data: 01-10-2013

Cu o experienta de mai bine de 15 ani in industria ospitalitatii, atat in zona operationala cat si in cea de consultanta, Sonia Nastase este prima si singura femeie din Romania care conduce un hotel de cinci stele - Howard Johnson Grand Plaza, din Bucuresti.

 

Licentiata a Universitatii Politehnice din Bucuresti si absolventa a unui MBA Romano-Canadian, Sonia Nastase si-a inceput cariera in 1996, in cadrul World Trade Center Bucuresti, fiind implicata in organizarea de evenimente si targuri internationale. A continuat, apoi, pe partea de vanzari si marketing in cadrul Athenee Palace Hilton Bucuresti si Howard Johnson Grand Plaza, pana in 2006 cand a facut  trecerea la zona de consultanta in calitate de Senior Associate la Trend Hospitality.

 

Din septembrie 2009 ocupa functia de Director General al hoteluluiHowardJohnsonGrandPlaza, din Bucuresti.

 

Raluca Boboc, Femei in Afaceri: Doamna Sonia Nastase, care considerati ca a fost momentul decisiv in urma caruia ati ales o cariera in domeniul ospitalier?

 

Sonia Nastase: Mai degraba decat un singur moment a fost contextul anilor 90, in care ospitalitatea la standarde occidentale incepea sa patrunda si la noi, cu toata splendoarea si farmecul ei. Primele mele contacte cu aceasta zona, la sfarsitul anilor 90, mi-au dat sentimentul ca sunt “croita” pentru acest drum, prin urmare l-am urmat fara ezitari si fara regrete.

 

R.B: Sunteti prima femeie din Romania care se afla la conducerea unui hotel de cinci stele. Care considerati ca a fost atu-ul dvs. principal care v-a ajutat sa obtineti aceasta distinctie?

 

Sonia Nastase: Cred ca, mai degraba decat un atu a fost vorba de un cumul de elemente care m-au recomandat in acest sens, atat referitoare la atitudine, cat si la stilul de lucru, la valorile personale si profesionale. A fost o pozitie castigata in timp, prin efort si dedicare.

 

R.B: “Ospitalitatea, in criza de ospitalieri?” - Cat adevar este in aceasta sintagma?  Se vorbeste de lipsa personalului calificat si fenomenul de migratie in continua crestere, dar care sunt pasii care pot duce la ameliorarea acestei situatii?

 

Sonia Nastase: Eu prefer sa vad partea plina a paharului, si anume pe acei tineri extrem de motivati care ne trec si noua pragul de multe ori, in practica fiind, si carora le citesc in ochi admiratia pentru locul in care muncim si dorinta ca la un moment dat sa fie si ei acceptati in aceasta echipa. Sigur ca este nevoie si de formare pe langa factorul subiectiv, de motivatie. Dar formarea profesionala si atitudinea corecta pentru aceasta industrie de multe ori se “fura” de la modelele din jur, de la sefii de echipa, sefii de departament etc.  Cu alte cuvinte, unde exista vointa exista si o cale catre succes. Important este sa pastrezi, in echipa, o proportie bine calculata de oameni cu experienta, de la care cei tineri sa poata invata, si de oameni noi, tineri, care sa aduca entuziasm si dinamism.

 

R.B: Romania se afla in recesiune din anul 2008. Care sunt schimbarile care s-au produs, pana in prezent, in industria ospitalitatii din tara noastra?

 

Sonia Nastase: S-au produs niste re-asezari, firesti la urma urmei, care tin de maturizarea pietei, la nivel de tarife, de segmente de public-tinta pentru fiecare categorie de confort si de servicii si s-au afirmat ca si “castigatori” cei care erau cu adevarat pregatiti pentru cursa lunga.

 

R.B: Am observat, din declaratiile dvs. din presa, ca sunteti o adepta a muncii in echipa. Cum se constituie, in opinia dvs., o echipa competitiva? 

 

Sonia Nastase: O echipa competitiva se constituie din mai multe “ingrediente”: este nevoie de valoare, in sensul de experienta si expertiza profesionala, de atitudinea corecta, de adaptabilitate la situatii dintre cele mai diverse (si poate si unele foarte dificile), de proactivitate, in sensul de a anticipa niste nevoi ale oaspetilor sau de a veni in intampinarea partenerilor cu solutii personalizate, de creativitate etc.

 

R.B: Considerati ca intuitia feminina poate reprezenta un avantaj in afaceri? Daca da, cum explicati acest fenomen?

 

Sonia Nastase: Orice element de inteligenta emotionala te poate ajuta enorm in orice domeniu, in orice context. Prin urmare, intuitia feminina poate fi cu siguranta un atu in aceasta industrie a experientelor, in care impresiile de prim moment sau sentimentele rezultate din relatii de business de lunga durata pot conduce la rezultate uimitoare.

 

R.B: Care sunt armele dvs. in combaterea stresului zilnic? Ce va mentine o persoana motivata?

 

Sonia Nastase:  Feedback-ul oaspetilor si al partenerilor de afaceri este ceea ce conteaza cel mai mult in aceasta industrie. Satisfactia lor este pentru noi, ca echipa, si pentru mine, ca manager, cea mai frumoasa recompensa si cea mai puternica motivatie.

 

R.B: Cum definiti succesul in profesie?

Sonia Nastase: Dupa parerea mea, exista cel putin doua categorii de succes: succesul formal, la nivel de pozitie, rezultate, recomandari, si succesul “neoficial”, pe care il simti atunci cand unul sau mai multi juniori incep sa te imite, sa copieze comportamentul tau si sa te priveasca ca pe un model...

 

R.B: Care ar fi sfatul pe care l-ati da unei tinere, din comunitatea Femei in Afaceri, aflate la inceput de cariera?

 

Sonia Nastase: Sa incerce sa invete cat mai mult, atat din experientele pozitive cat si din cele negative, de la toate persoanele cu experienta cu care vin in contact. Sunt resurse foarte valoroase, care te pot ajuta sau inspira cand te astepti mai putin.

 

Va multumim pentru timpul acordat!

 

Interviu realizat de Raluca Boboc

 

 

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24