Interviu cu Simona Telteu, fondatoarea brandului IONA
Nume si prenume: Simona Telteu
Functie: Fondatoare
Compania: Brandul de bijuterii IONA
Data: 27-06-2019

Femei in Afaceri: De unde ti-a venit ideea dezvoltarii businessului IONA?


Simona Telteu:
Brandul IONA este rezultatul muncii unei echipe de bijutieri, designeri de produs si oameni de marketing si comunicare. Am pornit acest business de la o nevoie identificata pe piata bijuteriilor din aur din Romania si anume aceea de a oferi piese delicate, cu design minimalist si in bugetul clientelor. Dintotdeauna relatia romancelor cu aurul a fost una complicata. Am constatat pe de-o parte asocierea  traditionala a bijuteriei din aur cu vanzarea aurului la gram (amanet / bijuteria de la colt de strada) si, pe de alta parte, concentrarea multor branduri pe segmentul de lux – acea bijuterie aspirationala, la care visam cu toatele, dar pe care ne-o permitem cu mari eforturi.

De aceea mi-am dorit sa aduc bijuteriile fine mai aproape de clientele noastre, facandu-le accesibile ca buget si ca “destinatie”. Bijuteriile IONA pot fi comandate oricand si de oriunde, direct din magazinul nostru online.

 

Mizam pe tehnologiile moderne care permit printarea 3D si personalizarea bijuteriei, inscriptionarea acesteia cu mesaje cu semnificatie pentru posesoare. Iar in colectiile noastre folosim simboluri din cultura romaneasca si cea universala.

In plus, business-ul nostru are o componenta locala pronuntata, deoarece atat conceptul, cat si productia bijuteriilor se realizeaza exclusiv in Romania.

 

Femei in Afaceri: Ce te-a determinat sa urmezi calea antreprenoriatului?


Simona Telteu:
Decizia acestui business a venit intr-un moment de maturitate profesionala.

Dupa aproape 12 ani de Corporate, am ales sa las in urma mediul cunoscut si sa ma dedic antreprenoriatului in industria bijuteriilor din aur, deoarece am cunoscut multi bijutieri extraordinari la noi in tara care au o poveste de spus.

Experienta de marketing ma ajuta sa fac aceasta poveste sa ajunga la cat mai multe consumatoare si sa le indrept atentia spre bijuteria fina din aur, cu design, made in Ro.

 

Background-ul meu este unul de marketing, iar in ultimii 5 ani de Corporate am facut parte din echipa Henkel Adezivi, unde am avut ocazia sa coordonez echipe profesioniste interne si externe, de pe pozitia de Head of Marketing ACC. In 2017 am absolvit cursurile de bijuterie contemporana la Assemblage, singura scoala de bijuterie de autor din Bucuresti si una dintre cele mai bune din zona aceasta a Europei. Acest lucru m-a ajutat sa inteleg mai bine limbajul designerilor si al bijutierilor, insa implicarea mea este in primul rand ca om de business si apoi de marketing intr-o industrie de Fine Jewelry.

 

Femei in Afaceri: Unde sunt comercializate bijuteriile?

 

Simona Telteu: Bijuteriile sunt comercializate in magazinul nostru online, www.ionastore.ro si in showroom-ul din Bucuresti, aflat intr-o casa veche care urmeaza aceeasi linie a brandului:  Vila Provensala, Intrarea Bitolia, nr. 49 (zona Dorobanti).

 

Am constatat o crestere accelerata a vanzarilor in online si ne bucura increderea clientelor noastre din toata tara. De fapt, ne-am dat seama pe parcurs ca femeile se regasesc in mesajul transmis de noi: in bijuteriile din aur cu simboluri si mai ales se regasesc in imaginile pe care le folosim atat in magazinul online, cat si in retelele de socializare. Promovam autenticitatea, folosim in shooting-urile noastre un mix intre femei reale, (care iti pot fi prietene sau vecine de masa la o cafenea) si modele profesioniste. Ne plac

 

Femei in Afaceri:  In ce marja de pret se incadreaza bijuteriile IONA?

 

Simona Telteu: Pretul mediu al unei bijuterii se situeaza intre 400 si 500 lei pentru bratarile pe lant, respectiv pandante pe snur si poate creste pana la cateva sute de euro pentru bijuteriile cu diamante. Toate piesele sunt executate in aur de 14K, galben, alb sau roz, iar la cerere se pot lucra in aur de 18K.  Anul acesta am lansat si o linie de verighete cu acelasi design minimalist, care pot fi probate si comandate la noi in showroom.

 

Femei in Afaceri:  Care este profilul tinta al clientilor carora va adresati?

 

Simona Telteu: Ne place sa glumim intre noi si sa spunem ca clientele noastre au mai mult farmec decat ale lor. Pentru ca ne adresam femeilor de cariera si celor care acum muncesc sa-si construiasca o cariera, femeilor independente financiar, cu educatie si aspiratii pentru o Romanie mai buna. Celor care pretuiesc o bijuterie din aur, cu semnificatie si design.

 

Femei in Afaceri: Cat de greu este sa deschizi o afacere in Romania si ce sfaturi ai pentru antreprenoarele care vor sa isi deschida un business pe plan local?

 

Simona Telteu: Nu este dificil sa deschizi un business, ci sa-l faci sa mearga si, ulterior, sa creasca.  Din experienta mea, pot sa spun ca nimeni si nimic nu te pregateste pentru lunile de start, pentru noptile nedormite si incertitudinea ca mergi sau nu in directia potrivita cu business-ul tau. Nevoia de validare este constanta, dar cel mai bine este sa vina din partea clientilor si a celor care iti folosesc produsele (in cazul nostru bijuteriile).

 

Asadar recomandarile mele sunt:

  1. Emotional balance. Gaseste timp pentru tine chiar si la inceput cand ai o multime de task-uri de rezolvat. Fa yoga, citeste o carte si deconecteaza-te macar o ora de la business.
  2. Planificare. Planifica-ti bine cheltuielile si lasa-ti un buffer mai mare pentru neprevazut. Vor aparea cu siguranta momente dificile
  3. Investeste continuu in educarea ta. Chiar daca ai oameni in echipa specializati fiecare pe cate un aspect al business-ului, trebuie sa le intelegi munca intr-atat incat sa ai o perspectiva de ansamblu si sa poti sa vii cu solutii atunci cand va blocati.


Femei in Afaceri: La ce nivel se afla piata de bijuterii din Romania fata de cea din Vest?


Simona Telteu:
Piata de bijuterii din aur cu design minimalist din Romania este mult sub cea din Vest atat in privinta valorii medii de achizitii, cat si in privinta obiceiurilor de consum. In Europa de Vest, urmand trendul initiat de bijutierii din SUA, exista linii de bijuterii din aur, pe care case de renume le vand exclusiv in online, pe platforme dedicate de e-commerce – vezi de exemplu colectiile vandute prin net-a-porter.com. De asemenea, exista un trend puternic in promovarea colectiilor de bijuterii care poarta amprenta unor designeri independenti; este ceeea ce face iconery.com din SUA, de exemplu, oferind clientelor piese din aur in serie limitata, la preturi mai accesibile decat clasicele magazine stradale, cu vitrine impunatoare. Chiar si Tiffany & co, emblema a magazinelor traditionale, speculeaza acest trend al comertului electronic.

www.ionastore.ro

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24