Interviu cu Rucsandra Hurezeanu, owner Ivatherm
Nume si prenume: Rucsandra Hurezeanu
Functie: General Manager
Compania: Ivatherm
Data: 27-05-2011

RUCSANDRA HUREZEANU a absolvit Facultatea de Medicina generala din Bucuresti, in 1996. Detine un Masterat in Marketing farmaceutic la ESCP (Ecole Superieure de Commerce de Paris) si un EMBA la ASEBUSS. In urma cu cativa ani a obtinut doctoratul in boli infectioase.

 

Imediat dupa facultate, a lucrat in vanzari ca reprezentant medical. In Franta, la Paris, a facut un stagiu la Servier – a patra companie farmaceutica franceza, pe pozitia de Product Manager. La intoarcerea in tara a lucrat in marketing si vanzari in industria farmaceutica, la Lek-Pharmatech, care a devenit ulterior Sandoz.

 

Acum 5 ani, a creat propria companie, prima companie romaneasca de dermatocosmetice, IVATHERM. Toate produsele Ivatherm contin apa termala Herculane, calmanta si antiiritanta, provenind din cea mai veche si mai prestigioasa statiune termala din Europa. Produsele sunt concepute si fabricate in Franta, tara cu cea mai mare expertiza in cosmetologie. Sunt cosmetice de farmacie, o piata pe care o cunoaste foarte bine.

 

Produsele Ivatherm sunt special concepute pentru pielea sensibila, piele uscata, grasa sau mixta si pentru afectiuni dermatologice cum sunt acneea, cuperoza, rozaceea, dermatita seboreica, dermatita atopica, etc.

www.ivatherm.ro


Veronica Stancu, Femei in Afaceri: Bine v-am gasit, doamna Hurezeanu, si va multumesc anticipat pentru gentiletea de a raspunde solicitarii noastre! Prima intrebare a interviului: Cum si-a facut loc in viata dvs. ideea de a construi brandul Ivatherm si cat timp ati investit in pregatirea proiectului?


Rucsandra Hurezeanu: Lucram deja de 8 ani in industria farmaceutica, unde parcursesem pe rand toate pozitiile, incepand de la reprezentant de Vanzari, Director de Marketing, de Vanzari si Business Unit Manager. Am simtit ca pot face mai mult, ca sunt pregatita sa incep o afacere pe cont propriu, inspirata si sprijinita financiar de mama mea, care este si ea antreprenoare. Bineinteles ca nu puteam sa ma indepartez prea mult de ceea ce invatasem si experimentasem in toti anii anteriori, lucrand in multinationale din industria farmaceutica. Este motivul pentru care am ales sa creez produse cosmetice de farmacie, sigure si eficiente, prescrise de medicii dermatologi si recomandate de farmacisti. Este o piata in expansiune la noi in tara cat si in tarile dezvoltate economic, datorita cresterii incidentei pielii sensibile.


V.S.: Fiind proprietara unui brand romanesc, cu ce argumente ii incurajati si pe altii sa dezvolte afaceri cu produse locale?


Rucsandra Hurezeanu: Ceea ce conteaza in creearea unui brand este in primul rand calitatea produsului sau a serviciului, indiferent de provenienta lui. Sigur e nevoie de o pozitionare corecta a marcii, de un avantaj unic si memorabil, de un model de business care sa aiba succes. Atunci cand brandul face parte din marea industrie, e bine sa apelam la expertiza si tehnologia tarilor mai avansate economic, industria IT este, cred, printre putinele exemple de companii competitive international.

Medicii romani, colaboratorii nostri, sunt foarte mandri ca pot prescrie produse romanesti eficiente si sigure, fabricate la cele mai inalte standarde. Calitatea si eficienta produselor noastre au fost argumentele cele mai convingatoare pentru ei.

Brandurile care exploateaza resursele noastre naturale sunt putine, din pacate, desi acest lucru ofera autenticitate unei marci.


V.S.: Cum percepeti antreprenoriatul feminin romanesc in momentul de fata? Se poate considera un trend?


Rucsandra Hurezeanu: Prezenta femeilor in mediul de afaceri, din ce in ce mai mare, este binevenita, pentru ca ea aduce culoare si caldura acestui mediu competitiv, dur si neutru. Nu cred, insa, in succesul antreprenoriatului facut la 20-25 de ani. Cred ca, fara studii temeinice si experienta de cel putin cativa ani in domeniul in care vrei sa-ti lansezi o afacere, e greu sa ai succes. Viata, insa, ne ofera exemple celebre de extraordinari antreprenori care si-au initiat business-urile inca de pe bancile scolii, vezi Bill Gates si Peter Allen, fondatorii Microsoft, ori Larry Page si Sergey Brin, cunoscutii „Google Guys”. Declaratia lui Page, conform careia ii era clar inca de la vreo 12 ani ca isi va infiinta propria sa companie, este graitoare in acest sens. Romania mimeaza tendintele europene si nu numai, incurajand libertatea si independenta financiara a femeilor, chiar prin crearea de companii proprii.


V.S.: Ce recomandari ferme aveti pentru o femeie care se gandeste sa porneasca o afacere pe cont propriu? Antreprenoriatul se invata sau este o predispozitie?


Rucsandra Hurezeanu: Situatia mea a fost una speciala si foarte norocoasa. La noi in familie femeile sunt antreprenoare si nu barbatii, asadar mie mi s-a parut firesc sa am propria mea afacere, nu am avut impresia ca fac ceva extraordinar sau iesit din comun. Antreprenoriatul se invata ca orice altceva. Sfatul meu este sa aiba curaj si sa porneasca propria lor afacere fara ezitari. Important este sa o faca din pasiune, nu din dorinta de a atinge un scop, de a demonstra ca si ele pot sau doar pentru a face bani. Succesul si inspiratia vin atunci cand exista pasiune, cand iti place ce faci, indiferent ca esti antreprenor sau nu. Le sfatuiesc insa, sa caute sa aiba o experienta temeinica in industria sau pe piata pe care vor sa intre, inainte de a porni pe cont propriu. O experienta de minim 5 ani in businessuri similare, mai mari sau mai mici te vor asigura ca ai inteles bine ce trage in sus o afacere si cum sa o conduci un business si sa-l dezvolti. De fiecare data, gasirea avantajului unic competitiv si pozitionarea corecta a brandului sunt cele mai importante.


V.S.: Cum planificati in mod eficient? O persoana, ca dvs., care a obtinut si obtine performante tangibile, cum reuseste sa faca fata tuturor solicitarilor?


Rucsandra Hurezeanu: Am o echipa extraordinara cu care am construit Ivatherm, deleg foarte mult si sunt doar acolo unde nu pot fi inlocuita. Ma implic mai mult in proiecte noi, de cercetare si dezvoltare si las in seama colegilor mei implementarea proiectelor. Am incercat sa creez o cultura organizationala de lidership la toate nivelele si sunt inconjurata de oameni care muncesc cu pasiune, animati de dorinta de a fi cei mai buni in ceea ce fac.


V.S.: O intrebare inevitabila, dar la care oamenii au nevoie de raspuns, mai ales in aceste vremuri care ne solicita din zori si pana seara, si nu oricum, ci la nivel de performanta! Cum armonizati viata profesionala cu cea personala si cum reusiti sa gestionati cele (doar) 24 de ore ale zilei?


Rucsandra Hurezeanu: In timp am invatat sa fiu foarte organizata si sa prioritizez mai bine lucrurile. Mi-as dori, insa, sa am mai mult timp pentru familie si pentru copii, care sunt foarte mici si e o perioada frumoasa care trece repede, perioada intrebarilor si a marilor descoperiri pentru ei. Copiii si familia imi dau iubirea si caldura, care ma incarca cu energie in fiecare zi. Indiferent ce alegeri faci in viata, copiii sunt cei care-ti vor aduce cele mai mari bucurii si satisfactii, cel putin asa este pentru mine.


V.S.: Ce va doriti in urmatorii ani d.p.d.v. profesional? Este posibil sa abordati, la un moment dat, un domeniu total diferit sau veti ramane fidela industriei dermatocosmeticelor?


Rucsandra Hurezeanu: Am in minte multe proiecte, mi-as dori sa am resurse si timp sa le pun in practica. Ele vor fi, insa, intotdeauna legate de zona frumusetii si a sanatatii, care este foarte generoasa.


V.S.: Ati avut sau aveti un model, o sursa de inspiratie? In trecut, oamenii aveau modele, maestri, si nu se fereau sa recunoasca acest lucru, dimpotriva.


Rucsandra Hurezeanu: Mama mea a fost cea mai mare sursa de inspiratie pentru mine, ea este farmacista si o antreprenoare cu mult curaj si un simt al afacerii iesit din comun. Avem si astazi discutii aproape zilnice despre business si imi da intotdeauna cele mai bune sfaturi. Pentru mine sunt mereu un model toate femeile din jurul meu, care sunt pasionate de ceea ce fac, performeaza si cresc odata cu businessul.


V.S.: Va rog sa ne permiteti sa va cunoastem dincolo de informatiile generale. Ce preferati: marea sau muntele? Ceaiul sau cafeaua? Cartea sau filmul? Nuante puternice sau pasteluri? Muzica clasica sau pop? Paris sau New York?


Rucsandra Hurezeanu: Muntele, cafeaua, cartea, pasteluri, muzica clasica, Paris.


V.S.: Un gand de final pentru comunitatea Femei in Afaceri?


Rucsandra Hurezeanu: Din ce in ce mai mult, traim intr-o lume in care femeile isi gasesc locul alaturi de barbati, iar performantele lor nu mai sunt exceptii. Femeile sunt astazi  libere sa faca ce-si doresc si ce le place. Succesul apare atunci cand muncesti in fiecare zi pentru el si oricat de departe ai ajuns, e bine sa te consideri abia la jumatatea drumului.

 

V.S.: Va multumim pentru ca ne-ati oferit prilejul de a fi mai aproape de comunitatea noastra si va asteptam cu emotie la Intalnirea de Socializare la care sunteti speaker invitat – marti, 14 iunie 2011, ora 18:30, la Capital Plaza Hotel!

 

 

Interviu realizat de Veronica Stancu

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24