Interviu cu Larisa Petrini, Managing Partner Saatchi & SaatchiPR
Nume si prenume: Larisa Petrini
Functie: Managing Partner
Compania: Saatchi & Saatchi PR
Data: 26-06-2013

Larisa Petrini conduce operatiunile de Public Relations si Corporate Social Responsibility ale grupului Centrade Saatchi & Saatchi din Romania avand o experienta de peste 12 ani in domeniul comunicarii.

De-a lungul carierei sale si-a dezvoltat expertiza in Corporate Affairs, Managementul Reputatiei si Comunicare de Criza, gestionand clienti precum Lego, AXA, Procter & Gamble, Gaz de France sau GSK.

Agentia pe care o conduce a inregistrat succese importante la cele mai prestigioase competitii internationale precum Cannes Lions sau Sabre Awards. La finalul anului trecut, Saatchi & Saatchi PR a fost prima agentie din Romania premiata cu aur in cadrul celui mai important festival mondial de comunicare din domeniul luxului, World Luxury Award.

Larisa este membra a Asociatiei Romane de Relatii Publice (ARRP) si este activ implicata in proiecte sociale, educationale si culturale.

In prezent, urmeaza cursurile uneia dintre cele mai importante scoli de nutritie din lume, Institute of Integrative Nutrition din New York si recent, a devenit ambasadorul lui Jamie Oliver pentru Food Revolution Day in Romania.

 

Veronica Stancu, Femei in Afaceri: Bun gasit, Larisa! Pentru ca la evenimentul din Brasov vei vorbi despre branding personal si brand de companie, iti propun sa ne spui care sunt liniile definitorii ale unui brand?


Larisa Petrini
: Liniile definitorii ale unui brand se schimba odata cu evolutia acestuia, avand in vedere ca parcurge un drum in care este nevoie de adaptare continua, in functie de piata, economie sau context. Cu toate astea, exista cateva elemente de baza care sunt indispensabile unui brand:

- elementele de vizibilitate: numele, logo-ul, culori, font, imagini, slogan si toate artefactele fizice folosite in modelarea identitatii.

- pozitionarea brand-ului: ce fac, pentru cine fac, prin ce ma diferentiez etc

- promisiunea brand-ului: ce promit sa livrez de fiecare data?

- personalitatea brand-ului: setul de trasaturi pe care le descriu clientii, angajatii, partenerii si oricine intra in contact cu brand-ul tau, fie el personal sau nu.

- povestea brand-ului: ilustrarea istoriei, dar si a valorilor si experientei cladite pe parcurs

Odata ce au fost stabilite cele de mai sus este obligatorie perseverenta si executia consistenta a unei strategii pe care trebuie sa o construim cu mare grija. Un brand se intreaba constant cine e si ce isi doreste sa ajunga, are ceva important de spus, face ceva care conteaza 100% din timp, este foarte atent la modul de prezentare a pachetului personal (design) si la felul in care isi construieste reputatia. Toate aceste elementele trebuie adunate intr-un Manual de Brand, devenind apoi mantra care il insoteste peste tot.


V.S.: Ce inseamna si de ce este important brandingul personal?


Larisa Petrini
: Doi dintre profesorii de la Harvard Business School spuneau recent ca “unitatea fundamentala a noii economii nu este corporatia ci individual”. Branding-ul personal are o definitie diferita pentru fiecare individ in parte. Are insa are o importanta majora felul in care stii sa-ti “construiesti” brand-ul in asa fel incat sa iti atingi obiectivele si sa ramai totusi autentic.


V.S.: Sunt oameni care spun ca despre ei vorbesc proiectele lor, firma pe care o detin si ca nu isi doresc sa iasa in fata. Ce ai recomanda acestei tipologii in legatura cu brandingul personal?


Larisa Petrini
: In trecut ne puteam permite sa ramanem obscuri si in siguranta, acum e mai greu. Chiar daca unora dintre noi nu ne place sa fim pe scena, este foarte important sa iesim din zona de confort pentru a beneficia de “roadele” unei prezente active in societate. Trebuie sa fim constienti ca managerul reprezinta imaginea proiectelor dar si cartea de vizita a companiei. Brand-ul personal trebuie construit ca o afacere: cu viziune, valori, strategii si termene limita. Exista insa si situatii specifice in care vizibilitatea redusa face parte din strategia de business si este in beneficiul companiei.


V.S.: Ce branduri personale recomanzi sa urmarim? Fiind specialist in comunicare, ma gandesc ca ai facut o selectie de nume a caror evolutie o urmaresti constant.


Larisa Petrini
: Imi place sa observ sau sa citesc despre evolutia celor care si-au cladit cu grija brand-ul si inteleg ca un brand personal reprezinta un brand ancorat foarte bine in comunitate: Audrey Hepburn este brand-ul meu favorit (in special pentru munca depusa in slujba Unicef), urmat de Regina Rania a Iordaniei, Jamie Oliver sau mai nou Sheryl Sandberg.


V.S.: Romania cum sta la capitolul branduri personale?


Larisa Petrini
: Exista cateva persoane care au stiut sa-si creasca foarte constiincios brand-ul personal. Din pacate insa, nu este inca o tendinta consacrata si nu i se acorda atentia cuvenita.


V.S.: Te rog sa imparti cu noi povestea unei campanii de brand care ti-a adus satisfactii depline! Din nou, experienta isi spune cuvantul si cred ca in portofoliul tau de proiecte exista povesti castigatoare.


Larisa Petrini
: Unul dintre cele mai dragi proiecte de branding a fost cel pentru Romania. Campania “Ola soy Rumano” si-a propus si a reusit sa modifice perceptia despre romanii din Spania prin implicarea lor directa in evenimente dar si prin folosirea unor vectori importanti de imagine ca Oana Pellea sau Alex Leo Serban. A fost cel mai complex proiect implementat de noi in afara Romaniei si rezultatele au vorbit de la sine.


V.S.: Schimband putin registrul, ai devenit ambasadorul lui Jamie Oliver pentru Food Revolution Day in Romania. Care este implicarea ta in acest proiect si ce insemna reprezentarea lui in Romania?


Larisa Petrini
: Este o deosebita onoare pentru mine sa fiu inclusa pe lista ambasadorilor lui Jamie Oliver, pe care o consider o responsabilitate pentru transformarea vietilor a milioane de oameni. Mi-am propus sa impartasesc stilul de viata sanatos, adoptat cu mai multi ani in urma, cu cat mai multe persoane prin organizarea a cel putin un eveniment pe luna.


V.S.: Ce crezi despre ideea de comunitate si ce parere ai despre evenimentul “Meet the WOMAN!”, organizat de  Femei in Afaceri, la care ai participat?


Larisa Petrini
: Pornind de la conceptul “unde-s doi puterea creste”, cred foarte tare in puterea comunitatii. “Meet the WOMAN” este o initiativa foarte reusita, pentru ca exprimarea libera a femeilor intr-un cadru profesional naste idei noi si colaborari fructuoase de lunga durata.


V.S.: La final, din nou despre brand, invitandu-te sa concluzionezi pornind de la ideea lui Buddha: “Tamplarii lucreaza lemnul. Arcasii, sagetile. Inteleptii se modeleaza pe sine.”


Larisa Petrini
: Cu totii ne modelam intr-un fel sau altul, dar inteleptii stiu exact cum sa o faca, adaptandu-se in fiecare secunda circumstantelor. In mod inevitabil suntem modelati de toti cei cu care intram in contact, iar inteleptii stiu cum sa formeze perceptiile acestora. 


Multumim pentru timpul acordat!


Interviu realizat de Veronica Stancu

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24