Interviu cu Kristina Dragomir, designerul care a reinviat un mestesug uitat in Romania moderna: designul de palarii
Nume si prenume: Kristina Dragomir
Functie: Designer
Compania: Kristina Dragomir Hats
Data: 11-12-2019

 

Atunci când ne gândim la pălării primul nume care ne vine în minte este Kristina Dragomir. Creațiile ei sunt recunoscute la nivel internațional și au ajuns în portofoliul L’Eclaireur, unul dintre cele mai vechi și renumite concept store-uri pariziene. Astăzi, ne vorbește despre momentul în care a decis să pornească pe acest drum și să reînvie un meșteșug de mult uitat.


Femei in Afaceri: Când spunem pălarii ne gândim automat la Kristina Dragomir. Cum ai construit acest brand? Ți-a fost greu să readuci în atenția publicului un accesoriu oarecum uitat?

 

Kristina Dragomir: Orice început este mai dificil, pentru că există o perioadă mai lungă de tranziție până dobândești experiența necesară pentru a obține acel produs artistic pe care ți l-ai imaginat. Adevărata provocare însă, vine atunci când trebuie să transformi ideea creativă într-un produs purtabil, actual și vandabil. Etapele grele ale acestui parcurs nu m-au descurajat, ci din contra m-au ambiționat și mai mult. Recitind zilele trecute un interviu mai vechi, am descoperit un pasaj care sublinia faptul că în ultimii 12 ani am făcut cap compas din reintroducerea pălăriei în vocabularul stilistic de zi cu zi al româncelor. Și mă flatează acest lucru, mai ales că experimentul meu de “restaurare” a formei pălăriei, cât și a unui meșteșug uitat în vremuri moderne și ridicat la rang de artă, convinge astăzi din ce în ce mai mulți oameni cu vârste diferite, nu doar să poarte aceste pălării, ci și să practice această minunată profesie.

 

Femei in Afaceri: Cum a pornit pasiunea pentru pălării și când ai știut că asta vrei să faci?

 

Kristina Dragomir: Mai întâi m-au fascinat formele pălăriilor și m-au făcut să îmi doresc să le descopăr și să le înțeleg mai bine. Apoi le-am descoperit posibilitățile infinite de reinterpretare. Și din acel moment mi-am dorit mai mult de la ele. Mi-am dorit în primul rând să stabilesc un fel de punte de legătură între aceste forme decorative și mai multe stiluri artistice. Apoi totul s-a transformat în pasiune, o pasiune întreținută de toate lucrurile noi care veneau odată cu fiecare idee, gând sau vibrație investită. Interpretarea formei pălăriei a întărit prin practică pentru mine nu doar puterea experimentului, ci și a frumuseții identificării cu un proces nou și creativ din care să faci parte.

 

Femei in Afaceri: De unde îți iei inspirația atunci când începi să lucrezi la o pălărie/colecție?

 

Kristina Dragomir: Inspirația mea vine de cele mai multe ori din creațiile Millinery ale perioadei suprarealiste, pentru că în aceea perioadă a fanteziei formele pălăriilor cunosc cea mai variată claviatură a jocului dintre forme și texturi.

 

Femei in Afaceri: Cât durează, în medie, realizarea unei pălării?

 

Kristina Dragomir: O pălărie realizată 100% manual trece prin mai multe etape tehnice până la finalizare. Procesul poate dura între două sau trei zile sau poate dura chiar o săptămână dacă modelul ales este unul foarte elaborat și implică finisaje complexe.

 

Femei in Afaceri: La ce ocazii și în ce ținute ai recomanda o pălărie Kristina Dragomir?

 

Kristina Dragomir: Avem modele de pălării potrivite pentru orice ocazie, de la cele de street până la cele destinate serilor de cocktail. Serviciul custom made și diversitatea modelelor puse la dispoziția clientelor, le oferă acestora posibilitatea și libertatea de a-și alege modelul nu numai în funcție de momentul zilei în care aleg să-l poarte sau dress-code-ul unui eveniment, ci și în funcție de tipologia și personalitatea fiecăreia în parte.

 

Femei in Afaceri: Cum vezi peisajul designului romanesc? Sunt tinerii designeri interesați de nișa aceasta, a pălăriilor?

 

Kristina Dragomir: Oamenii în general și nu numai tinerii, caută permanent noi modalități de exprimare personală creativă, iar lumea modei contemporane asimilează astăzi din ce în ce mai mulți oameni cu diverse preocupări artistice. Iar nișa pălăriilor le oferă acestora oportunitatea ideală de a-și exersa manualitatea și de a-și pune în practică creativitatea. Iar acest lucru este certificat de numărul din ce în ce mai mare al participanților la cursul de pălării.

 

Femei in Afaceri: Dintre absolvenții cursurilor dumneavoastră sunt elevi care au reușit să-și dezvolte propriul brand?

 

Kristina Dragomir: Da, sunt cursanți care după ce au urmat cursurile de pălării de la DallesGO, în scurt timp și-au dezvoltat propria afacere. Exemplific aici brand-urile “DeCorina Hats” și “Hats Bazaar”, dar au fost și cursanți care aveau deja înființat propriul brand ca “Amizade”, “Pui De Dac” sau “Atelier Margaux” care și-au dorit să își completeze și să își diversifice cunoștințele în acest domeniu.

 

Femei in Afaceri: Ce vă motivează să țineți aceste cursuri?

 

Kristina Dragomir: Dorința de a împărtăși o experiență profesională valoroasă și de a susține și continua tradiția unui meșteșug uitat în România modernă. Cursurile de pălării de la DallesGo au menirea de a te învăța ceva nou și incitant în fiecare zi, într-un mod plăcut și relaxant. Fiecare sesiune de curs abordează un proiect diferit prin intermediul cărora participanții deprind toate noțiunile de bază în modelarea unui accesoriu și a unei pălării pe calapod. Fiecare temă abordată vizează și ea la rândul ei cultivarea unei fantezii creatoare și a acelui “simț” al noutății, definitoriu pentru adevărata vocație a viitorului designer.

 

Kristina Dragomir este trainer al cursului de Design Pălării DallesGO. Pentru mai multe detalii despre cursuri accesați www.dallesgo.ro sau 0769.041.711

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24