Interviu cu Iunieta Sandu, PR & Marketing Coordinator Evensys
Nume si prenume: Iunieta Sandu
Functie: PR & Marketing Coordinator
Compania: Evensys
Data: 15-06-2014

Iunieta Sandu este PR & Marketing Coordinator in cadrul companiei de organizare de evenimente Evensys. A urmat cursurile Facultatii de Comunicare si Relatii Publice din Universitatea Transilvania, a lucrat ca PR Coordinator in cadrul PRIME Brasov si ca Media Relations Coordinator in cadrul Let’s Do It, Romania.

In cadrul Evensys se ocupa de organizarea de evenimente din diverse domenii: PR, marketing, social media, web design, turism etc. Este responsabila pentru crearea si implementarea strategiilor de marketing si relatii publice, pentru planificarea conferintelor, pentru mentinerea relatiei cu partenerii si bloggerii s.a.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Atunci cand organizezi un eveniment trebuie sa fii atent la foarte multe lucruri in acelasi timp si sa fii pregatit sa actionezi rapid in cazul in care intervine o schimbare neasteptata – si de obicei intervine. Care crezi ca sunt 3 trasaturi esentiale care te ajuta sa faci toate aceste lucruri cu succes? Te rog sa detaliezi.

 

Iunieta Sandu: Una dintre definitiile termenului „eveniment” este aceea de intamplare neasteptata, de mare insemnatate. Prin asta vreau sa ajung la faptul ca in acest domeniu foarte multe lucruri devin imprevizibile oricat de mult le-ai planifica. Cu timpul, ajungi sa iei decizia potrivita si spontan, fara sa fie nevoie sa planifici o rezolvare la o situatie ipotetica. Inainte de un eveniment se lucreaza pana tarziu, iar noaptea se doarme cu telefonul cat mai aproape. Chiar si atunci cand telefonul suna la 3 dmineata trebuie sa fii capabil sa ai rezolvarile la orice situatie. Multe lucruri se pot schimba cu o zi inainte de eveniment sau chiar in timpul acestuia. Din pacate, de cele mai multe ori ni se intampla ca unii vorbitori sa nu mai ajunga, tot din cauza unor situatii neprevazute. In aceste cazuri foarte greu gasim inlocuitori. Insa, pentru probleme logistice mereu se gasesc rezolvari. Foarte importante sunt relatiile bune cu furnizorii principali, pentru ca ei te pot scoate de multe ori din incurcaturi. Bineinteles ca echipa cu care lucrezi conteaza foarte mult, astfel ai incredere ca oricine s-ar confrunta cu o situatie neprevazuta poate sa gaseasca rezolvarea potrivita. Trei trasaturi esentiale sunt: comunicarea constanta cu echipa, spiritul de initiativa si privirea de ansamblu.

 

A.D.: In cadrul evenimentelor organizate de Evensys, aveti invitati atat din tara, cat si din strainatate. Cum au decurs colaborarile cu oaspetii straini pana in prezent si care a fost feedback-ul pe care l-ati primit din partea lor?

 

Iunieta Sandu: La majoritatea evenimentelor invitam un vorbitor strain, astfel incat sa le putem oferi participantilor informatii despre industrie la nivel international. Unele dintre ele sunt aplicabile, altele abia se contureaza pe piata romaneasca. Feedback-ul lor este foarte bun de fiecare data, sunt incantati de interesul romanilor pentru informatii si bineinteles sunt impresionati de frumsetea tarii. Anul trecut am lansat si primul eveniment care a fost sustinut exclusiv de vorbitori internationali, SmartWeb Conference. Evenimentul a atras participanti din Ungaria si Bulgaria. Acum, pregatim chiar doua evenimente de acest tip, iar cu promovarea lor mergem si pe canalele media internationale. Ca sa aflati direct de la ei cum se simt, iti las un testimonal de la Bruce Lawson, speaker SmartWeb Conference 2013.

"I declare #smartwebconf a great success. Hungry, clueful audience; warm hosts; fun city. If you're invited to speak, accept!"

 

A.D.: Care sunt cele mai dificile aspecte ale activitatii in relatii publice si marketing?

 

Iunieta Sandu: Ceea ce este foarte interesant in activitatile desfasurate de noi este faptul ca evenimentele le realizam pentru noi, nu pentru clienti. Chiar si asa,  exista anumite parti provocatoare, dar nu le pot numi dificile. Strategia de promovare a evenimentului, realizarea planurilor editoriale, stabilirea celor mai potrivite canalele de comunicare, analiza publicului, interpretarea feedback-ului si adaptarea mesajului in functie de el sunt partile care necesita mai multa concentrare. O buna planificare este de multe ori primul pas care asigura succesul evenimentului. Avem cazuri concrete in care numarul participantilor a fost dublat, datorita unei strategii de comunicare bine gandite.

 

A.D.: Cum se imbina relatiile publice si marketingul in activitatea ta? Exista o distinctie clara intre cele doua domenii pentru tine?

 

Iunieta Sandu: Ca orice om care a studiat mult timp comunicarea, este normal sa stiu ce activitati tin de PR sau de marketing, dar nu fac o diferenta. In organizarea evenimentelor trebuie sa imbini eficient aceste activitati ca sa obtii un rezultat bun. Exista, cu siguranta, evenimente in care activitatile de PR sunt pe primul plan, aici ma gandesc la PR Forum. Comunicarea concentrandu-se mai mult pe articole, relatia cu bloggeri, presa, intalniri si networking.

 

A.D.: Cum evaluati evenimentele pe care le organizati? Care sunt cei mai importanti indicatori de performanta in aceasta activitate?

 

Iunieta Sandu: KPI’s se stabilesc in functie de ceea ce ne dorim sa masuram, de obiectivele pe care ni le propunem la inceput, iar acestea difera de la caz la caz. Dupa cum stii, majoritatea evenimentelor noastre au o traditie de 7-8 ani pe piata, iar anual gandim 2-3 evenimente cu un concept nou. Dar in principiu incercam sa imbunatatim evenimentele care au ajutat la dezvoltarea industriei. Evaluarea evenimentelor se realizeaza pe fiecare etapa in parte. Incepem cu rapoartele campaniilor de marketing si comunicare: vizite site, conversii prin campanii de Custom Audience si Adwords, numarul articolelor aparute in publicatiile online, presa scrisa, mentionari pe canalele social media. Alti factori de care tinem cont post-eveniment sunt: numarul participantilor si formularele de feedback completate post-eveniment.

 

A.D.: Cum te informezi despre noutatile din domeniu? Preferi sa citesti site-uri de specialitate, bloguri, carti?

 

Iunieta Sandu: Cand timpul imi permite incerc sa imbin toate elementele: carti, site-uri, filme de specialitate. Dar, in principiu urmaresc constant evenimentele mari din afara, evenimentele locale, iar cand pot imi face placere sa si particip. Organizarea de conferinte pe 7 industrii prespune sa fii la curent cu tendintele din marile domenii. Astfel  imi este mult mai usor sa ma gandesc la teme posibile ce pot fi abordate si in conferintele noastre. Cateva dintre site-urile pe care le accesez aproape zilnic sunt: holmesreport.com, prdaily.com, socialmediaexaminer.com, lanyrd.com, brandrepublic.com etc.

 

A.D.: Se pune foarte mult accentul pe existenta unor mentori in cariera, indiferent de domeniu. Tu ai astfel de persoane, pe care le cunosti personal sau nu, care te inspira si te indruma?

 

Iunieta Sandu: Recunosc ca eu sunt people person, imi place foarte mult sa cunosc oameni noi, care ma inspira  prin activitatile pe care le desfasoara. In trecut am avut un mentor care m-a ajutat sa-mi conturez abilitatile pe care astazi le stapanesc foarte bine. Vorbesc despre Sorin Peligrad. El este persoana care a crezut in mine acum cativa ani si m-a ajuta sa-mi dezvolt abilitatile de vorbire in public. In ceea ce priveste domeniul in care activez, sunt persoane pe care le-am cunoscut la evenimente, Paul Holmes, Jeremy Spiller, si carora le urmaresc constant activitatea.

 

A.D.: Impartaseste-ne cateva ganduri, la final, pentru comunitatea Femei in Afaceri!

 

Iunieta Sandu: Un gand pe care l-am citit intr-o carte de Mircea Eliade si pe care il personalizez pentru voi: „De fiecare data cand cunosti o persoana ce te inspira pleci cu alte ganduri, alt mers, alt zambet”. Ceea ce vreau sa subliniez si sa va transmit este ca networking-ul ramane una dintre cele mai importante activitati in comunicare, o usa ce deschide multe oportunitati.

 

www.evensys.ro

 

Interviu realizat de Adina David

 

 

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24