Interviu cu Georgeta Grecu, General Manager Hotel Cismigiu
Nume si prenume: Georgeta Grecu
Functie: General Manager
Compania: Hotel Cismigiu
Data: 06-04-2014

Georgeta Grecu are o experienta de 20 de ani in domeniul hotelier si, in prezent, este directorul Hotelului Cismigiu, un hotel cu o istorie de 100 de ani, ce a fost reconditionat si readus la viata la sfarsitul anului 2012. Si-a inceput activitatea in domeniul hotelier in 1994, cand a lucrat pentru Sofitel, prima unitate de lant international ce a intrat pe piata din Romania dupa 1990. A experimentat si activitatea la nivel international, a lucrat in 2003 in Anglia, in cadrul hotelului Novotel London Tower Bridge, dar a ales sa se intoarca in Romania pentru a aplica ceea ce a invatat despre ospitalitate si hotelarie in industria autohtona.
 

Adina David, Femei in Afaceri: Doamna Georgeta Grecu, pentru inceput, va rugam sa ne povestiti cum ati ajuns sa lucrati in domeniul hotelier. Ati stiut de la inceput ca acesta e drumul dvs. profesional?
 

Georgeta Grecu: Nu am stiut de la inceput ca vreau sa lucrez in hotelarie. Eu am studiat chimia, si in liceu si in facultate, iar atunci domeniul hotelier in Romania se afla intr-o stare incipienta. Mi-am dat seama ca nu vreau sa continui chimia dupa ce am facut practica la Fabrica de cauciuc Jilava. La inceputul anilor ’90 am fost foarte fericita sa lucrez ca sefa unui magazin de consignatie, iar in 1994 am renuntat la Facultatea de Chimie pentru a incepe sa lucrez la Hotelul Sofitel, prima unitate dintr-un lant hotelier international care a venit pe piata din Romania dupa revolutie. Am ajuns sa lucrez la ei dupa ce am vazut anuntul in ziar. Mi-am trimis CV-ul prin posta, dar nu m-a chemat nimeni la interviu. Urma sa aflu mai tarziu ca nici nu il primisera. Nu am renuntat, mi-am luat CV-ul si m-am prezentat direct la ei, la sediu, unde mi s-a dat sansa de a sustine un interviu si am fost aleasa pentru ca stiam limba franceza si nu lucrasem in hotelarie inainte de 1990. Am invatat foarte multe lucruri de la colegii cu care am deschis Hotelul Sofitel, acesta fiind primul brand international care a venit pe piata din Romania cu niste valori in ceea ce priveste turismul si ospitalitatea.
 

A.D.: Cum ar trebui sa fie o persoana care lucreaza in acest domeniu? Exista anumite trasaturi esentiale pentru a face performanta?
 

Georgeta Grecu: Da, cred ca exista. In primul rand, trebuie sa ii placa sa lucreze cu oamenii. Acest lucru este foarte important. Apoi, trebuie sa fie atent la detalii si sa anticipeze nevoile clientilor, sa nu astepte doar intrebarile lor.
 

A.D.: Ce obiective v-ati propus pentru 2014 si cum planuiti sa le puneti in aplicare?
 

Georgeta Grecu: Anul 2014 este al doilea an sau, mai bine zis, al 102-lea an al Hotelului Cismigiu. A fost foarte important pentru noi sa reusim sa deschidem hotelul in 2012, cand acesta implinea 100 de ani. In primul an, obiectivul principal a fost sa ne pozitionam pe piata ca un hotel de 4 stele cu servicii foarte bune, ceea ce am si reusit. Suntem pe locul 2 in Bucuresti in topul Trip Advisor. In continuare, vrem sa ne pastram pozitia si sa o consolidam si sa crestem ponderea de clienti long stay, adica cei care stau mai mult de 6 luni in hotel.
 

A.D.: Turismul din Romania este un subiect ce se discuta aprins de fiecare data, dar pentru care nu s-a gasit inca o solutie salvatoare. Care credeti ca sunt puctele tari si care sunt punctele slabe ale turismului romanesc?
 

Georgeta Grecu: Sa incepem cu punctele tari. In primul rand, avem o tara foarte frumoasa, avem multe de aratat si avem oameni dispusi sa arate aceste lucruri, atat in Romania, cat si peste granite. Ca puncte slabe, insa, nu avem o politica clara de promovare a turismului in strainatate, nu avem infrastructura necesara si, foarte important, nu avem o scoala a turismului cu valori clare. Este necesar ca tinerii sa stie ce vor sa faca si sa fie motivati. Apoi, este necesar sa se valorizeze meseria de lucrator in turism. Exista un fel de stigmat atunci cand lucrezi pentru oameni, dar nu este nimic gresit sa lucrezi ca ospatar sau camerista.
 

A.D.: Ati lucrat o perioada in Anglia, ca Responsabil Vanzari Conferinte si Banchete in cadrul hotelului Novotel London Tower Bridge. In ce masura v-a ajutat experienta de atunci in dezvoltarea carierei dumneavoastra? Ce ati invatat acolo si ce aplicati in activitatea curenta?
 

Georgeta Grecu: Faptul ca am lucrat in strainatate a fost benefic, mai ales in 2003, cand nu era ceva obisnuit in Romania. Celor de la Novotel li s-a parut foarte ciudat ca am lucrat 7 ani intr-un singur loc, deoarece, acolo, traseul unui om care incepe sa lucreze in hotelarie este destul de bine definit si se sta in jur de un an si jumatate – doi ani pe un post, in functie de capacitatile si dorintele fiecaruia. Atunci cand intri in scoala, stii ca poti sa evoluezi pe post, stii unde te indrepti, lucrurile sunt clar definite, la fel si sistemul de evaluare. Nu este ceva ciudat sa vezi un director de hotel in varsta de 30 de ani.
 

Personal, am invatat foarte multe, in special cum sa ma adaptez la orice situatie. Cand am plecat in Anglia am schimbat 3 lucruri de baza: am schimbat limba (din franceza in engleza), am schimbat abordarea (din back of the house in front of the house – adica relatie directa cu clientul) si, nu in ultimul rand, am schimbat tara, locuinta, cunostintele, lucrurile obisnuite de viata.
 

A.D.: Aveti o experienta de peste 20 de ani in domeniul hotelier, ce sfaturi aveti pentru cineva care se afla la inceputul carierei?
 

Georgeta Grecu: I-as sfatui sa isi cunoasca foarte bine tara – sunt multi oameni care ajung sa lucreze in hotelarie si nu cunosc istoria zonei in care activeaza. Apoi, cred ca este foarte important sa vina in turism doar daca le place sa vorbeasca cu oamenii si sa fie de ajutor. Iar ca un ultim sfat, sa incerce o experienta internationala. Te ajuta foarte mult pe plan personal si iti deschide orizonturile.
 

A.D.: Ati spus ca Hotelul Cismigiu este proiectul dumneavoastra de suflet. Cum reusiti sa transmiteti aceasta pasiune si echipei cu care lucrati?
 

Georgeta Grecu: Da, cred ca daca faci un lucru cu sufletul, acesta se transmite automat mai departe. Cred ca au prins ceva din dragostea mea pentru hotel. Ii vad ca vorbesc cu placere cu clientii, iar asta se transmite mai departe. Putem observa asta si in review-urile lasate de clienti.
 

A.D.: Reusiti sa va detasati si sa va relaxati dupa o zi lunga de lucru? Ce activitati preferati in timpul liber?
 

Georgeta Grecu: Este greu sa te detasezi de munca dintr-un hotel. Intocmai ca o uzina, este mereu deschis si trebuie sa fii permanent pregatit. Imi tin telefonul deschis in timpul noptii si s-a intamplat de mai multe ori sa fiu sunata la ora 2-3 noaptea pentru o problema si sa trebuiasca sa iau masina si sa ajung la hotel. 
 

In acel timp liber care mai ramane imi place sa fac sport si sa citesc. Ultimele carti citite au fost doua carti de Andrei Plesu, „Parabolele lui Iisus. Adevarul ca poveste” si „Despre frumusetea uitata a vietii”.
 

A.D.: Si, la final, ce ganduri ati dori sa transmiteti comunitatii Femei in Afaceri?
 

Georgeta Grecu: Ma bucur ca am fost printre primele persoane care a colaborat cu Femei in Afaceri, chiar din 2009, la unul dintre primele evenimente. Vreau sa felicit organizatia pentru modul in care a crescut si s-a dezvoltat in acesti 4 ani de cand activeaza si sunt impresionata de modul in care se reinventeaza in fiecare an si reuseste sa adune in jur numai oameni de calitate!
 

Va multumim pentru timpul acordat!
 

www.hotelcismigiu.ro

 

Interviu realizat de Adina David

PR Assistant Femei in Afaceri

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24