Interviu cu Eliza Rogalski, co-fondatoare Rogalski Grigoriu Public Relations
Nume si prenume: Eliza Rogalski
Functie: CEO
Compania: Tempo Creative Group
Data: 07-10-2012

ELIZA ROGALSKI este CEO al grupului de comunicare TEMPO, din care face parte si Rogalski Grigoriu Public Relations, agentia specializata in managementul reputatiei al carei co-fondator este. Cu o experienta completa in comunicare, Rogalski si-a inceput cariera ca ziarist la Banii Nostri si ulterior la Ziarul Financiar, apoi ca specialist PR in companii romanesti si internationale. Din februarie 2004 s-a alaturat agentiei Tempo, preluand conducerea departamentului de PR care ulterior a devenit compania Rogalski Grigoriu Public Relations, una dintre cele mai respectate agentii de PR din Romania, iar in 2010 a preluat conducerea intregului grup de comunicare Tempo. Rogalski are specializare completa in comunicare, absolvind cursuri de Competitive Intelligence, Creative Planning, Idea Management, Chartered Institute for Public Relations de la Londra si un EMBA in cadrul Berlin School of Creative Leadership.

 

Veronica Stancu, Femei in Afaceri: Bun gasit, Eliza! Te rog ca acest interviu sa reprezinte un preambul al evenimentului de marti, 9 octombrie, si sa incepem cu o definitie (abordare individuala, cum doresti sa ii spui) a brandingului personal. Asadar, ce este, din punctul tau de vedere, brandul personal si de ce vei vorbi despre el la genul feminin?


Eliza Rogalski: Am sa-ti raspund cu o poveste care pe mine ma fascineaza. Femeia pe care eu o admir cel mai mult a trait acum 500 de ani, a reformat societatea, a impacat o tara sfasiata de doua curente religioase, a condus o lume formata exclusiv de barbati, nu s-a casatorit, nu a avut copii care sa-i asigure succesiunea, a incurajat teatrul si literatura si este, probabil, suverana cea mai iubita din istorie. Numele ei este Regina Elisabeta I. Este un brand personal „de genul feminin”, cum spuneam, pentru ca a dus „categoria” din care facea parte – femeia – dincolo de incadrarea socio-demografica standard (gospodina, mama, patroana de arte, eventual sotie de nobil) folosindu-se in mod diferentiator exact de aceste calitati ale categoriei: feminitate, inteligenta, farmec, influenta, spirit combativ, diplomatie, creativitate, pentru a se diferentia nu doar de celelalte femei care au pretins tronul Angliei, dar si de toti descendentii barbati care aveau dreptul constitutional sa urce pe tron. Mie, Regina Elisabeta I, care a trait acum 500 de ani si a modernizat o tara initial izolata religios si economic de restul Europei, exceland nu doar in categoria „femei” ci si in categoria „conducatori, barbati si femei”, mi se pare definitia brandului personal de genul feminin.

Revenind la intrebarea ta, ca sa-ti raspund in termeni mai pragmatici, brandul personal este capacitatea de a genera resurse financiare si reputationale prin cultivarea profilului public al unei persoane.

 

V.S.: Continuam cu o intrebare puternica: ce stiu romanii despre branding personal?

Eliza Rogalski: Si eu as fi curioasa sa aflu ce cred romanii despre brandul personal, pentru ca tot ce li s-a spus pana acum e mai degraba o definitie „soft”: cum te imbraci, cum te coafezi, ce maniere ai – care sigur ca sunt importante, dar nu dezvolta nimic din substanta si discursul unui brand personal. Presa abunda de interviuri cu „consultanti in brand personal” care dau sfaturi despre imagine, limbaj, atitudine – care sunt niste manifestari ale brandului, dar nu au nimic de-a face cu substanta si identitatea lui. Daca Regina Elisabeta I doar s-ar fi imbracat frumos, s-ar fi coafat dupa sfatul unui stilist si ar fi avut maniere impecabile si n-ar fi fost politicianul prin excelenta, omul cu instinct si empatie pentru mase, liderul cu fler politic si conduita morala impecabila, diplomatul pragmatic, oare am mai fi vorbit despre ea in acesti termeni de „brand personal”?

 

V.S.: Branding personal: cat este munca, cat inspiratie?

Eliza Rogalski: Inspiratia vine muncind. Cunosc o multime de femei inteligente, creative, profesioniste, desavarsite in meseriile lor, care n-au stiut niciodata cum sa-si gestioneze identitatea in raport cu colegii lor, clientii lor, superiorii lor si mai ales cum sa-si construiasca vizibilitatea in pas egal cu expertiza lor profesionala – fie au stat intr-un con de umbra, fie s-au expus excesiv in spatiul public. Sunt multe femei care cred ca a reusi e doar o chestiune de a dovedi ca esti cel mai bun, cum sunt la fel de multe femei care cred ca a reusi e o chestiune de „cum te vinzi mai bine”. Brandul personal nu este un act de vanzare, ci mai degraba unul de cumparare.  Oamenii nu te urmeaza pentru ca te vinzi bine, ci pentru ca esti un model pentru ei, inspiri incredere, confirmi profesional intr-un mod care ii face pe ei sa vorbeasca despre tine si mai putin sa te priveasca intr-o continua autopromovare, intr-o constanta trambitare de „realizari” irelevante. Cred ca prima discutie despre acest subiect am avut-o acum multi ani cu o femeie aflata foarte sus intr-un top al celor mai bogate doamne de la noi, pe care am intrebat-o cum a aparut un articol in presa despre valoarea unui colier pe care l-a purtat intr-o seara la teatru, cand ea are atat de multe de spus despre meseria ei, despre pasiunile ei. Mi-a spus ca dupa spectacolul respectiv, a sunat-o un jurnalist sa o intrebe cat a costat colierul, ea n-a putut sa-l refuze sau sa-l aduca pe teritoriul ei profesional, si iata cum a ratat o ocazie de a-si spune povestea doar pentru ca a intrat in competitie cu propriul ei colier...

 

V.S.: In ce procent iti mai apartii atunci cand devii un brand?

Eliza Rogalski: Cred ca abia cand devii un brand iti apartii cu adevarat. Pentru ca atunci cand esti un brand te raportezi la lumea din jur din perspectiva unor valori, care sunt in primul rand ale tale. Cand esti un brand ai dreptul sa spui „nu” fara sa suferi consecinte nedrepte si ai dreptul sa spui „da” si oamenii sa te urmeze – fie ca sunt colegi, clienti, sefi, actionari. Cred ca doar atunci cand esti un brand personal esti de fapt un om liber.

 

V.S.: Se termina vreodata munca la construirea si consolidarea brandului personal?

Eliza Rogalski: Nu, dar este o activitate placuta. Ce poate fi mai interesant decat sa lucrezi la propria ta identitate?

 

V.S.: Crezi ca a fi un brand puternic implica si o doza serioasa de disimulare? Cat ramane din tine, cel autentic?

Eliza Rogalski: Eu nu am intalnit pana acum un brand personal care sa fie lipsit de autenticitate, cu exceptia, evident, a celebritatilor efemere, care nu sunt niste branduri, sunt niste „mode” mai degraba. Constructia unui brand personal pleaca de la acele atribute personale si profesionale care se pot dezvolta in puncte de diferentiere relevante pentru o anumita categorie de public. Cata vreme ele sunt neadevarate, poti construi maxim o celebritate de 15 minute. Un brand personal este creator de istorie, iar istoria, cum stim, se bazeaza pe lucruri adevarate, consemnate in cronici.

 

V.S.: Brand personal = bani sau reputatie?

Eliza Rogalski: Brand personal = reputatie care aduce bani, chiar si dupa ce nu mai esti activ in teritoriul profesional care te-a consacrat – sportivii sunt cel mai bun exemplu.

 

V.S.: La final, te rog sa ne recomanzi cateva branduri personale feminine nationale si internationale.

Eliza Rogalski: Am inceput interviul cu un exemplu pe care eu il admir foarte mult, si cred ca in general femeile din politica sunt o sursa de inspiratie in aceasta discutie. La acelasi capitol as inscrie un alt brand personal pe care il admir: Regina Maria – ar trebui sa fim extrem de mandri ca prin istoria noastra a trecut o suverana cu o astfel de amplitudine umana si profesionala. O admir foarte mult pe J.K Rowling, o femeie celebra care a stat cat mai departe de atentia (uneori bolnava) a presei, construindu-si identitatea printr-un produs literar remarcabil si preferand sa vorbeasca exclusiv despre acesta si nu despre viata ei, pantofii pe care ii poarta, gentile pe care le cumpara, chiar daca averea ii permite sa cumpere si sa poarte cele mai exclusiviste tinute. J.K.Rowling e un caz interesant de brand personal care te face sa vrei sa-l cumperi fara sa iti lase impresia ca vrea sa se vanda, cum spuneam si mai devreme. Invat foarte mult urmarind-o pe Christiane Amanpour, un brand personal dintr-un domeniu care sufera transformari majore din perspectiva modelului de business – jurnalismul – si care demonstreaza ca singurul model viabil al jurnalismului este cel centrat pe societate. Shaikha Al-Bahar – CEO-ul Bancii Nationale a Kuweitului, o personalitate aflata in top 10 cele mai influente femei din lumea araba, care conduce o banca intr-o lume de barbati - este o poveste de brand personal din lumea de business care pe mine ma inspira: sa ajungi sa gestionezi active bancare de 16 miliarde de dolari intr-o lume unde femeile stau mai degraba pe langa casa sau pe la mall mie mi se pare fascinant.

 

V.S.: Iti multumesc si abia asteptam sa te intalnim marti, 9 octombrie, ora 19:00, la Capital Plaza Hotel!

 

Interviu realizat de Veronica Stancu

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24