Interviu cu Armina, arhitect de genti si pantofi, mintea creativa din spatele Lyria
Nume si prenume: Armina Letitia Popeanu
Functie: Arhitect de genți și pantofi
Compania: Lyria
Data: 09-12-2019

Femei in Afaceri: Când și cum a început povestea pictată Lyria?

 

Armina Letitia Popeanu: Povestea Lyria a început în 2014, când am terminat arhitectura. Pentru că nu mă regăseam în proiectarea de arhitectură, m-am reorientat către un domeniu conex care să mă reprezinte. Încă din facultate îmi personalizam cu povești pictate fiecare geantă sau accesoriu. Nu mă regăseam în acea perioadă în liniile simple, așa că îmi cream povești care să mă reprezinte. Doamnele din jurul meu apreciau mai ales gențile, așa că povestea Lyria a început natural. Atunci când am terminat arhitectura mi-am vândut motocicleta cu 2000E, am cumpărat 35 de genți din piele de la o fabrică de genți pe care o cunoșteam - pe care un an mai târziu, atunci când a fost de vânzare, am cumpărat-o și ulterior am produs colecțiile Lyria, am făcut poze poveștilor pictate și am creat site-ul Lyria.ro, cu ajutorul soțului meu.
Feedback-ul doamnelor a fost bun, așa că povestea a continuat. Lyria a început din pasiunea mea pentru personalizarea accesoriilor și a continuat cu ajutorul miilor de clienți entuziaști.

Din punct de vedere antreprenorial, începutul Lyria a fost natural, din pasiune, a fost și foarte multă intuiție. Ulterior majoritatea pașilor mi-au fost confirmați de experți, alți antreprenori sau investitori cu care am interacționat.

 

Femei in Afaceri: Pe ce se bazează conceptul Lyria?

 

Armina Letitia Popeanu: Lyria a evoluat foarte mult de la primele povești pictate din 2014. Atunci am început achiziționând genți de la ateliere sau fabrici, ulterior am dezvoltat colecții cu design propriu, în 2018 am lansat linia de pantofi. Astăzi toate accesoriile Lyria au design propriu, iar Lyria este singurul brand premium de accesorii (genți și pantofi) din piele naturală, pictate manual.
Conceptul Lyria este foarte mult despre tine, despre povestea ta, fie că vorbim de povești personalizate, accesorii care să te reprezinte sau ateliere foarte personale, la care creezi accesoriile tale 100% personalizate.


Femei in Afaceri:  Ai practicat vreodată meseria de arhitect, experimentând astfel și postura de angajat? Sau ai apucat calea antreprenoriatului de la bun început?

Armina Letitia Popeanu:
Sunt o fire super dinamică, mereu caut să mă reinventez și acest lucru se vede în parcursul meu profesional. Am experiență în domenii diverse, în facultate am avut multe joburi, majoritatea în educație, design și la o multinațională. N-am profesat niciodată cu prea mult entuziasm în proiectarea de arhitectură, din 2015 mă ocup exclusiv de Lyria.

În dezvoltarea Lyria m-a ajutat faptul că am crescut într-un mediu antreprenorial, dar a contribuit mult și faptul să arhitectura, ca profesie, are o puternică laturală antreprenorială.


Femei in Afaceri: De unde te inspiri atunci când creezi o colecție nouă?

Armina Letitia Popeanu: Cele mai noi colecții Lyria sunt complexe, au fost colecții prezentate la târgurile de buying din Milano, unde am participat de 2 ori, și Las Vegas, unde are loc cel mai mare târg de accesorii din America. Colecțiile au fost concepute adaptând trenduri și gabarite de genți și încălțăminte pe filosofia brandului Lyria. În spatele fiecărui accesoriu sau poveste pictată Lyria sunt zeci de ore de cercetare și de testare.

Poveștile pictate sunt inspirate cel mai des din călătorii, din muzică sau din dorințele clienților; ideile vin cel mai des în perioadele mai relaxate, atunci când le creezi un cadru artistic. Nu îmi notez niciodată ideile, am întotdeauna un carnețel cu mine, dar niciodată pentru idei. Dacă ele revin, înseamnă că sunt bune și de cele mai multe ori le punem în practică.

 


Femei in Afaceri: În cifre, ce înseamnă businessul Lyria în acest moment?

Armina Letitia Popeanu: Lyria a început ca un One (Wo)men Show, a continuat cu multe colaborări cu tineri artiști și arhitecți, apoi cu achiziționarea fabricii de marochinărie de la Brașov, unde am produs colecțiile de genți Lyria. Ulterior am externalizat producția, iar acum lucrăm cu parteneri ateliere și fabrici de marochinărie și încălțăminte, din țară și din București. De-a lungul timpului am avut zeci de angajați, 15 s-au suprapus în vârful maxim al fabricii de marochinărie. Acum avem parteneri externi mai multe fabrici de marochinărie și pantofi din București și din țară, cu care producem colecțiile noastre.


Femei in Afaceri: Cine sunt clienții Lyria? Și care e valoarea medie a bonului de cumpărături?

Armina Letitia Popeanu: Clienta Lyria este femeia între 30 si 55 ani, din mediul urban, activă, cu un stil vestimentar bine definit, ce caută mereu experiențe noi.

Vindem 80% în România și 20% în restul lumii. Ponderea vânzărilor din țară este de 70% online și 30% offline. Avem un poll mare de cliente fidele, iar 50% din totalul clienților Lyria au o recurență crescută.

Bonul mediu este de 750 de lei. În colecția Povestea ta Pictată, prețurile pantofilor sunt între 479 și 769 de lei, iar al genților - între 489 lei pentru plicuri și ajung până la 949 lei pentru genți.

În colecția regular #FW1920 are prețuri între 589 lei pentru ghete, 689 lei pentru cizme și între 659 lei și 779 lei pentru genți.

 

 

Femei in Afaceri: Care sunt principalele provocări pentru businessul tău?

Armina Letitia Popeanu: Provocările sunt multe și diverse. Cea mai mare a fost de departe în perioada în care am avut fabrica de marochinărie la Brașov: lipsa forței de muncă calificate sau a forței de muncă de orice fel. Pur și simplu nu găseam oameni dornici să lucreze sau să învețe, pentru a ne putea dezvolta. Astfel că am fost nevoiți după 3 ani să externalizăm producția și să ne asumăm costul de manufactură mai mare.

 

Femei in Afaceri: Cât de greu este pentru un mic brand românesc să reziste pe o piață locală dominată de importuri, în care jucătorii mari se bat în prețuri tot mai mici?

Armina Letitia Popeanu: România este o piață în care prețul este factorul de decizie final. Totuși, ne adresăm clienților din segmentul de educație superioară, care au trecut de perioada “uniformei vestimentare” și a declarațiilor de brand (trebuie să am obiectul X pentru a aparține unui grup și a-ți arăta statutul social), segment de oameni care sunt în cautare de accesorii personalizate, care să îi reprezinte și în același timp înțeleg să sprijine business-urile locale și să aprecieze un produs manufacturat în România și înțeleg că doar în acest fel putem să ne dezvoltăm pe termen lung. Din 2014, de când suntem în piață, observ o îmbunătățire și o deschidere către brandurile românești, lentă, dar există. Fiecare brand românesc contribuie la educarea pieței în acest sens.


Femei in Afaceri: Intenționezi să intri și pe alte segmente de piață? Care este planul pe termen mediu-lung pentru Lyria?

Armina Letitia Popeanu: De curând, povestea Lyria s-a extins cu o linie nouă de business, un pas firesc în dezvoltarea brandului care de la început a mizat pe unicitate, autenticitate, slow fashion, sustenabilitate. Astfel, am lansat ateliere couture Lyria și o campanie de crowdfunding pentru idee - http://bit.ly/SustineLyria

 
Campania de crowdfunding este concepută pentru o nouă linie de business: ateliere couture la care îți faci singur geanta, accesoriile sau un kit DIY @Home.
Crowdfundingul este o tehnică de finanțare a proiectelor folosind resurse online. La baza ei stă ideea de a apela la o comunitate ca un potențial finanțator pentru a dezvolta un produs. Pe scurt, vindem în avans pachete de ateliere și produse la un preț super early-bird, pentru a forma comunitatea de care avem nevoie pentru a începe activitatea – 5000E.

 

De la o simplă bucată de piele până la o geantă ori un accesoriu special este doar un pas: atelierele couture Lyria sau kitul Do It Yourself @Home. Am conceput aceste experiențe în jurul ideii de fashion responsabil, dar și ca metodă de relaxare, realizarea pas cu pas a unui accesoriu din piele fiind o metodă inedită de deconectare.

 

Noua linie de experiențe Lyria este disponibilă momentan doar pe platforma de crowdfunding Startarium, în trei variante: 

  1. Kit-ul DIY @Home (de la 25 de euro) - îți comanzi acasă un kit Do It Yourself @Home în care primești toate materialele, furniturile și instrucțiunile de care ai nevoie să îți manufacturezi singur/ă acasă un etui multifuncțional din piele, care poate lua forma unui portmoneu, port tabac, portfard, port ochelari.
  2. Atelier de accesorii (de la 55 de euro) - o experiență unisex, unde accentul cade pe relaxare, detașare și mai ales scoaterea la lumină a laturii creative, în timp ce realizezi un etui multifuncțional, un breloc, un tag pentru bagaj, un suport pentru căști și nu numai. Poți veni singur/ă sau însoțită de prieteni/colegi. 
  3. Atelier couture de genți (de la 85 de euro) - o experiență de grup sau one-on-one pentru cei care vor să realizeze o piesă de design unică. În doar 3 ore, din mâinile tale iese o geantă care te reprezintă și pe care cu siguranță o vei purta cu mândrie. 

 

Întreaga experiență a atelierelor Lyria este despre descoperirea sau redescoperirea unor abilități pe care noi toți le avem, despre design în piele, dar și despre networking și deconectare de la cotidian. Experiențele couture se adresează inclusiv celor care vor să găsească un echilibru între viața profesională și cea personală, celor care vor să petreacă timp de calitate cu prietenii sau chiar în familie, atelierele fiind potrivite inclusiv copiilor cu vârsta de peste 9 ani. În același timp, Kit-ul Do it Yourself @Home poate fi un cadou inspirat: o experiență unică de care cu siguranță destinatarul nu se va plictisi și pe care nu o va uita.

 

Pe de altă parte, participăm deja la târguri internaționale, vedem potențial mult în America. O să vedem în ce măsură vom reuși să pătrundem mai mult în piața de acolo.

În 2020 ne propunem să începem atelierele couture și să avem o ocupare constantă a atelierelor, să dezvoltăm noua latura de tip experiență a Lyria, să creăm mai multe tipuri de modele de genți și accesorii, să lansăm un al doilea kit Do It Yourself @Home, mult mai complex, de geantă.


Femei in Afaceri: Ce ai învățat, la nivel personal, din toată experiența de antreprenor?

Armina Letitia Popeanu: Cred că regula de bază este să nu riști mai mult decât îți permiți să pierzi.

Desigur, important este - mai ales dacă ai un produs bun, validat de piață - să nu renunți, să te adaptezi repede, să inveți din greșeli și să ai răbdare. În România ai nevoie de mai multă răbdare sau un capital mare de investit.

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24