Interviu cu Anca Vintila, Brand Manager Danone
Nume si prenume: Anca Vintila
Functie: Brand Manager
Compania: Danone
Data: 29-03-2011

Anca Vintila a absolvit in 1999 Academia de Studii Economice, Facultatea de Economie, Departamentul de Contabilitate. Este Brand Manager Danone si, de-a lungul celor 11 ani de activitate in marketing, a dezvoltat campanii pentru branduri mari si foarte diverse: Coccolino, Dove, Nutriday. Este pasionata de branding, pozitionare si crede ca orice lucru in care pui suflet, energie si gandire va avea succes. De 3 ani a inceput sa se implice mai mult in hobby-ul ei, pictura, si a inceput sa picteze obiecte pe portelan si sa creeze colectii cu care a participat la expozitii sau pe care le expune spre vanzare. Viseaza ca intr-o zi sa dedice mai mult loc acestei pasiuni si sa isi aplice cunostintele de marketing pentru propriul brand.

Veronica Stancu, Femei in Afaceri: Bun gasit, Anca! Te rog sa ne vorbesti putin despre parcursul tau profesional, sa faci un mic istoric.


Anca Vintila: Am inceput cu studiul si intelegerea consumatorului, lucrand 3 ani in market research sau cercetare de piata, apoi am trecut la un brand copil: Coccolino, apoi am crescut si am inceput sa descopar produsele cosmetice Dove, iar in prezent incerc sa mananc sanatos, iaurturi de la Danone. Evolutie fireasca!

 

V.S.: Ce inseamna brandingul pentru tine dupa 6 ani de practica?


Anca Vintila: Haina si glasul  produsului.

 

V.S.: Ai lucrat numai pentru companii mari. Simti pe umeri povara unui brand mare sau, dimpotriva, este o provocare usor de sustinut?


Anca Vintila: Nu am simtit niciodata povara, acum, daca ma intrebati, poate, dar am un mic grad de inconstienta sau optimism care imi spune ca trebuie sa reusesc, iar cand simt povara a ceva incerc sa ma gandesc la o povara mai mare pe care o duc altii si atunci a mea mi se pare mica. Pana la urma nu e o povara, e o mandrie insotita de responsabilitatea pe care mi-o asum.

 

V.S.: Ai avut sau ai un model? Crezi in importanta modelelor in viata profesionala?


Anca Vintila: Da, cred, am avut la inceputul carierei. In prezent am cativa oameni pe care ii admir, dar din alte domenii decat marketing.

 

V.S.: Cum apar ideile de campanii, ce te inspira in munca ta?


Anca Vintila: Oamenii, lucrurile despre care vorbesc, dar mai ales ma gandesc la ce mi-ar placea si mie sa aud, sa vad, sa primesc. Nu intotdeauna reusesc sa transpun in practica ceea ce ma inspira in munca mea in marketing, poate si de aceea continui sa desenez.

 

V.S.Ce parere ai despre controversatul subiect brandingul de tara? Ce ar trebui sa facem, in opinia ta, la nivel mic, pentru a ne creste raitingul de tara?


Anca Vintila: Cred ca pana si Printul Charles al Marii Britanii, care este implicat in diverse proiecte cu protejarea padurilor virgine si a Transilvaniei, a grait mai mult si cu mai mare ecou decat campania condusa de actualul Ministru al turismului.

Punctual, cred ca ar trebui sa incepem cu inceputul, din interior,  sa rezolvam problemele minoritatilor care ne reprezinta in afara nu prea frumos, apoi sa ne promovam cat  mai des talentele in loc sa scoatem in evidenta oameni care nu fac nimic si cred ca aici are un mare rol media.

Iar in ceea ce priveste turismul, cred ca ar trebui sa promovam diferentiatorii nostri: autenticitatea si pastrarea traditiilor, dar la preturi rezonabile; un turist cauta autenticul, dar nu e dispus sa plateasca ca in strainatate la un hotel sau vila din Romania unde serviciile nu au ajuns la nivelul altor tari.

 

V.S.: Care este proportia timp de lucru/timp liber atunci cand ocupi o functie ca a ta?


Anca Vintila: Daca as imparti ziua activa in 5 paini de cate 3 ore, in majoritatea zilelor 3 paini le dedic muncii si 2 sau chiar una jumate le mananc eu. Weekendurile le pastrez pentru mine, in afara perioadelor aglomerate cand trebuie sa muncesc, dar combin timpul liber si cu lecturi de specialitate , in ultimul timp lecturi de sociologie, psihologie aplicata.

 

V.S.: Dupa ce 11 ani de experienta valoroasa ce urmeaza, ce iti propui?


Anca Vintila: Nu stiu. Dar cu siguranta imi doresc sa fac ceva ce imi place si sa imi imbogatesc experienta.

 

V.S: Ne-ai dezvaluit ca ai un hobby, pictura, si ca vrei sa ii dedici mai mult timp. Te-ai pregatit in acest domeniu, consideri necesar sa aprofundezi printr-o scoala ceea ce iti place sau esti autodidacta?


Anca Vintila: Am facut diverse cursuri de pictura, ca hobby, am pictat intr-un atelier de pictura pe portalan timp de un an si in prezent sunt autodidact, dar imi doresc sa merg sa invat pictura pe portelan in Spania sau Portugalia, acolo unde exista traditie atat populara cat si moderna in pictura portelanului.

 

V.S. Ce crezi despre proiectul Femei in Afaceri?


Anca Vintila: Sunt foarte incantata sa cunosc alte femei din alte domenii si sa aflu ce fac, ce pasiuni au si cu ce isi consuma energia, pentru ca stiu ca noi, femeile, avem o putere de munca extraordinara si incercam sa ne impacam viata personala cu cea profesionala,cu hobbiurile si multe dintre noi reusim sa le facem pe toate. Ma astept sa imi fac noi cunostinte, poate viitoare prietene si sa existe o continuitate a acestei initiative, mai departe de cadrul acestui eveniment.

Pe Anca Vintila o puteti cunoaste in cadrul intalnirii Meet the WOMAN! din 29 noiembrie 2011, ora 18:30, de la Capital Plaza Hotel. Tema pe care o va debate cu audienta este: Noi obiceiuri de consum.

 

Interviu realizat de Veronica Stancu

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24