Interviu cu Alina Ana Alecu, owner Porphyras
Nume si prenume: Alina Ana Alecu
Functie: Owner
Compania: Porphyras
Data: 29-10-2012

ALINA ANA ALECU este absolventa a Facultatii de Chimie Industriala din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti. Are un master in Comunicare si PR in afaceri, urmat la Academia de Studii Economice din Bucuresti. Vorbeste foarte bine engleza, franceza si sarbo-croata, are un nivel mediu al limbii spaniole si este incepatoare in limba germana. A urmat cursuri de perfectionare in varii domenii, de la managementul performantei pana la negocierea contractelor comerciale si tehnici promotionale.

Iubeste portelanul si este o antreprenoare hotarata sa cladeasca un business de succes. Afacerea ei e reprezentata de primul boutique online de portelan pictat manual si poarta un nume complicat – Porphyras.

 

Veronica Stancu, Femei in Afaceri: Bun gasit, draga Alina! Stiu din discutiile cu tine ca ai trecut, in urma cu un an, din zona corporate in cea a antreprenoriatului. Te rog sa ne povestesti cate ceva din istoricul tau profesional.


Alina Ana Alecu: Am lucrat in domeniul comertului exterior ca manager de export, am fost director de marketing si de logistica, totul in zona corporate, ceea ce a insemnat o experienta profesionala solida si multe calatorii de business internationale. Am lucrat pentru altii pana in momentul in care am fost pregatita sa incep o afacere pe cont propriu. Poate pentru faptul ca ani de zile am interactionat profesional mai mult cu barbatii, am ales sa fac un business care are aspecte feminine si sunt absolut incantata de tot ceea ce mi se intampla in prezent!


V.S.: Ce varianta te reprezinta cel mai bine: cea de angajata de succes sau de antreprenoare aflata la inceput de drum?


Alina Ana Alecu: Ma reprezinta amandoua in egala masura. Au fost ani in care am functionat foarte bine ca angajata in mediul corporate, administrand bugete in euro cu multe zerouri si facandu-mi treaba impecabil.  Acesti ani au inseamnat o perioada semnificativa din viata mea profesionala, dar, in urma cu un an, am decis sa inchid un capitol si am inceput unul nou, cu multe provocari. Antreprenoriatul nu e simplu, cultura antreprenoriala este inca la inceputurile ei in Romania, dar sunt multe de facut, iar eu sunt o persoana tenace.


V.S.: De ce portelan pictat manual?


Alina Ana Alecu: Pentru ca imi plac interioarele si designul de interior, imi place arta in multiplele sale forme si iubesc ideea de lux accesibil. Imi propun, prin existenta Porphyras, sa aduc mai aproape de oameni obiecte frumoase de care sa se bucure zilnic, nu sa le foloseasca doar o data pe an. Pe vremuri si cu ecouri in prezent, portelanurile erau inchise in vitrina si scoase doar la momente festive. Eu sustin faptul ca in fiecare zi ar trebui sa ne bucuram de tot ce e bun si frumos in jurul nostru si de ce nu am incepe cu ceasca in care ne bem cafeaua dimineata, continuand cu setul de farfurii pentru pranz si cina si cu caseta de bijuterii de pe noptiera? De asemenea, am gandit produse si pentru ritualul zilnic al baii.

Piesele din boutique-ul meu sunt din portelan tip Bone China, fabricat in Romania, subtire, elegant si rezistent. Se numeste Bine China deoarece are in compozitie cenusa de oase, fiind dezvoltat spre sfarsitul anilor 1700 de un olar englez.

 

V.S.: Te pozitionezi ca avand primul boutique online de portelan pictat. Se pot comanda online obiecte atat de delicate?


Alina Ana Alecu: Asa este, am ales sa vand online pentru ca acesta este viitorul. Daca facem orice alt gen de cumparaturi online, de ce nu am cumpara si seturi de ceai sau de cafea? Sunt multi oameni care prefera sa isi faca in mediul online cumparaturile, fie pentru confortul lor de acasa sau de la birou, fie alegand cadouri pentru cei dragi. De altfel, am lansat de curand colectia Porphyras for you care are la baza elemente definitorii din alte colectii pe care le utilizam, la cerere, pe obiecte personalizate cu momograma celor care le vor primi (la aceasta colectie avem comenzi pentru aniversari si nunti).

 

V.S.: Ce te inspira in denumirea colectiilor tale? Au titluri poetice, foarte expresive.


Alina Ana Alecu: Multumesc pentru apreciere! Am calatorit foarte mult si aceste calatorii m-au inspirat. Am adunat imagini, senzatii, culori, forme si ele s-au materializat in designurile colectiilor Porphyras.

AltaModArte este haute couture pe portelan fin, Racoare tropicala e inspirata de Singapore si ne invita la visare si relaxare, in Gradina deliciilor regasim pasarea paradisului, Decadence e o lume a rafinamentului voluptos reprezentata prin corsete si dantele, Colombina este inspirata din Commedia del’Arte.  Sunt povestile mele care (re)creeaza senzatii universale.

 

V.S.: Cum reactioneaza clientii la produsele tale?


Alina Ana Alecu:  Oamenii au din ce in ce mai multa nevoie de lucruri frumoase in ritmul nebunesc in care traiesc, si cred ca simt necesitatea unor gesturi esentiale pentru ei insisi. A-ti bea cafeaua sau ceaiul dintr-o ceasca frumoasa si rafinata e reconfortant si, daca vreti, o forma de respect autoadresat.

Clientii mei sunt oameni cu venituri medii si mari, educati, care calatoresc si care se informeaza si au inteles de ce este important sa te inconjori cu obiecte estetice. Ma bucur sa impartasesc faptul ca am fost prezenta la diferite targuri din Bucuresti din zona de fashion si lifestyle si ca am deja in portofoliu cateva participari internationale. Anul acesta am fost targul  Ambiente, de la Frankfurt, cel mai important eveniment in domeniu, cu 4 500 expozanti si peste 140.000 vizitatori profesionisti. Tot in 2012, am participat la Posidonia de la Atena, un targ naval, pentru care am gandit linia de business Hospitality. De curand m-am intors de la Maison&Objet de la Paris, unde am lansat un obiect care imbina portelanul cu sticla: ceasca din portelan este prezentata pe un picior suplu din sticla, rezultand o experienta unica a ritualului dedicat cafelei sau ceaiului.

 

V.S.: Ce inseamna Porphyras? E un nume sofisticat.


Alina Ana Alecu: Fiind un boutique cu obiecte din portelan, am ales o denumire cu rezonanta puternica si sofisticata in acelasi timp. Porfirul sau purpura sunt ambele materiale rare, pretioase, asociate cu regalitatea, de aceea am ales acest nume frumos si deosebit. Mai mult, este si marca inregistrata atat denumirea cat si logo-ul Porphyras, reprezentat de un semn runic (din cultura vechilor scandinavi).

 

V.S.: Vii la evenimentele Femei in Afaceri in mod constant. In ce fel iti sunt de folos orele pe care le aloci o data la doua saptamani acestor evenimente?


Alina Ana Alecu: Evenimentele Femei in Afaceri m-au ajutat foarte mult pentru ca mi-au oferit reperele necesare unui business aflat la inceput de drum.  Am aflat informatii utile, am cunoscut speakeri experimentati si motivationali, am descoperit persoane care mi-au fost de folos in dezvoltarea afacerii mele. Le recomand cu caldura si voi continua sa le frecventez!


Alina, iti multumesc pentru interviu! Iti urez sa iti bei cafeaua in portelanurile Porphyras cu doamne alaturi de care sa contribui la dezvoltarea antreprenoriatului feminin romanesc!


Mai multe informatii despre portelanurile Alinei pe www.porphyras.ro.


Interviu realizat de Veronica Stancu



Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24