Denisa Savu, Marketing Manager Webarmada
Nume si prenume: Denisa Savu
Functie: Marketing Manager
Compania: Webarmada
Data: 12-01-2016

Absolventa a Facultatii de Comert, Academia de Studii Economice, Denisa Savu are experienta de peste 8 ani in vanzari si management, insa cunostintele sale si practica profesionala acopera in detaliu si zone precum marketing-ul online, strategii de branding si rebranding, business planning si negociere. A preluat si dezvoltat activitatea companiei Webarmada in anul 2012, iar din 2014 este si formator, sustinand in parteneriat cu Centrul de Formare Profesionala Pro Training, workshop-urile pe care le-a dezvoltat.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Care a fost ideea initiala de la care a luat nastere Webarmada, care au fost obiectivele voastre de inceput si cum v-ati dezvoltat in acesti 3 ani de activitate?

 

Denisa Savu: In anul 2012 am inceput sa ma ocup de activitatea Webarmada, desi sotul meu inca apare ca administrator unic al acesteia, iar principalul obiectiv era sa vindem aplicatia de gestiune a vanzarilor si a relatiilor cu clientii, Web2crm. Momentan site-ul aplicatiei este in constructie si, de altfel, si aplicatia in sine este intr-un proces de rescriere, deoarece a fost scrisa initial in anul 2007 si trebuie modernizata. Pe langa aplicatie, noi eram inca de pe atunci suficient de priceputi si in a dezvolta site-uri web, a oferi servicii de creatie grafica si servicii de marketing prin e-mail, avand propriul soft dezvoltat de trimitere a unui e-Newsletter.

 

La sfarsitul lui 2012, in relatie cu un alt partener al nostru pe proiectul respectiv, Bogdan Barligea, am lansat platforma www.clubmediatori.ro – asta pentru ca, la momentul respectiv, se pregateau niste schimbari in bine in domeniul medierii. Legea medierii exista in Romania din 2006, dar in 2012 se anunta ca sedinta de informare in mediere va deveni obligatorie. Noi nu suntem mediatori, dar am avut tangente cu domeniul si, vazand ca nu exista nimic similar pe piata cu ideea noastra, am lansat aceasta platforma la Scoala de Vara 2012 organizata de Asociatia Profesionala de Mediatori - Colegiul Mediatorilor. De aici lucrurile au evoluat in paralel, deoarece au inceput sa vina cereri de creare site-uri, apoi am ajuns si la creatie grafica, la branding si rebranding, social media marketing, recent am inceput sa ne ocupam si de business blogging, iar de anul acesta am inceput sa sustinem si workshop-uri pe teme de social media, vanzari, creare site-uri si business blogging, in parteneriat cu Centrul de formare profesionala - PRO TRAINING.

 

Activitatea a  evoluat treptat, nu am avut de la inceput ca obiectiv sa facem toate aceste lucruri, dar am mers din recomandare in recomandare pana in punctul in care ne aflam acum. De acum inainte, insa, pot sa spun ca obiectivele sunt mult mai clare.

 

A.D.: Serviciile pe care le oferiti prin Webarmada acopera aproape toate nevoile pe care o companie le poate avea online, de la crearea site-ului si grafica pana la branding, marketing si consultanta. Cum ati cristalizat aceste nevoi pentru a va asigura ca le puteti oferi clientilor vostri cele mai bune solutii?

 

Denisa Savu: Voi incepe prin a povesti cum am abordat lucrurile intern. Prin toamna anului 2015 am luat decizia sa marim echipa, deoarece nu mai faceam fata in formula restransa in care functionam pana atunci. Insa am discutat cu noii colegi inca de la inceput sa nu vina cu o mentalitate de angajat, care sta la birou de la 9 la 18 si nu vede cum poate evolua, ci sa faca lucrurile altfel, sa fie o parte activa din echipa. Intreaga noastra activitate se bazeaza pe un alt tip de abordare. Spre exemplu, chiar daca ne ocupam cu realizarea unui website, nu vrem sa abordam procesul din punct de vedere tehnic – doar daca respectivul client isi doreste asta, insa cei mai multi nu vor sa le vorbim in termeni tehnici si nu inteleg partea tehnica, ci vor sa stie cum ii poate ajuta ce facem noi pentru ei astfel incat apoi sa ajunga la mai multi clienti. Cred ca asta ne ajuta cel mai mult si ne diferentiaza, faptul ca observam repede si foatre clar de ce are nevoie clientul nostru, unde vrea sa ajunga si ce i-ar prinde bine.

 

Recunosc ca nu ne ferim sa fim usor invazivi, deoarece daca nu iti pasa de afacerea clientului, nici nu ai cum sa faci o diferenta reala in ceea ce ii oferi. Vrem sa le oferim servicii de calitate si sa ii ajutam sa inteleaga ceea ce facem explicand lucrurile din punctul lor de vedere, ceea ce, bineinteles, aduce beneficii tuturor partilor implicate.

 

A.D.: Care au fost cele mai bune rezultate pe care le-ati avut cu clientii de pana acum? Da-ne cateva exemple de proiecte sau campanii care au avut un succes deosebit.

 

Denisa Savu: Cu cei mai multi dintre clientii nostri am pornit de la zero in proiectele pe care le-am derulat sau carora le-am facut site-uri, acestia din urma fiind cei mai numerosi. O sa iti povestesc cazul specific al unei cliente, care a devenit deja prietena in cei trei ani in care am lucrat impreuna. A fost mediator, insa pot spune ca am ajutat-o sa isi dea seama ca vrea sa faca altceva. Ca o paranteza, regula noastra atunci cand realizam un site sau cand oferim un set de servicii este sa ne asiguram ca intr-adevar este ceea ce isi doreste clientul. Adica, daca vorbim de cazul unui mediator care isi doreste un site, noi ne asiguram ca isi doreste sa ramana in mediere, deoarece site-ul respectiv va fi construit in stilul adecvat acelui domeniu, ce este complet diferit, spre exemplu, de un site dedicat, aranjamentelor florale. Daca persoana respectiva isi da seama, dupa o perioada, ca vrea sa faca altceva, nu vrem sa ii para rau ca a investit o suma de bani intr-un site care nu i se mai potriveste, ci ideal ar fi sa surprindem de la inceput si alte valente profesionale. Clienta despre care iti povesteam, Adriana Nanea, avea inclinatii clare spre coaching-personal si profesional si, mai mult decat atat, deja investise in cursuri de coaching, prin urmare am sfatuit-o sa urmeze si aceasta idee. Asa ca a inceput sa scrie din ce in ce mai des despre subiecte relevante domeniului ei de activitate (tipologii de personalitate, viata etc.) pe site si sa organizeze si cursuri, noi stiind cat de benefic este ceea ce numim azi business blogging. Ocupandu-ne si de prezenta ei in social media, clientii au inceput sa vina catre site-ul ei si i-au solicitat serviciile de coaching in mod direct.

 

Un alt exemplu pot fi si partenerii nostri de la PRO TRAINING, ce se bucura de alt tip de vizibilitate dupa ce le-am recreat toate site-urile si am inceput sa ne ocupam de newsletter-ele lor lunare (creatie grafica si trimiterea efectiva).

 

Un lucru foarte important pe care l-am invatat de-a lungul timpului, cu toti clientii nostri, este ca trebuie sa existe consecventa pentru a vedea si rezultatele.

 

A.D.: Ce va diferentiaza de alte companii similare si cum lucrati efectiv cu clientii vostri? Spune-ne cateva cuvinte si despre workshop-urile pe care le organizati.

 

Denisa Savu: Ce ne diferentiaza este, cum iti spuneam, abordarea noastra. Bineinteles, mai departe coroboram totul si cu calitatea serviciilor, cu atentia la micile detalii, lucruri esentiale in construirea unui brand sau in crearea unui site. La baza insa ramane abordarea, faptul ca analizam in mod corect nevoile clientului si obiectivele lui, faptul ca vrem sa il ajutam (realmente- nu doar sa-i luam banii) si ca ne punem chiar in locul lui. Facem toate astea fara a uita propriile noastre obiective de business, fiind cumva o intalnire la mijloc.

 

Cu toate astea noi nu suntem o agentie, avem un core business in realizarea website-urilor, insa nu ne lasam clientii balta dupa ce proiectul a fost finalizat, ci incercam sa ii ajutam sa isi dea seama la ce trebuie sa se astepte, sa inteleaga rolul site-ului in procesul lor de a atrage clienti, sa vada si ce nu merge bine si ce ar trebui schimbat. Unde e cazul de servicii concrete de consultanta putem realiza pachete personalizate, insa unde e cazul unui sfat din cand in cand, ni-i facem prieteni.

 

Workshop-urile le-am dezvoltat dupa ce am observat in cadrul diverselor intalniri si evenimente ca exista niste lacune in cunostintele oamenilor cu privire la mediul online sau la rolul unui website, asa ca nu sunt dedicate profesionistilor in IT, ci oamenilor care vor sa stie ce trebuie sa ceara, de ce au nevoie si pe ce ar trebui sa insiste. Aceste lacune genereaza ulterior asteptari inadecvate ce pot fi mult mai greu de gestionat (poate chiar imposibil), asa ca am preferat sa mergem direct la sursa cu aceste workshop-uri.

 

A.D.: Care sunt cele mai importante lucruri de care trebuie sa tina cont o companie care se promoveaza online si care sunt cele mai grave greseli pe care le-ai observat de-a lungul timpului?

 

Denisa Savu: Cred ca totul porneste de la esenta brandului - valorile si misiunea companiei si cat de fidel le respecta. Mai departe toate actiunile trebuie sinconizate cu planul de afaceri, cu obiectivele de marketing etc. Odata ce compania constientieaza ca propriul comportament, indiferent de mediu, trebuie corelat in mod natural cu elementele de mai sus, atunci nu ar trebui sa aiba probleme.

 

Privind mediul online, firmele din Romania, oricat de mici sau mari, cred ca trebuie sa-l ia ceva mai in serios si nu ma refer la o constientizare a utilitatii sau a existentei acestuia, ci la felul in care ele sunt prezente in mediul virtual. In sec. 21 inca sunt multi proprietari de business-uri care subestimeaza grav importanta unui site pentru afacerea lor, intr-atat de mult incat nu au unul. Multe din cele existente sunt foarte prost construite, neadaptate, cu un continut foarte slab (ba chiar si cu greseli gramaticale)...paradoxal se acorda mult mai multa importanta paginii personale de Facebook.

 

Greselile sunt numeroase (inca), insa, din fericire, de cele mai multe ori, usor de corectat. De la adrese de e-mail neprofesioniste, la carti de vizita ce nu atrag deloc, de calitate indoielnica, la cover-uri pentru paginile de business in social media cu imagini fara relevanta, pixelate pana la chiar lipsa unei strategii de marketing online... chiar si in 2015, cand traficul pe Internet pe smartphone l-a depasit pe cel de pe desktop, sugerand astfel necesitatea unor site-uri adaptabile. Sunt multe greseli care inca se fac, din pacate, insa noi ii putem ajuta sa le indrepte, macar cu un sfat. De altfel, de aceea am dezvoltat si workshop-urile.

 

A.D.: Atunci cand lucrezi in mediul digital trebuie sa fii permanent la curent cu trendurile si evolutia lui. Cum preferi sa te informezi pentru a fi sigura ca solutiile pe care le aduceti sunt in ton cu schimbarile rapide din online?

 

Denisa Savu: Este important sa citesti in fiecare zi cat de mult poti, insa nu sa ramai acolo, iar cand afli niste informatii pe care crezi ca le poti folosi, sa nu le lasi doar in agenda. Personal, citesc aproape tot ce prind, de la bloguri la carti. Pana de curand incercam sa citesc doar ce consideram ca sunt cele mai bune carti de business sau de dezvoltare personala si credeam ca este o pierdere de timp daca citeam altceva, insa am ajuns la concluzia ca nu este aceasta cea mai buna strategie, deoarece au si celelalte tipuri de materiale rolul lor. Trebuie sa fii mereu constient de faptul ca nu totul are aplicabilitate in cazul tau si sa reusesti sa extragi acele informatii de care chiar ai nevoie si pe care le poti aplica in situatia ta concreta.

 

A.D.: La final, spune-ne cateva sugestii pentru doamnele care au un business la inceput de drum si vor sa il promoveze si sa il creasca online.

 

Denisa Savu: Cred ca este esential sa stabileasca inca de la inceput ca asta isi doresc si sa se astepte la foarte multe obstacole, dar sa se asigure ca asta vor sa faca pentru ca acest lucru genereaza pasiune, iar lucrurile facute cu pasiune aduc foarte multe satisfactii.

 

La inceput trebuie sa faci de toate si cred ca, fie ca ai sau nu bani multi la inceputul unui business, este sanatos sa te ocupi de toate aspectele afacerii. Cu cat stii mai bine toate zonele care iti afecteaza business-ul, cu atat o sa poti genera o directie sanatoasa pentru aceasta pe parcurs.

 

Este important sa nu se lase complesite, sa stie cand sa se opreasca si cand sa ceara ajutor, dar, daca se poate, sa nu lase fraiele din maini. Toate aceste lucruri trebuie sa fie corelate din punct de vedere valoric si vizual cu brandul lor, cu o prezenta online coerenta si cu grija fata de ceea ce comunica.

 

http://www.webarmada.ro/

 

Interviu realizat de Adina David

PR Manager Femei in Afaceri

Copyright: Femei in Afaceri 2021 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24