Articole
31-03-2016

Carmen Patirlageanu este Business Development Manager al companiei nou-intrate pe piata din Romania, ALLPACKA Logistics, o firma specializata in livrarea nationala si internationala a coletelor, la preturi mici, pentru companii cu nevoi diverse sau cu volum de expeditii variabil. ALLPACKA.ro este, totodata, singura platforma din Romania de comparare a preturilor serviciilor de curierat rapid, de la companii de renume mondial (UPS, DPD, GLS, TCE).

 

Mihai Chiratcu, Femei in Afaceri: Buna, Carmen, ALLPACKA.ro a intrat pe piata romaneasca si a devenit deja un jucator important in zona de logistica. Sunteti ca si UBER, care este cea mai mare companie de taxi fara sa detina nicio masina. Cum functioneaza, de fapt, sistemul vostru?

 

Carmen Patirlageanu: Buna, Mihai! Da, suntem cu siguranta un model de business revolutionar pentru piata de curierat romaneasca. Motto-ul nostru este „Compare, Send and Save!”, in traducere “Compara, livreaza si economiseste!”. Misiunea noastra este de a livra colete la nivel national si international, la preturi accesibile, pentru persoane fizice si IMM-uri care nu au un volum suficient de mare de transporturi pentru a obtine reduceri mari de la companiile de curierat existente pe piata. Cu doar cateva click-uri, vizitatorii site-ului nostru pot compara oferte de curierat de la unele dintre cele mai mari brand-uri din industrie, inclusiv UPS, DPD si GLS. Sistemul nostru functioneaza intr-un mod similar cu cel al oricarui broker, obtinem reduceri mari de la companiile de curierat partenere, prin plasarea unui volum extrem de mare de comenzi printr-un singur cont, iar de aceste economii beneficiaza toti clientii nostri.

 

M.C.: Spuneai la un moment dat ca ati inregistrat cresteri si de 75% de la o saptamana la alta, trendul asta va continua si urmatorii ani sau veti ajunge la un plafon de stabilizare anul acesta?

 

Carmen Patirlageanu: O crestere de 75% de la o saptamana la alta a fost posibila atunci cand ne-am lansat prima data pe piata romaneasca. Acum, dupa 6 luni, situatia s-a stabilizat la o crestere lunara cuprinsa intre 20 si 25%, de care suntem mai mult decat multumiti. Se asteapta ca aceasta rata de crestere sa continue pana la sfarsitul anului 2016. Putem vedea ca exista potential de a creste mai repede, dar si o crestere brusca poate duce adesea la probleme operationale, iar noi nu vrem sa sacrificam satisfactia clientilor pur si simplu pentru a obtine mai multe comenzi. Ne asteptam ca anul viitor cresterea sa fie in concordanta cu experienta noastra in Ungaria, intre 7 - 10% de la luna la luna.

 

M.C.: Se observa o dezvoltare a pietei de e-commerce romaneasca, insa nu suntem inca la nivelul mediu european. Cum vedeti voi urmatorii ani, serviciul vostru fiind o unealta foarte buna pentru aceasta piata?

 

Carmen Patirlageanu: Acesta este motivul pentru care am intrat pe piata romaneasca, exista mult potential aici. Suntem foarte entuziasmati de ceea ce se va intampla in urmatorii ani. Piata e-commerce explodeaza literalmente in Romania, cumparatorii online au devenit mai constienti de pret, iar o platforma de comparare a preturilor pentru serviciile de transport, asa cum este ALLPACKA.ro, se potriveste perfect in mecanismele actuale ale comertului electronic, in expansiune. Ne asteptam ca in doar 2-3 ani Romania sa se ridice la media restului Europei.

 

M.C.: In 2015 ati intrat pe piata din Romania si ati produs un impact. Ce va propuneti pentru 2016?

 

Carmen Patirlageanu: Pentru ca serviciul nostru este unic pe piata romaneasca, preconizam o crestere exponentiala. In acest moment, clientii nostri pot compara serviciile a patru companii de curierat. Ne propunem sa adaugam inca cel putin trei mari companii de renume, cu o reputatie buna, inainte de sfarsitul anului, oferind utilizatorilor nostri si mai multe optiuni.

 

M.C.: Care sunt specificitatile pietei romanesti cu care v-ati confruntat? Ce isi doresc clientii vostri si cat de flexibila e platforma voastra?

 

Carmen Patirlageanu: Cerintele din partea clientilor sunt foarte asemanatoare cu ceea ce am experimentat in celelalte piete unde functionam: Ungaria, Slovacia si Cehia. Diferenta mare pentru noi a fost din punct de vedere al pietei locale de curierat. De exemplu, Romania este mult mai mare decat Ungaria, dar infrastructura rutiera este mult mai putin dezvoltata. Din aceasta cauza, au existat neconcordante intre timpul de colectare/livrare declarat si cel real, care a reprezentat o mare provocare pentru colegii mei de la IT. Cu sprijinul companiilor de curierat partenere, am reusit sa facem platforma mai transparenta pentru clientii nostri, atunci cand vine vorba de estimarea perioadelor de colectare si de livrare.

 

M.C.: Orice start-up se loveste la inceput de diverse obstacole in faza de implementare. Care au fost provocarile voastre intr-o piata destul de aglomerata si in continua dezvoltare?

 

Carmen Patirlageanu: Expunerea a fost si este de departe cea mai mare provocare pentru noi. Romania reprezinta o piata uriasa. Chiar daca avem un model de business excelent, cu o cerere clara, marea problema pe care incercam sa o solutionam, este cum sa-i facem pe oamenii sa stie de existenta noastra. Suntem vizibili prin marketing online, insa dupa cum am experimentat, nu toate canalele functioneaza. Recomandarea directa, din gura in gura, este de departe cea mai de succes forma de penetrare in aceasta piata.

 

M.C.: Care ar fi cele 3 lucruri pe care le-ai implementa de maine in zona de logistica si e-commerce romanesc astfel incat viata tuturor celor implicati sa devina mai usoara?

 

Carmen Patirlageanu: Raspunsul este simplu, gandindu-ne la principalele aspecte ce trebuie imbunatatite in zona de logistica si e-commerce romanesc. Unul dintre aspecte este legat de plata online. As lansa o campanie pentru a oferi cumparatorilor mai multa incredere privind utilizarea cardului de credit/debit pentru platile online. Plata ramburs este inca o alegere covarsitoare in Romania, de peste 90%, iar clientii prefera mai degraba sa plateasca in numerar, decat prin utilizarea cardului.

Un alt aspect este legat de flexibilitatea privind predarea coletelor. In Ungaria, Slovacia si Republica Ceha, exista o uriasa retea de puncte de colectare a pachetelor in toate orasele. Acest lucru inseamna ca clientii isi pot preda sau ridica coletul fara sa fie nevoiti sa astepte curierul la domiciliu. Cred ca cumparatorii online din Romania ar putea beneficia de un astfel de serviciu comod de primire a produselor cumparate online, fara impuneri de timp.

De asemenea, spuneam si mai sus, ca o infrastructura rutiera imbunatatita si o retea de autostrazi ar face livrarea coletelor nu numai mai rapida, dar mai accesibila pentru toata lumea.

 

M.C.: Fiind implicata intr-un start-up care uneori poate sa consume toate resursele de timp si energie, mai gasesti timp si pentru tine? Exista echilibru cand esti implicat intr-un start-up?

 

Carmen Patirlageanu: Echilibrul este un exercitiu de vointa si autocontrol, care se cladeste zilnic. Intai trebuie sa gasesti echilibrul interior, pentru a il manifesta in celelalte arii ale vietii. Faptul ca am o expertiza indelungata in time management si administrarea afacerii m-a ajutat sa planific operatiunile companiei si activitatile zilnice, astfel incat sa imi fac timp si pentru oamenii dragi/hobby-uri. Sunt o persoana foarte activa, plina de energie si buna dispozitie, ingrediente esentiale pentru a putea face fata responsabilitatilor diverse. Intotdeauna imi pun intrebarea cum se poate obtine beneficiul colectiv maxim din orice activitate, pentru a gasi solutia care sa satisfaca cele mai multe cerinte.

 

M.C.: Ce recomanzi membrelor comunitatii noastre pentru un 2016 plin de realizari?

 

Carmen Patirlageanu: Eu consider ca pe lumea aceasta exista doua lucruri esentiale care ar trebui sa fie fundamentele pe care sa ne construim viata si, implicit, afacerea: iubirea si bucuria. Atunci cand facem lucrurile cu pasiune si placere, se vor integra perfect, vom avea mai mult curaj si incredere, vom trece mai usor peste obstacole, ne vom pastra umanitatea si respecta valorile. Asadar, iubiti ceea ce faceti, chiar si cand nu va place, si bucurati-va de orice clipa, nu doar de realizari (smile).

 

http://allpacka.ro/

 

Interviu realizat de Mihai Chiratcu

Editor Femei in Afaceri

mihai.chiratcu@femei-in-afaceri.ro

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24