Articole
05-03-2014

V-ati gandit vreodata ce anume v-a convins sa alegeti un anumit produs? Credeti ca este pur si simplu o alegere personala? Adesea devenim consumatori fara sa ne dam seama ce anume ne-a convins la respectivul produs, serviciu ori brand. Pentru a afla mai multe informatii despre cele mai bune campanii de publicitate ce ne-au transformat din simpli spectatori in consumatori, dealnews.com a realizat topul celor mai reusite spoturi si campanii publicitare ale secolului trecut din Statele Unite, modele de campanii preluate si in tara noastra de agentiile de publicitate.

1. Diamantele, cele mai bune prietene ale femeilor
Compania DeBeers a descoperit minele de diamante din Africa in prima pare a secolului XX, iar asta a dus, pur si simplu, la un surplus de pietre pretioase pe piata, pietre fara o valoare intrinseca. Un inel cu diamante devenea, din cand in cand, o varianta de inel de logodna, dar nu era neaparat un trend sau un must. In 1938, cu un slogan bine gandit, compania a schimbat modul de gandire al oamenilor si a creat ideea conform careia inelele de logodna trebuie neaparat sa contina un diamant pentru a fi cu adevarat un simbol al iubirii si al pretuirii partenerului fata de femeia pe care o cerea in casatorie. Acest trend, existent si astazi, nu a facut decat sa creeze o cerere continua pentru pietrele pretioase si sa le ridice pretul.

2. Cum “mic” a devenit mai bun decat “mare”
In 1962, la mai putin de doua decenii dupa Al Doilea Razboi Mondial, fabricantii de automobile din Detroit produceau masini uriase, cu un consum pe masura si deosebit de luxoase. Totusi, agentia de publicitate Doyle Dane Bernbach a setat un alt trend, cel al masinilor mici precum Volkswagen Beetle. Acestia au trecut peste faptul ca respectiva companie germana il sprijinise pe Hitler in razboi si si-a folosit intreaga echipa de publicitate pentru a scoate in evidenta calitatea masinilor mici si economia de combustibil si bani care s-ar face daca acestea ar fi folosite. In scurt timp, Beetle a devenit una din cele mai bine vandute masini din lume.

3. Alcool mai putin, vanzari mai mari
In anii ’70, berea light, varianta continand mai putin alcool, era ceva nou si ciudat, dar berarii aveau un scop: mai putin alcool intr-o bautura i-ar fi facut pe consumatori sa bea mai multe beri si deci sa cumpere mai mult. Cu un slogan care a prins si reclame amuzante care s-au folosit de diverse celebritati ca endorseri, berea Miller Lite s-a pozitionat foarte repede ca berea nr. 2 de pe piata americana, iar in acest moment berea light reprezinta mai mult de jumatate din piata de bere din Statele Unite.

4. Nike actioneaza!
La finalul anilor ’80, Nike se afla intr-o competitie acerba cu Reebok. In acel moment, unul dintre directorii de promovare de la Nike a exclamat, intr-una dintre sedintele companiei: “Let’s do it!”, sintagma care a si ramas sloganul Nike. Ulterior, acest slogan a ajutat brandul sa se asocieze competitiilor de atletism si 10 ani mai tarziu, in 1998, compania isi crescuse cota de piata de la 18% la 43%.

5. Apple mania
Spotul care a declansat mania Apple avea titlul “Ia-ti un Mac!” si il avea in rolul principal pe comedianul John Hodgman in rolul unui PC nefolositor si pe actorul Justin Long in rol de Mac, increzator in fortele proprii si foarte cool. Acest spot simpatic a ajutat Apple sa intoarca la 180 de grade trendul descendent al vanzarilor din acel an si a rezultat o crestere de 39% a vanzarilor pana la finalul respectivului an fiscal.

6. Bomboanele Reese din filmul „E.T.”
Dupa aparitia bomboanelor Reese in filmul lui Steven Spielberg din 1982, vanzarile au crescut de la 65% la 200% si au devenit competitie directa pentru bomboanele M&M ale companiei Mars. Ceea ce este mai interesant este ca Mars a refuzat oportunitatea de a aparea in film, iar aceasta oportunitate i-a fost oferita, in cele din urma, competitorului sau.

7. Gelul de dus Old Spice sau despre cum ar putea barbatul tau sa fie ca cel din reclama
Spotul dedicat gelului de dus Old Spice a devenit viral in iarna anului 2010 datorita actorului Isaiah Mustafa si a modului interesant in care reclama a fost regizata. Internetul a oferit promovare gratuita acestui produs prin spotul devenit viral, iar vanzarile au crescut cu peste 100% in luna de dupa lansarea spotului.

Foto: standard.co.uk

Autoare: Carmen Rotaru
Redactor Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24