Articole
16-01-2014

Domeniul Relatiilor Publice este intr-o permanenta miscare si dezvoltare. Trebuie sa se adapteze si sa faca fata provocarilor oricarui peisaj media nou aparut. Lucrurile se schimba foarte repede: ceea ce ieri parea foarte nou, astazi poate sa fie considerat depasit si de aceea specialistii alcatuiesc, in fiecare an, un ghid cu cele mai noi tendinte in PR.

Jurnalismul de brand
Unele branduri media vor trebui sa isi dea seama ca rolul lor in peisajul mass-media nu este acela de furnizor de informatii, ci mai degraba, de curator si de calificator al informatiei. Exista  branduri care si-au dat seama ca ceea ce le lipseste nu este informatia, ci credibilitatea. Brandurile care nu sunt suficient de puternice pentru a face acest lucru se vor confrunta cu perioade de declin. Pe de alta parte, in aceasta noua tendinta, eforturile de a alimenta publicitatea si markentigul de care are nevoie un brand pentru a supravietui, va duce in 2014 la o crestere semnificativa a jurnalimului de brand.

Imbunatatirea statisticilor
Anul acesta statisticile vor imbunatati modul in care se fac estimarile in ceea ce priveste analizele de PR, marketing, social media sau canalul/ tactica de comunicare pe care  un brand o alege. Totul se face printr-un cod, destul de simplu, care ofera accesibilitate si vizibilitate la toate sursele de date. Companiile si brandurile care au legaturi intre diferite departamente, agentii sau functii diferite se vor confrunta cu provocari inteligente ale competitorilor in ceea de priveste datele si inshight-urile acestor statistici.

De la digital la viata reala
Anul 2013 a fost unul de varf in ceea ce priveste asa numitul Internet of Things, o trecere de la digital in viata reala, de la Google Glass la printarea 3D. Pentru mediul de afaceri acest fapt inseamna cresterea creativitatii, avand instrumente care sa o sustina, obiectele promotionale fizice pentru realitatea augmentata, fiind mult mai accesibile. De asemenea, acest lucru implica mai mult decat ceea ce  Jeremiah Owyang numea economie de colaborare. Cum tehnologia de fabricatie este democratizata, multe persoane pot face mai multe lucruri direct, sarind peste productia corporate pentru loturi mici, desesne si modele personalizate. Sisteme precum Google Glass sunt usor de utilizat, ceea de va democratiza si mai mult mass-media. Asta inseamna ca profesionistii de relatii publice vor avea de-a face cu o audienta distribuita, dar si cu mai multe influente.

Rolul PR-ului in generarea de continut
Munca de relatii publice se va transforma in castigarea, detinerea sau platirea continutului media, iar specialistii in PR se vor vedea nevoiti sa faca lucruri care transced granitele rigide ale mass-mediei traditionale castigate, detinute sau platite. Specialistii in PR trebuie sa se astepte sa faca blogging, generare de continut, gestionarea campaniilor mass-media platite, dar si pe cele de publicitate afisata, gestionarea campaniilor in social media, sa lucreze foarte aproape cu jurnalistii de brand. Dar cel mai important este ca profesionistii in PR sa se concentreze pe audienta, sa aiba concersatii cu publicul, si sa faca audienta sa fie mobila intre doua forme diferite de mass-media.

Cresterea continutului de marketing
Reculul impotriva continutului de marketing va si si mai mare cu cat companiile creeaza un continut nociv si decid ca acesata tactica nu este benefica. Continutul de marketing va fi vazut asa cum este vazuta social media astazi, esentiala, dar plina de capcane, la fel cum a fost privit si SEO la inceput. In pofida acestui lucru, specialistii in PR si marketing, care pot adopta aceasta tactica cu succes, vor avea o cerere foarte mare.

Sursa: http://www.shiftcomm.com

Autoare: Denisa Cristache
Redactor Femei in Afaceri 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24