Articole
01-07-2013

Demarata in 1984 ca o singura conferinta cu acces pe baza de invitatie care aducea laolalta figuri marcante din lumea tehnologiei, divertismentului si a designului, organizatia non-profit cunoscuta sub numele de TED este acum unul din cele mai recognoscibile branduri din America - si, lucrul cel mai important, este o miscare al carei scop este circularea de idei ale unor ganditori inovatori din toata lumea.

 

June Cohen, producator executiv media, spune ca succesul conferintelor TED se datoreaza unui apetit crescut pentru continut inteligent si organizarii inspirate a cate unui discurs care dureaza 18 minute. Dar ea se grabeste sa adauge ca succesul este un rezultat direct al filozofiei deschise care da putere comunitatii globale a brandului.

 

TED a devenit cu adevarat cunoscut in randul publicului in 2006 cand a inceput sa ofere continut – o miscare riscanta ”care ar fi putut sa scufunde modelul nostru de afaceri”, spune Cohen. ”De ce sa platesti pentru el cand il poti lua gratis de pe net?”   

 

Insa riscul a meritate. Astazi sunt peste 1.400 de conferinte TED disponibile online, multe adaugandu-se in fiecare saptamana. Unele au fost vizualizate de 1 miliard de ori de oameni din jurul lumii (o medie ar fi de 1.5 milioane de ori pe zi, adica 17 vizionari pe secunda.

 

In ceea ce priveste calitatea de membru, preturile sunt piperate – un abonament standard TED care iti ofera acces la conferinte este de 7.500 de dolari pe an – dar asta nu a speriat clientii; biletele la evenimentele TED se vand in avans.

       

John Michael Morgan, autor al Brand Against the Machine, afirma ca evolutia TED de la un singur eveniment la un brand propriu-zis se datoreaza unui marketing excelent cu oamenii si nu indreptat spre acestia. ”Le pasa de discutiile purtate de public, reusind sa le duca inainte,” spune el.

 

Aceste conversatii au devenit extensii ale brandului care include TEDActive, TEDGlobal, TED Fellows si TEDx, printre altele. Se iau masuri pentru a se asigura ca aceste factiuni nu pierd din vedere misiunea brandului; de pilda, organizatorii evenimentelor independente TEDx pot folosi numele TED si continutul video gratis, insa trebuie sa urmeze anumiti pasi pentru a se asigura ca brandul este folosit la adevarata sa valoare.

 

Cohen spune ca accesul comunitatii globale TED la toate aspectele brandului este ceea ce continua sa-l ”alimenteze”. ”Multor companii li se pare dificil sa abordeze strategii deschise,” afirma el. ”Dar traiectoria TED scoate la iveala faptul ca aceasta deschidere are rezultate extraordinare.”


Sursa: www.entrepreneur.com


Traducere: A_BEST

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24