Articole
25-09-2015

Cand discutam despre antreprenoriat, tendinta este de a aduce imediat in discutie provocarile ce vin odata cu el. Suntem obisnuiti sa privim catre neajunsuri, catre birocratie, catre taxe si oprelisti. Nu toata lumea vede lucrurile in aceasta formula, insa. Succesul are diverse nuante, iar caile de acces tin mai degraba de viziunea fiecaruia.

 

BusinessMark s-a infiintat in 2013, pe 5 februarie. Avea sa fie o companie de organizare evenimente business, plan de care s-a tinut, semnand 60 de proiecte pana in toamna lui 2015, pe o piata aglomerata si dificila,  unde fiecare detaliu conteaza. Dar asta si-au si dorit cei trei actionari ai companiei: Daniel Dragan, Andreea Paun si Dan Popescu. Sa gaseasca un loc pe piata in care detaliile sunt cu adevarat importante. Au vazut o sansa in a iesi din paradigma evenimentelor B2B conectate la trusturi de presa, au imbratisat independenta antreprenoriatului, chiar daca tot ea le-a adus si cele mai mari greutati. Au plecat la drum cu o investitie minima ce a acoperit doar procedurile de infiintare a a firmei. Dar nu aveau nici datorii, de nici un fel. Iar asta, spun ei, le-a dat curaj.

 

Dupa aproape 3 ani de la infiintare, cei trei considera ca antreprenoriatul este potrivit celor cu ambitii ce depasesc partea materiala. ”Nu cred ca am fi rezistat nici macar pana azi daca ne-am fi gandit doar la partea financiara. Adevarat, ea este fundamentala. Dar pentru ca financiar sa fii bine, trebuie ca ceea ce livrezi sa merite a fi cumparat. Iar cumparatorul de azi este foarte atent cu bugetul lui, vrea un foarte bun «value for money». Si poti sa nu fii de acord? Adauga la asta si neincrederea oamenilor in brandurile mici, noi. Acesta este terenul pe care noi operam. Sigur, aceste ganduri nu fac bine unui proaspat antreprenor, dar contureaza realitatea si nu pot fi ignorate. Din acest motiv cred ca este fundamental sa ai o motivatie interioara de afirmare, o dorinta de a ridica nivelul. Si acest lucru face bine intregului mediu de afaceri. Asa cred ca putem crea concurenta pozitiva, asa putem progresa. Iar impresia mea este ca, in contextul romanesc, oamenii isi doresc, mai presus de orice, lucruri bine facute. ”, ne spune Andreea Paun.

 

Momentele dificile nu sunt aspecte pe care cei trei actionari ai BusinessMark vor sa le aduca in discutie prea des. Considera ca antreprenoriatul este o sansa, iar daca te plangi prea mult de greutati inseamna ca nu o meriti. Antreprenoriatul nu este menit sa fie usor, ne spun ei. Discutia piedicilor intampinate de antreprenorul roman trebuie lasate la o parte, in opinia lor. Trebuie sa ne concentram pe oportunitatile pe care le ofera piata romaneasca. Trebuie sa fim capabili de o astfel de viziune cu totii, fara a inceta, insa, de a milita pentru drepturile noastre si pentru crearea unui mediu de afaceri prielnic investitiilor si dezvoltarii.

 

Cu acestea in minte, BusinessMark si-a extins in cei aproape trei ani activitatea catre noi industrii si arii profesionale pentru o acoperire cat mai larga a mediului de business. Astfel, acum organizeaza evenimente B2B adresate profesionistilor dintr-o gama larga de zone, precum: agricultura, energie, infrastructura, real estate, HR, sales, tax & finance, banking, CSR, IMM & antreprenoriat, marketing & PR, sanatate & farma.

 

In timp ce brand-ul lor creste incet, dar sigur, ei calculeaza urmatorii pasi, urmarind, dupa cum marturisesc, o dezvoltare sustenabila. Inca sunt foarte implicati in activitatea de zi cu zi a firmei, in realizarea efectiva a evenimentelor. Marirea echipei inseamna, pentru ei, dezvoltare catre noi zone, crearea de noi oportunitati. Le place sa se implice activ in propriile proiecte, dar sunt foarte mandri de echipa lor care, desi mica, ”face cat trei”.  Fiecare nou membru a fost o realizare, spun ei, fiecare angajare a fost foarte bine gandita, iar pana acum se considera norocosi cu alegerile facute. Echipa este totul. Concluzia pe care ne-o lasa spre analiza cei trei. Totul depinde de oameni.

 

Descopera echipa si activitatea BusinessMark aici: http://business-mark.ro/

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24