

Peste trei sferturi dintre companiile care folosesc modelele digitale in business sustin ca au acces la datele clientilor in timp real, aproape doua treimi considera inovarea o prioritate strategica, iar peste jumatate acorda o importanta majora "ascultarii dorintelor clientilor si evaluarii interactiunii cu acestia", potrivit studiului "Sustaining digital leadership", realizat la nivel international de Ernst&Young. Rezultatele studiului arata ca, in acest moment, inovatia este "singura sansa" pentru companiile de media si divertisment, precizeaza hotnews.ro.
Studiul international se bazeaza pe un sondaj efectuat cu peste 550 de directori executivi din companii de media, divertisment si tehnologie, sondaj coroborat cu cercetarile, datele si analizele furnizate de parteneri EY. Potrivit unui comunicat dat de Ernst&Young, respondentii provin din domenii precum publicitate, transmisiune prin cablu, publishing, servicii de informare, divertisment, jocuri interactive, muzica, retele sociale si din domeniul tehnologiei.
Raportul EY se refera la piata globala si arata ca 70% dintre companiile identificate in studiu ca lideri digitali sunt dispuse sa accepte pierderi de venituri pe termen scurt, pentru a favoriza dezvoltarea digitala pe termen lung.
Companiile de media si divertisment se afla in fata unor oportunitati fara precedent care le pot ajuta sa ofere servicii dedicate audientelor conectate digital, fie prin media, adresate direct catre consumator (D2C), fie prin cele business-to-business (B2B). In acelasi timp, companiile trebuie sa faca fata si schimbarilor rapide in comportamentul clientilor, in tehnologie, in schimbarea preferintelor pentru retelele sociale.
85% dintre liderii digitali doresc sa construiasca relatii directe cu clientii, bazate pe un profil complet al comportamentului si dorintelor clientilor, prin intermediul tehnologiilor mobile, retelelor sociale, platformelor online accesibile de oriunde. Mai mult, 77% dintre liderii digitali spun ca au acces la datele clientilor in timp real.
Liderii digitali sunt mult mai dispusi sa reduca investitiile in mass media traditionale in favoarea initiativelor digitale, pe masura ce isi regandesc produsele si modele de business (cazul a 65% dintre liderii digitali si 48% din restul companiilor).
Intre 64 si 70% dintre liderii digitali spun ca folosesc social media pentru branding, interactiunea cu clientii si dezvoltarea si distributia de produse, in timp ce doar 49-52% dintre celelalte companii utilizeaza canalele sociale in acest scop.
Daca cifrele se regasesc sau nu in zona digitala din Romania, comenteaza Elena Badea, director de marketing EY Romania. "Chiar daca in momentul de fata aceste concluzii ale studiului pot parea departe de piata din Romania, este suficient sa observam ca si aici clientii finali au deja un control fara precedent asupra consumului de continut, pe toate coordonatele − cum, cand si unde. Inovarea continua permisa de noile tehnologii transforma interactiunea companiilor de media cu clientii lor si cere o cu totul alta abordare. Niciun produs sau serviciu nou, de unul singur, nu mai poate constitui `solutia`. Castigatorii vor fi cei care vor sti sa construiasca sisteme, procese si culturi organizationale care sa genereze constant inovatii validate de reactia in timp real a clientilor", sustine Elena Badea.
Foto: comunicate.mediafax.biz
Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri
Articole din aceasi categorie
- Vrem sa fim intre principalele agentii de PR pentru companiile de tehnologie
- Top cele mai performante agentii de PR 2020
- Doi tineri români stârnesc și modelează piața de comunicare elvețiană
- CUP FACTORY - un nou produs media
- Design la rece #16 - Cum sa te promovezi online
- Rebranding in industria de branding: Innerout isi lanseaza portofoliul sub o noua promisiune si un nou design
- Branding personal pentru introvertiti
- Branding-ul personal in 3 axiome si 4 intrebari
- Cine are cea mai multa nevoie de branding personal in Romania: vedetele, politicienii sau antreprenorii?
- NAKED PR, primul laborator de PR specializat din Romania, implineste doi ani
- CSR – responsabilitatea face diferenta
- Cat de mare este potentialul Instagram pentru publicitatea din Romania
- A zecea editie ADfel, singurul eveniment de branded entertainment din Romania
- In premiera in topul Agentiilor de publicitate publicat de revista Forbes
- Ce este si mai ales ce nu este Branding-ul Personal?
- Atelier de Public Relations
- Incepe cea de-a treia editie NAKED PR, din 20 octombrie 2014
- 10 idei pe care sa le comunici online
- Publicitatea stradala. Traditional vs. Ambiental
- Cheia succesului in relatii publice: evaluarea
- Cum comunicam in perioada de criza
- Cele mai utile carti in PR si Publicitate
- CSR – o strategie win-win
- Psihologia culorilor in branding
- Anne Marie Obretin este noul director executiv al UAPR
- Top 7 campanii de publicitate care ne-au transformat din simpli spectatori in consumatori
- PR in-house versus agentia de PR: avantaje si dezavantaje
- Reclamele din competitiile sportive au in target femeile
- Studiu EY: inovatia, singura sansa a companiilor de media si divertisment
- Diversitatea Twitter-ului avantajeaza actiunile de promovare
- Provocarile unui director de publicitate: Susan Wojcicki
- Elemente esentiale in campania de PR
- Intrebari esentiale in PR
- Tendintele anului 2014 in Relatii Publice
- PR, marketing sau publicitate?
- Publicitatea. Moft sau necesitate?
- Cum le merge agentiilor de publicitate digitala din Romania
- Care sunt atributiile Departamentului de Marketing?
- Avantajele promovarii prin Google Adwords