Articole
15-02-2016

In perioada 1-5 Februarie, in peste 40 de tari simultan, in mai mult de 220 de orase, a avut loc evenimentul inceputului de an cand vorbim despre antreprenoriat si sinergie europeana.

 

In Romania evenimentul a avut loc in 4 orase, Bucuresti, Brasov, Cluj Napoca si Piatra Neamt si a adus in fata antreprenorilor romania, mai tineri sau mai experimentati, oportunitati si resurse regionale care folosite inteligent pot aduce plus valoare unor regiuni intregi.

 

Startup Europe Week a venit ca un raspuns la o intrebare a Comisiei Europene si organizatiei Startup Europe, „Cum ar fi daca am afla si impartasi ce pot face anumite regiuni pentru startup si antreprenoriat la nivel European?”.

 

Datorita complexitatii si eterogenitatii Europei cand vine vorba de antreprenoriat si cultura organizationala, dar mai ales din cauza diferitelor politici locale o simpla conferinta Europeana nu ar fi rezolvat mare lucru. Astfel in decurs de o saptamana s-au pus reflectoarele pe diferite regiuni si pe modurile in care acestea sustin antreprenoriatul, sau ce ar avea nevoie pentru a face mai multe.

 

Principalele subiecte propuse si atinse in cele mai mult de 200 de evenimente au fost:

1. Prezentarea celor mai bune initiative promovate de regiuni pentru sustinerea antreprenorilor

2. Informarea mediului de afaceri local despre proiectele existente si cum ii pot ajuta acestea

3. Oferirea de sesiuni de consultanta despre cum sa incepi o afacere, sa obtii finantare, etc

4. Impartasire de catre reprezentanti regionalu ce fac alte regiuni europene si ce poate fi implementat local

5. Conectarea reprezentantilor regionali, a investitorilor si companiilor pentru a cea un mediu de afaceri local mai puternic

 

La Brasov, proiectul  a cuprins o conferinta cu tema „Solutii de finantare si dezvoltare antreprenoriala prin clusterizare”, al carei co-organizator a fost firma de formare profesionala si consultanta „Alchemy Consulting & Training SRL” si care s-a bucurat de suportul Camerei de Comert si Industrie (CCI) Brasov. Evenimentul a fost sprijinit si de Cluster Agrofood „Tara Barsei”, JCI Brasov – parte a retelei internationale JCI Impact Events – portal de evenimente; ”Loop Operations” – firma de consultanta, HUB 1317 – primul hub din Brasov si ”Sano Bar” – Terasa- bar- restaurant cu produse naturale.

 

O abordare noua poate fi vazuta ideea de clusterizare, un cluster reprezinta o asociere intre mai multi factori, mai multe organizatii, mediul de afaceri, universitati, instutite de cercetare, administratiile publice locale si centrale, respective institutii catalizator.Initiatorul clusterului agroalimentar „Tara Barsei”, Sorin Peligrad, a aratat ca viziunea clusterului pe care il reprezinta consta in a contribui la dezvoltarea sectorului agro-alimentar si la aparitia in piata romaneasca si pe piata europeana a produselor autohtone, traditionale, inovative, precum si la educarea si dezvoltarea sustenabila, rationala si ecologica a producatorilor si consumatorilor romani.

 

Am vrut sa aflam mai multe despre ce si-a propus, ce a obtinut evenimentul si ce urmaza dupa acest schimb de idei si initiative astfel ca am vorbit cu unul din co-organizatori, Sorin Peligrad.

 

Ce si-a propus si ce a realizat concret evenimentul?

 

Sorin Peligrad: A fost cel mai mare eveniment antreprenorial din Europa, Comisia Europeana si Institutul Regiunilor au reusit prin acest program sa atinga zeci de mii de antreprenori, mentori, business angels, formatori din peste 220 orase. Pe langa realizarea cadrului in care antreprenorii sa se cunoasca reciproc, sa se informeze si sa stabileasca colaborari viitoare, evenimentul a reusit sa transmita si organizatorilor europeni informatii despre natura antreprenoriatului in fiecare comunitate. Au fost trecute in revista oportunitati de finantare- linii de finantare europene , produse bancare dedicate startup-urilor, oportunitati de dezvoltare a afacerilor in Brasov si in zona metropolitana, dar si instrumente concrete de dezvoltre a afacerilor: clustere si reteaua gratuita Enterprise Europe Network. La segmentul de networking, au fost nenumarate interactiuni pe teme punctuale si s-au legat chiar noi colaborari.

 

Ce urmeaza dupa acest schimb de idei si initiative? Cum se poate schimba antreprenoriatul si perceptia despre start-up in Romania?

 

Sorin Peligrad: In urma cu 2 ani am participat la Bruxelles la programul JCI Know How Transfer, dedicat membrilor JCI din toata lumea care doreau sa inteleaga cum functioneaza institutiile europene. La o discutie in plen, ofiterii delegati ai Comisiei Europene ne prezentau diferite statistici si proiecte antreprenoriale din UE. Am fost extrem de intrigat de faptul ca nu se facea deloc referire la Romania si, deoarece reprezentam JCI Romania, m-am ridicat in picioare si am intrebat de ce nu apar si proiectele romanesti in statisticile europene. Mai ales ca eu cunosteam o buna parte dintre aceste proiecte, am participat la ele si eram surprins sa vad ca nu exista pe harta antreprenoriala. Raspunsul a fost sec: „Nu avem informatii pe aceasta tema din partea institutiilor dumneavoastra!”.

Avand ocazia sa organizam Startup Europe Week , dupa 2 ani de la acel moment, am putut arata ca antreprenorii romani, cei brasoveni in acest caz, creeaza plus valoare, ofera locuri de munca si exista o crestere in acest domeniu. Faptul ca SEW pune accent pe mentoring, incubarea afacerilor in incubatoare si acceleratoare de afaceri, ca faciliteaza conexiuni cu Camere de Comert , universitati, finantatori sau organizatii implicate in mediul de afaceri ajuta la micsorarea ratei de „deces” al noilor afaceri, la cresterea unor afaceri mai sanatoase si la un mediu concurential.

 

Ce a insemnat pentru Sorin Peligrad si Alchemy implicare intr-un proiect de asemenea anvergura?

 

Sorin Peligrad: A fost o experienta grozava sa facem parte dintr-o echipa europeana care a muncit la reusita acestui proiect. Faptul ca in antetul prezentarilor si in comunicatele de presa Comisia Europeana si Alchemy Consulting & Training au stat una langa cealalta este o reusita deosebita si o dedic echipei de alchimisti care s-a implicat in acest proiect. In plus, a fost un excelent canal de promovare, de a atrage noi parteneri si clienti, dar si de a promova actiunile noastre din domeniul formarii profesionale si al organizarii de evenimente profesionite. Iar clusterul agrofood „Tara Barsei” pe care l-am construit a fost foarte bine prezentat publicului alaturi de Asociatia Romana a Clusterelor – Clustero si a adus noi membrii in cluster.

 

http://startupeuropeweek.eu/

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24