Articole
17-05-2015

“Creativitatea inseamna sa te gandesti la lucruri noi, inovatia inseamna sa faci lucruri noi.”

 

Observam cum din ce in ce mai multi tineri, si nu numai, sunt din ce in ce mai putin dispusi sa munceasca pentru visele altora. Catalizatorul care ii arunca pe drumul spre antreprenoriat este ideea. Totul pleaca de aici. O idee buna poate fi dezvoltata, imbunatatita si implementata. Dar ce tip de idee iti asigura sanse mai mari de reusita, care este ideea aceea care se va transforma in primul tau million? Conteaza domeniul, cunostintele, experienta, insa in acelasi timp este foarte importanta si decizia de dezvoltare a ideii. Vei urma traseul predecesorilor in domeniul ales sau vei aduce ceva nou in industria respectiva?

 

Ambele decizii vin cu avantaje si dezavantaje. De asemenea fiecare dintre ele necesita resurse diferite, in special cunostinte si abilitati. Pana la urma insa, decizia alegerii intre inovator si cunoscut apartine antreprenorului. El isi cunoaste nivelul de cunostinte, spiritul de aventura in domenii “virgine” si termenul de timp pe care il acorda pana la “break even”. Pana la urma, antreprenorul stie cel mai bine ce i se potriveste si alegerea unui drum nevizitat de altii inainte solicita si mult curaj.

 

In cazul in care drumul ales este cel al inovatiei si creativitatii, cea mai importanta calitate ar trebui sa fie rabdarea. Cand creezi ceva nou, construiesti o idee de la zero si este normal ca timpul efectiv de lucru sa fie mai mare. Ai nevoie de teste, experimente si nu de putine ori vei fi nevoit sa reincepi. Insa in acelasi timp si satisfactiile sunt mari. Vei fi primul care introduce acel serviciu sau produs pe piata. In plus, e posibil ca o data cu crearea unui produs sau serviciu nou sa creezi si o nevoie a consumatorului, devenind astfel unicul ce poate satisface acea nevoie. In timp tu vei fi cel care creeaza un traseu pe care il vor urma si altii, va trebui sa te bucuri de faima de la inceput si sa te pregatesti de aparitia competitorilor. Insa cu cat mai multi cei care te vor urma cu atat mai mult va fi confirmata intuitia ta.

 

Alegerea unei idei clasice de afaceri solicita capacitatea de a lupta cu concurenta. Daca ne gandim la ski, sunt cei care merg pe trasee cu zapada neatinsa, cu riscul de a lovi pietre, dar sunt singuri pe munte, si sunt cei care se duc pe partia amenajata. Riscuri mai putine, dar alti 100 de oameni care se dau pe partie, oameni pe care trebuie sa ii eviti pentru a nu va ciocni. De asemenea piata e impartita, cota ta de piata nu e sigur ca va fi suficienta astfel incat sa obtii profitul dorit. Insa atata timp cat descoperi un avantaj comparativ, ceva ce stii ca te va diferentia clar de concurenta si cifrele iti spun ca va fi profitabil, este drumul sigur si bine de urmat.

 

Primavara aceasta am avut oportunitatea de a cunoaste o parte din viitoarea generatie de antreprenori romani. Sper ca povestile pe care le-am spus la intalnirile cu ei sa le clarifice povestea lor si sa fie un element ajutator in castigarea primului million. Bineinteles ca nu exista un castigator clar intre inovatie si classic, ba chiar din ce am intalnit pot spune ca idei clasice sunt mai des prezentate. Insa cei care aleg inovatie plus creativitate si reusesc vor fi mai vizibili. Nu toti pot deveni urmatorii Bill Gates, dar pot fi cei care vand o companie lui Bill Gates.

 

Ca sa fie si mai usor de analizat, pe 15 mai am avut placerea sa particip la evenimentul Demo Day al editiei a doua a MVP Academy. Am avut sansa sa privesc in stadii incipiente urmatoarele afaceri de succes din zona tehnologie. Domeniul acesta este unul condus de inovatie si gandire “out of the box”.

 

Am vorbit cu Elena Filip, co-founder si CMO al Accelerole (www.accelerole.com), o unealta aparuta din abordarea inovativa a unei nevoi identificate in activitatea lor zilnica. In deciziile zilnice “cand vine vorba de alegeri, de creativitate si inovatie la mine totul se reduce la diversitatea pe care mi-o doresc in viata, care imi hraneste viziunea, pofta de viata si e izvor de creativitate si de "a gandi altfel" “, prin urmare creativitatea si inovatia poate deveni un mod de viata pentru unii antreprenori.

 

Unul din proiectele “out of the box” a fost aplicatia myDog (www.mydog.xyz), o idee de afacere care a identificat o nevoie de care actualii si viitorii lor client nu erau 100% constienti. Pentru Daniel Damian, CEO al companiei, inovatie inseamna “tehnologie de nisa, un mod de a rezolva o problema”. Al treilea lui proiect, myDog, acesta este “de departe cel mai interesant”. Eu as adauga ca e cel mai interesant pana la urmatorul.

 

Inovativ sau clasic, creativ sau replicat, va doresc sa indrazniti sa va traiti visele!

Sursa foto: 9yardsinnovation.com
 

Autor: Mihai Chiratcu

Editor colaborator Femei in Afaceri

chiratcumihai@gmail.com

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24