Articole
30-09-2014

Sorana Georgia a fost absolventa a Universitatii „Transilvania” din Brasov, Facultatea de Inginerie si are o experienta puternica de management, in special in retail. Lider experimentat, avand ocazia sa conduca echipe mari (de peste 12.000 oameni) sau echipe restranse (25 oameni), si-a inceput cariera in domeniul retail la Metro Cash & Carry, ca director de magazin in Brasov (1997 – 2000). Apoi, a fost avansata ca director regional in Polonia, unde a stat panain 2002, cand a fost numita director operational pentru Metro Cash & Carry Romania si Republica Moldova.

 

Adina David, Femei in Afaceri: Bun gasit, doamna Sorana Georgia! Va multumim pentru amabilitatea de a da curs invitatiei noastre. Aveti o experienta de peste 17 ani in domeniul retailului, atat pe plan local, cat si international. Care este cel mai important lucru pe care l-ati invatat in acest timp, care credeti ca poate asigura succesul in acest domeniu?

 

Sorana Georgia: Cred ca succesul in acest domeniu tine foarte mult de capacitatea de a te adapta la o industrie in permanenta schimbare si de a fi gata sa raspunzi asteptarilor clientilor si sa ii surprinzi cu oferte noi. Este o industrie care prin excelenta pune in centrul preocuparilor sale clientul.

 

A.D.: Ati trecut prin aproape toate fazele de dezvoltare a economiei romanesti, care a fost cel mai dificil obstacol pe care l-ati intampinat si cum ati reusit sa il depasiti?

 

Sorana Georgia: Intr-adevar, am avut ocazia de a evolua odata cu piata de retail si de a experimenta si de a invata lucruri noi constant. Nu as vrea sa vorbesc despre obstacole, pentru ca, gandindu-ma la toata aceasta perioada sunt mandra de felul in care a evoluat industria locala de retail si ma bucur ca am fost parte din acest proces. Am trecut peste multe obstacole, dar asta face ca realizarile sa fie cu atat mai pline de satisfactii.

 

A.D.: Cum a evoluat retailul in Romania de la inceputul carierei dvs. si pana in prezent? Pe langa extinderea accelerata din ultimii ani, care au fost cele mai importante schimbari pe care le-ati observat?

 

Sorana Georgia: In acest domeniu, shimbarile cele mai importante vin de la clienti. In retail trebuie sa urmam indeaproape cerintele acestora si sa ne adaptam rapid asteptarilor lor, altfel suntem usor de inlocuit.

La capitolul schimbarilor importante pe care le-as mentiona sunt cele legate de cumparaturile de „convenience”, clientii cumpara mai putin si mai des. De asemenea, produsele locale sunt foarte cautate si apreciate, motiv pentru care in magazinele Billa peste 70% dintre produse sunt romanesti, iar incepand de luna aceasta am introdus un nou brand propriu de legume si fructe proaspete de la producatori romani, „Bun, din Romania!”.

 

A.D.: Ce sfaturi aveti pentru tinerii care isi doresc sa lucreze in retail? Care sunt lucrurile pe care trebuie sa le invete pentru a se descurca in domeniu?

 

Sorana Georgia: Trebuie sa se pregateasca pentru un ritm alert, trebuie sa inteleaga clientii, sa se adapteze la extraordinara dinamica a pietei si sa fie pregatiti de inovatii tot timpul.

 

A.D.: Care sunt cele mai importante sarcini pe care le aveti de rezolvat intr-o saptamana obisnuita de lucru? Delegati sau preferati sa va ocupati personal de aceste lucruri?

 

Sorana Georgia: Sunt un om de actiune si ma implic cat de mult pot in toate operatiunile zilnice, in acelasi timp, sunt inconjurata de o echipa de profesionisti in care am toata increderea, astfel incat eu sa ma pot concentra pe elaborarea planurilor strategice de actiune si de reprezentarea Billa Romania cat mai bine in fata management-ului international al companiei, convingandu-i ca Romania este o destinatie buna pentru investitii.

 

A.D.: Cum asigura BILLA Romania dezvoltarea profesionala a angajatilor? Se investeste in coaching, workshop-uri sau cursuri?

 

Sorana Georgia: Da, investim in dezvoltarea profesionala a angajatilor, stim ca perfomarnantele unei companii se datoreaza unei echipe bine pregatite si motivate de un mediu care le ofera cadrul pentru a se dezvolta in acord cu aplecarea lor. Beneficem de know-how-ul unei retele internationale si echipa din Romania beneficiaza de experienta colegilor din tari europene cu traditie indelungata in retail.

 

A.D.: Exista o cultura organizationala? Daca da, in ce consta si cat de usor este pentru noii angajati sa se adapteze la ea?

 

Sorana Georgia: Desigur ca exista o cultura organizanionala. In ceea ce ne priveste, aceasta este o cultura bazata pe principii solide de corectitudine, incredere si respect reciproc.

 

A.D.: Care sunt canalele de comunicare interna pe care le folositi acum si cum planuiti sa le dezvoltati pentru a comunica mai eficient cu angajatii?

 

Sorana Georgia: Avem o retea nationala in plina expansiune care ajuns la peste 80 de magazine si peste 3500 de angajati, astfel incat cel mai eficient canal de comunicare este mailul sau intranet-ul unde sunt comunicate anunturile importante legate de viata companiei. Insa contactul direct cu oamenii nu poate fi inlocuit de niciun mail.

 

A.D.: Ce parere aveti despre activitatea antreprenoriala din Romania? V-ati dori sa va incepeti propria afacere la un moment dat?

 

Sorana Georgia: Cred ca este nevoie de o cultura antreprenoriala puternica in Romania care ar ajuta la cresterea economica a tarii si ma bucur de exemplele de succes in antreprenoriat pe care le vad din ce in ce mai des, mai ales ca si am o bogata experienta in antreprenoriat. De aceea, apreciez curajul si puterea antreprenorilor romani, care ne-au oferit multe exemple de succes in afaceri. Planurile mele de viitor pe termen mediu nu includ planuri antreprenoriale, sunt foarte incantata de ceea ce fac in acest moment, sunt foarte implicata in activitatea curenta care imi ofera si adrenalina profesionala de care am nevoie.

 

Va multumim frumos pentru timpul acordat!

 

http://www.billa.ro/

 

Interviu realizat de Adina David

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24