Articole
20-02-2014

Daca esti o antreprenoare a carei afacere depinde de mediul online, trebuie sa fii foarte atenta la schimbarile de SEO, conform entrepreneur.com

Google a schimbat recent regulile jocului, astfel incat un SEO bun nu mai inseamna keyword-uri corecte si tag-uri bine gandite. Ci este dat si de un design bun al paginii, nu foarte incarcat, pentru a nu da impresia de spam page sau de pop-up ads page. Acum, noile strategii de SEO trebuie sa includa identitatea de brand, optimizarea pentru smartphone, marketing si strategii de integrare in social media.

O strategie puternica SEO are trei componente esentiale: link-uri, continut si social media. Continutul trebuie sa fie focusat pe nevoile vizitatorilor si, apoi, sa fie facut cat mai cunoscut pe retelele de socializare. In acest fel, motoarele de cautare sunt semnalizate (prin deschiderea link-urilor catre pagina companiei) ca in acel site exista un continut corect si de calitate. De asemenea, daca site-ul tau este activ in continutul altor site-uri bine pozitionate ca SEO, atunci creste si credibilitatea site-ului tau (iar motoarele de cautare te plaseaza mai repede in primele pagini deschise).

Anul 2013 a insemnat maturizarea marketing-ului in online. Tot mai multe companii inteleg importanta unor povesti, concepute special pentru vizitatori, care sa transmita o parte din istoria sau mesajul companiei si sa creeze si o relatie sau stare emotionala.

Optimizarea paginii de web pentru smartphone nu mai este o varianta optionala. De la lansarea Google's Hummingbird updates, este din ce mai greu pentru site-urile ce nu au varianta pentru mobil sa rank-eze in Google. Asta, desigur, presupune si un design si o strategie pentru un continut adaptat. Un motiv in plus este faptul ca tot mai multi oameni detin tablete sau smartphone si acceseaza frecvent site-urile de pe aceste dispozitive. Un design bun al paginii trebuie sa fie usor vizibil si accesabil de pe mai multe platforme, adaptat la nevoile si comportamentul vizitatorilor.

Construirea unui brand e mai importanta decat construirea de conexiuni, pentru un SEO bun. Cel mai explicit exemplu este programul Google Authorship, un program ce face legatura automat intre continut si profilul tau de autor cu continutul de autor recunoscut ca fiind foarte performant in rezultatele motoarelor de cautare.

Social media, in special Google Plus, se bazeaza mai mult ca oricand pe semnalele date de vizitatori sub forma de share si mentionari (tag-uri) in retelele de socializare pentru a creste vizibilitatea unei pagini web. Primii pasi pe care trebuie sa ii faci sunt: o prezenta activa in Google Plus si prezenta in site a butoanelor de share si like.

In dezvoltarea unui plan SEO al companiei, tine cont de trendurile mentionate, dar si de integrare si echilibru. Identifica minusurile si oportunitatile si focuseaza-te pe canalele ce te aduc mai aproape de audienta, apoi afisarea in primele pagini in motoarele de cautare va veni de la sine.

Foto: trendingdig.com

Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24