Articole
20-01-2014

Pentru a avea succes in profesia de agent de vanzari trebuie in primul rand sa crezi in produsul pe care il vinzi, dar si sa fii capabila sa stabilesti o relatie speciala cu clientul. Practic, 75% din rezultatul unei situatii de vanzare depinde de modul in care adevarul si raportul fata de client sunt corect stabilite de catre reprezentantul de vanzari, chiar de la primele intalniri.

In primul rand, un reprezentant de vanzari trebuie sa creada cu adevarat ca produsul sau serviciul pe care il vinde merita pretul solicitat si ca intr-adevar clientii au nevoie de produsul sau serviciul respectiv. In al doilea rand, reprezentantul de vanzari trebuie sa il faca pe client sa creada ca alegerea ii apartine si ca este cea mai buna.
Orice client va face o serie de evaluari, inainte de a cumpara efectiv serviciul sau produsul prezentat: despre reprezentantul de vanzari, despre compania care ofera produsul sau serviciul, despre produsul sau serviciul oferit, despre pretul produsului sau serviciului oferit si despre momentul cumpararii.

Chiar daca reprezinti si vinzi un brand in care ai toata increderea, nu este suficient sa iti doresti sa fii reprezentant de vanzari. Pentru aceasta meserie trebuie sa studiezi, sa practici si sa iti folosesti abilitatile la potential maxim. De asemenea, daca reprezentantul de vanzari nu crede in produsul sau serviciul pe care il vinde sunt sanse sa esueze in meserie. Si asta pentru ca un client va cumpara in majoritatea cazurilor de la reprezentantul de vanzari care are incredere in produsul sau serviciul pe care il vinde.

Concurenta este puternica si vor gasi o persoana care crede in ceea ce vinde. Esential in vanzari este limbajul trupului. Si, desigur, multi clienti vor fi influentati usor de un reprezentant de vanzari abil.

Avand in vedere concurenta in vanzari si complexitatea contractelor comerciale, este esentiala aprecierea obiectiva a impactului pe care il ai, ca reprezentant de vanzari, asupra unui potential client. Asadar, experienta, educatia si motivatia nu sunt suficiente pentru finalizarea unui act de vanzare, ci esential este crearea unei relatii bune, de incredere in urma careia clientii sa fie multumiti.

Mai multe sfaturi despre strategii si tehnici de vanzare citeste pe manager.ro.

Autoare: Alina Burlacu
Editor Femei in Afaceri 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24