Articole
26-01-2014

Un articol New York Times, din 1984, analiza schimbarea produsa in campul muncii de cresterea numarului de femei cu servicii bine platite. Intrebati in acel moment daca isi simt amenintate posturile, majoritatea barbatilor au raspuns afirmativ. Mai mult decat atat, majoritatea considerau ca salariile luate de femei le aduceau un prejudiciu semnificativ bugetului personal.

Desi tot mai multe femei sunt azi antreprenoare sau femei implicate in afaceri de succes, dupa 30 de ani de la acel sondaj, in ceea ce priveste beneficiile financiare, balanta atarna in continuare in favoarea barbatilor. Conform unui studiu realizat recent de Biroul de Statistica al ministerului muncii american, in aceeasi functie, o femeie castiga cu 21% mai putin fata de un barbat. De asemenea, in topurile 500 Forbes, din ultimii ani, doar 4% dintre CEO sunt femei.

In ciuda acestor cifre, exista si companii care sunt interesate sa creeze un mediu echitabil, inlaturand aceasta problema sociala. Site-ul workintelligent.ly prezinta trei masuri pe care le poate lua o companie pentru a incuraja crearea unui astfel de mediu.

1. Oferirea de beneficii non-financiare
Un angajator ce ofera pachete de asistenta si asigurare medicala, accesul la un spatiu special pentru servirea pranzului sau pentru exercitii fizice plaseaza compania in topul celor mai apreciate locuri de munca. Insa, principalul avantaj cautat de tot mai multe mame, cel putin in strainatate, este asigurarea unui centru pentru ingrijirea copiilor, chiar in sediul companiei. Un astfel de centru reduce stresul angajatului, stres care ii afecteaza eficienta.

2. Sustinerea opiniilor si a deciziilor cu risc
Incurajand femeile sa isi asume riscuri la locul de munca, de fapt, compania creste eficienta acestora. Majoritatea femeilor prefera sa isi indeplineasca sarcinile, fara a-si exprima opinia in sedintele firmei, de teama unui esec profesional si personal. Un manager ce incurajeaza propunerile de proiecte noi va primi de la echipa sa, in scurt timp, mult mai multe idei bune.

3. Identificarea mentorilor
In evolutia profesionala, rolul unui mentor este esential. Acesta ofera sustinere directa, sfaturi si recomandari ce ajuta o femeie cu potential sa ocupe functii in top management. Dar, pentru ca acest lucru sa fie posibil, compania trebuie sa asigure un mediu sigur, fara atitudini de descurajare sau discriminare a femeilor.

Foto: smh.com.au

Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24