Articole
19-02-2014

Managementul performantei este un concept relativ nou, fiind asimilat evaluarilor de performante. Una dintre aceste evaluari tine de abilitatea managerului sau a echipei manageriale, dar si a departamentului de resurse umane, in a aprecia gradul in care salariatul isi indeplineste responsabilitatile ce ii revin, in raport cu postul ocupat.

Desigur, in evaluarile facute, trebuie sa se tina cont de numerosi factori, de un context in care se desfasoara activitatea, aceste elemente incurajand sau impiedicand performanta fara sa aiba legatura directa cu angajatul, se precizeaza pe marketwatch.ro. De exemplu, un stil de management practicat in sensul dictatorial genereaza mai putine realizari decat cel democratic. Un mediu economic propice, evident va permite realizari mai bune. Concurenta directa, indirecta si modul in care aceasta se manifesta (mai agresiva, mai pasiva) este iarasi un aspect ce trebuie luat in calcul.

“Managementul performantei reprezinta suma interventiilor strategice care influenteaza pe termen lung activitatea organizatiei, ducand la imbunatatirea rezultatelor economice”, explica Valentina Neacsu, Senior Consultant Itex. Acest tip de mangement implica generarea de actiuni gandite special pentru a imbunatati rezultatele angajatilor, departamentelor si ale intregii companii. Evaluarea performantelor este in sine o analiza retrospectiva a rezultatelor obtinute ca urmare a derularii strategiilor propuse si se face periodic.

“Pe langa evaluare, managementul performantei mai cuprinde (intr-o schema simplista): definirea rolurilor fiecarui departament/ individ, stabilirea indicilor de performanta (ce anume defineste performanta); a standardelor de performanta (care este nivelul optim care indica performanta); comunicarea rolurilor, indicilor si standardelor si, nu in ultimul rand, asigurarea unui mediu propice reusitei. Dificultatile care planeaza asupra acestor demersuri rezida in insasi dificultatea de a defini conceptul de performanta. La capitolul foloase, desi pare un pleonasm, pricipalul beneficiu adus de un sistem eficient de management al performantei este reprezentat chiar de performante”, explica Valentina Neacsu.

Pentru ca este o notiune noua, chiar si pentru specialistii in domeniu, Valentina Neacsu face o diferentiere intre ce este si ce nu este managementul performantei. “Managementul performantei nu este un demers orientat spre trecut, spre analiza, ci unul indreptat spre viitor, spre dezvoltare. Managementul performantei nu este o forma de coercitie sau control. Scopul sau este de a optimiza rezultate, nu de a penaliza indivizi sau departamente. Managementul performantei nu este un instrument care sa duca la marirea salariilor sau a pachetelor de beneficii. Scopul sau este acela de a imbunatati activitatea angajatilor pe termen lung, nu de a-i motiva pe termen scurt”, explica aceasta.

Foto: gpscommander.com

Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24