Articole
14-09-2012

Unul dintre avantajele competitive ale unei companii este o echipa manageriala performanta. Foarte multi directori isi doresc in echipa manageri cu un profil asemanator cu al sau, crezand ca astfel va avea o buna coeziune si unde este coeziune, sunt si rezultate.

Paul era "pesimistul" din echipa de management a unei companii farmaceutice. Era unul dintre cei mai vechi angajati ai companiei. Datorita pregatirii si reputatiei sale in domeniu, Paul era o persoana destul de influenta printre angajati. Era si o persoana extrem de critica la adresa colegilor si subordonatilor sai, care, de multe ori, nu se ridicau la asteptarile lui.

Asteptari care de altfel erau destul de sus, avand in vedere ca la fiecare proiect  incheiat, el avea ceva de adaugat in privinta felului in care lucrurile s-ar fi putut desfasura altfel. Mereu atent la detalii, nu tolera amatorii sau oamenii care se multumesc cu putin. Date fiind pretentiile si comentariile sale uneori rautacioase, colegii lui l-au poreclit "pesimistul" tocmai pentru ca mereu omitea ceea ce s-a facut bine si se concentra pe ceea ce a fost rau.

Stiind atitudinea lui Paul, directorul companiei era ferm convins ca fie Paul era sursa multor rezultate slabe in echipa. Asa ca a angajat un coach pentru Paul, deoarece acesta trebuia sa se schimbe – adica sa aiba un stil de management constructiv, in care sa vada si ce este bine. Directorul avea nevoie de oameni optimisti in echipa ca sa poata trece cu bine prin noul val de criza! Paul a mai primit o sansa: sa termine un proiect important in firma, dar devenise "tapul ispasitor" in echipa, era sursa tuturor relelor din organizatie.

Dupa cateva luni, proiectul luase sfarsit, iar rezultatele erau peste asteptarile directorului. Discutand cu angajatii cheie ai echipei, a descoperit ca motivul acestei performante foarte bune se datora pretentiilor "pesimiste" ale lui Paul, care de fiecare data cand vedea un aspect care nu era in regula, nu ezita sa il aduca in discutii si sa ii provoace la schimbare.

Ulterior, directorul nu a putut decat sa il felicite pe Paul pentru succesul sau, care de altfel completase ca o mare parte din reusita se datoreaza de fapt colegilor lui pe care a recunoscut ca desi "i-a stresat" cu orice detaliu, in cele din urma au avut rezultate remarcabile.

O echipa performanta nu inseamna ca toti angajatii se inteleg perfect sau sunt mereu in acord unul cu altul. Daca ar fi toti de acord, inseamna ca sunt in plus. Diferenta dintre o echipa buna si o echipa performanta este ca intr-o echipa performanta sunt depasite limitele tuturor, iar rezultatele sunt foarte bune, chiar daca ei au moduri de a fi diferite.

Raspunderea pentru rezultate si pentru atmosfera creata in echipa este coresponsabilitatea tuturor membrilor, nu doar a unei singure persoane.

Cand interactioneaza cu oameni iesiti din tiparele cu care sunt obisnuiti, multi directori considera ca exista o singura optiune: trebuie inlaturati. Provocarea este sa poti construi o echipa complementara prin natura competentelor si atitudinilor membrilor sai si creezi un mediu in care invatati unul de la altul si va modelati unul pe altul!



Rodica Obancea
Associate Certified Coach (ICF)
Coaching Partner Hart Human Resource Consulting
www.hart.ro

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24