Articole
15-05-2014

Publicitatea stradala sau outdoor este cunoscuta la nivel mondial ca fiind una dintre cele mai creative tipuri de comunicare, care atinge un public foarte mare si destul de variat. Succesul garantat al unei campanii de publicitate outdoor depinde de cativa factori: vizibilitatea si, mai ales, lizibilitatea mesajului, pentru ca durata potentiala de expunere este cel mai adesea de cateva secunde; de caracterul sau succint si de expunerea cat mai creativa a mesajului, care sa atraga atentia chiar si intr-un mediu supus zgomotelor de fond si de ce nu, competitiei.

 

Publicitatea outdoor poate fi integrata intr-o categorie mult mai ampla, numita out-of-home advertising, sau mai scurt OOH, cuprizand orice tip de publicitate, care incearca sa ajunga la consumator in mod direct, atunci cand acesta se afla intr-un spatiu exterior locuintei sale, prin expuneri ale mesajului atat traditionale, cat si extrem de creative, menite sa atraga atentia consumatorului prin mici experiente mai putin usor de uitat.

 

In functie de categoria brandului si a valorilor pe care acesta le transmite prin mesajul publicitar, se poate alege modul prin care va fi expus publicului mesajul: traditional sau ambiental. Daca cel traditional se refera la panouri, afise, bannere amplasate pe cladiri, in piete, strazi, vehicule sau in zone foarte bine circulate, cel ambiental incearca introducerea mesajului publicitar, cat mai creativ cu putinta in medii exterioare frecventate de potentialii consumatori si amenajate in asa fel incat acestia sa intre in contact cu produsul sau sa mimeze o experienta pe care o pot avea utilizandu-l.

 

In ultimul timp, publicitatea ambientala a castigat teren in fata celei traditionale, inregistrand rezultate favorabile si reactii pozitive in categoria consumatorilor. Este mult mai placut sa astepti autobuzul in statii, iarna, asezat pe niste scaune care imita telescaunul, avand in spate imaginea muntilor inzapeziti, decat pe banalele scaune de plastic, acesta fiind un exemplu de reclama pentru o statiune de schi. La fel de interesant pentru copii, este sa aiba propriile lor scaunele, colorate si atractive, tot intr-o statie de autobuz, fiind o reclama pentru un brand de mobila, care a mers pe ideea ca si copiii au nevoie de lucruri pe masura lor in spatiile pe care le utilizeaza, chiar daca sunt insotiti de parinti.

 

Publicitatea stradala nu a fost tocmai inventata in zilele noastre, fiind cel mai vechi mediu de publicitate din lume. In era premarketingului, cum au catalogat unii specialisti perioada antica si medievala, reclamele imbinau un mod rudimentar de reprezentare cu creativitatea, fiind cea mai veche metoda de persuasiune si de transmitere a informatiei. In Egiptul antic si Babilon, tablitele negustorilor erau folosite in scopuri publicitare. Una dintre primele forme de publicitate stradala aparuta in aceasta perioada a fost un semn, pictat intr-un mod atragator pe peretele unei cladiri. Cateva sute de ani mai tarziu, comerciantii din Egipt amplasau de-a lungul drumurilor publice bucati de stanca pe care erau inscriptionate mesaje cu scopul informarii calatorilor in legatura cu produsele si serviciile pe care acestia le ofereau. In vechea Roma, mesajele publicitare erau pictate pe pereti cu scopul promovarii afacerilor locale sau a jocurilor publice. Perioda medievala se caracterizeaza prin aparitia unor noi forme de publicitate stradala mult mai simpla, dar foarte eficienta: asa-numitii „strigatori”, care prezentau foarte atractiv mesajul.

 

Foto: kudika.ro

 

Autoare: Denisa Cristache

Redactor Femei in Afaceri

 

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24