Articole
30-07-2013

Conform studiilor, teama de vorbit in public ocupa locul al doilea in topul fobiilor, dupa frica de moarte. Mai devreme sau mai tarziu, pe parcursul carierei tale, vei fi pusa in situatia de a tine un discurs in fata unei audiente, mai mica sau mai mare. Simplul gand de a te afla in fata unui public, fie el si unul prietenos format din cunoscuti sau colegi, poate fi covarsitor, dar vorbitul in public trebuie tratat drept o oportunitate pentru a te promova pe tine ca femeie de cariera sau pentru a-ti promova propria afacere. Prin urmare, un discurs bine tintit poate fi transformat cu abilitate intr-un instrument de promovare, fie el profesional sau personal.
 

Pentru orice femeie de astazi, fie ca esti angajata, freelancer sau ai propria ta afacere, public speaking-ul a devenit una dintre calitatile care nu trebuie sa lipseasca din portofoliul tau. Aceasta abilitate, daca e stapanita asa cum trebuie, reprezinta un instrument eficient atat in viata ta profesionala, cat si in cea personala. Fluenta discursului si, mai ales, capacitatea ta de convingere sunt necesare si indispensabile unei femei de succes.
 

Daca public speaking-ul nu e un talent care sa vina natural, asa cum se intampla in multe cazuri, atunci aceasta minunata abilitate poate fi invatata si transformata apoi in a doua natura. Poti alege sa faci exercitii cu un trainer specializat, sa citesti carti in domeniu sau pur si simplu sa urmaresti articole pe Internet, cert este ca la un moment dat vei fi pusa in situatia de a vorbi in fata mai multor oameni.
 

Public speaking-ul reprezinta un instrument care nu trebuie sa lipseasca din portofoliul tau profesional si este de stapanit. Iti vom oferi cateva tipsuri care ti-ar putea fi de folos inainte ca tu sa te gasesti in fata unei audiente de orice fel.
 

1. Fii stapana pe subiect! Este foarte important ca inainte de a ajunge in fata unor oameni pentru a le vorbi, sa-ti vorbesti mai intai tie insati. Fii sincera si descopera daca intr-adevar ai expertiza necesara in acel subiect, daca ai despre ce sa povestesti oamenilor care vin sa te asculte si redacteaza-ti un discurs cat mai coerent. Daca subiectul despre care ar trebui sa tii un discurs te depaseste sau pur si simplu nu face parte din aria ta de expertiza, mai bine refuza sa tii acel discurs. Cand esti sigura pe tine si pe ce spui, va fi mult mai usor sa-i convingi pe oamenii din fata ta de ceva anume sau pur si simplu sa-i atragi ca audienta.
 

2. Repetitia este mama invataturii! Stii filmele acelea in care protagonistele isi doreau foarte mult sa obtina ceva si atunci repetau in fata oglinzii cuvintele pe care le vor folosi, postura si expresia faciala ? Poate suna stupid, insa asta ar trebui sa faci si tu. Ideal este sa te cunosti pe tine insati, sa fii familiara cu postura si chipul tau si, mai ales, sa te simti confortabil in propria piele. Daca nu esti sigura pe tine sau pe discursul tau, intr-o forma sau alta, audienta va observa si va taxa acest lucru. Pana la urma, cand tii un discurs vrei sa convingi oamenii de ceva anume, nu sa bifezi pur si simplu aceasta activitate ca pe o corvoada necesara.
 

3. Cunoaste-ti audienta! Dupa ce te cunosti pe tine insati, este cazul sa incepi sa devii familiara cu oamenii in fata carora vei vorbi. Cere detalii despre oamenii care sunt invitati la respectivul eveniment, categorii de varsta, obiceiuri, puncte de interes si asa mai departe. Daca in ziua respectiva din audienta fac parte si niste prieteni, colegi ori cunoscuti, intampina-i pe toti, vorbeste cu fiecare in parte si simte-te in largul tau. Acest lucru te va face sa iti iei gandul de la emotii si te va ajuta sa intelegi ca din audienta ta fac parte oameni care isi doresc ca tu sa reusesti, sa le spui ceva nou, ceva interesant, sa-i convingi de ceva sau sa-i atingi intr-un fel. Sunt foarte rare daca nu chiar inexistente cazurile cand cineva vine la un eveniment din simpla dorinta de a-si pierde vremea sau de a-l vedea pe speaker facandu-se de ras.
 

4. Nu-ti cere scuze! Poate ai vreun tic nervos ori vreo mica problema care te afecteaza si mai mult, iar nivelul emotiilor creste. Nu-ti cere scuze pentru acea problema pentru ca nu este o strategie inteleapta. Nu faci decat sa atragi atentia audientei catre acea problema, iar cuvintele tale vor trece pe langa ei si se vor lovi de un zid fiindca se concetreaza pe cu totul altceva. Imagineaza-ti pur si simplu ca esti stapana pe tine, ca vorbesti, ca-ti duci discursul pana la capat ferm si convingator cu nuante de umor si ca audienta te aplauda. Acest lucru te va relaxa si iti va stimula increderea in tine.
 

5.Concentreaza-te pe mesaj! Vrei ca mesajul tau sa aiba succes ? Concentreaza-te pe mesaj si pe reactiile audientei tale. Incearca sa fii cat de spontana poti si daca este cazul sa mai scoti sau sa mai adaugi anumite lucruri in discursul tau in momentele oportune. Gandeste-te ca pana la urma nimanui nu ii place sa aiba in fata o persoana teapana care nu intelege semnalele publicului si nu isi modifica discursul in functie de acestea. Cate o gluma bine plasata poate destinde atmosfera si va face publicul tau mai atent si mai receptiv.
 

Public speaking-ul reprezinta o oportunitate pe care trebuie sa inveti sa o folosesti in avantajul tau, fie ca este vorba de branding personal sau de promovarea afacerii tale. Sunt importante, in acest caz, increderea ta in tine si expertiza ta profesionala de care ar trebui sa te folosesti, mai ales cand vine vorba de construirea unui discurs eficient si bine tintit.
 

 

Sursa foto : www.younginitiative.org

 

Autoare : Carmen Rotaru

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24