

Credeti ca logo-urile faimoaselor branduri pe care le recunoastem dintr-o privire au fost alese la intamplare? Cu siguranta, nu!
Logo-ul este unul dintre cele mai importante elemente de identificare ale unui brand, iar culorile alese ne transmit anumite calitati cu ajutorul carora compania vrea sa se identifice. Ne pot influenta atat deciziile de cumparare, cat si modul de petrecere a timpului liber.
Sa incepem cu exemplul cel mai simplu si la indemana. Rosul este culoarea pasiunii, dar stiati ca poate provoca si senzatia de foame? Nu e de mirare ca toate marile lanturi de fast-food folosesc aceasta culoare in logo-ul lor: McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Burger King sunt doar cele mai cunoscute, dar nu sunt singurele care se bazeaza pe influenta culorilor pentru a-si creste vanzarile.
Te-ai intrebat de ce toate retelele de socializare importante folosesc culoarea albastru? Nu poate fi o coincidenta ca Facebook, Twitter, LinkedIn sau Tumblr au ales sa fie reprezentate prin aceasta culoare. Pe langa faptul ca albastrul ofera sentimentul de siguranta, incredere si credibilitate, aceasta culoare are o alta functie importanta: incurajeaza comunicarea!
Acestea sunt doar cateva exemple, insa companiile si oamenii care lucreaza in marketing si in design cerceteaza perceptia si influenta culorilor asupra cumparatorilor de multi ani. Rezultatele pe care ei le-au aflat nu i-au ajutat doar sa isi creasca vanzarile, ci si sa se pozitioneze pe piata. Daca o companie are produse sau servicii high-class, cu siguranta culorile alese vor fi albul, argintiul sau negrul. Daca activeaza in domeniul sanatatii si nutritiei, vor alege verdele, simbolul naturii, al sanatatii si al prosperitatii.
Asta nu inseamna ca trebuie sa ne bazam doar pe aceste asocieri stereotipe, ci ca trebuie sa ne folosim de ele in avantajul nostru. Alegem acele culori care se potrivesc cu ceea ce dorim sa transmitem, cu „personalitatea” brandului, nu invers. De exemplu, la inceput, logo-ul Apple era multicolor, dar, in timp, ceea ce au dorit sa comunice publicului s-a schimbat. Pentru a se potrivi cu noua pozitionare a produselor Apple, cu interesul lor pentru design-ul simplu, minimalist, „curat”, compania si-a schimbat logo-ul si toate detaliile de identificare in alb.
Desi ceea ce ne transmit culorile este prezentat in majoritatea studiilor la modul general (galben – caldura si optimism, rosu – actiune , albastru – incredere , verde – sanatate etc.), diferentele apar mai ales la nivel cultural si intre barbati si femei. Preferintele acestora ar trebui sa fie un indicator important pentru companiile care au produse nisate pe un anumit gen. Bineinteles, doar pentru ca peste 50% dintre barbati prefera culoarea albastra, asta nu inseamna ca toate companiile care au produse sau servicii pentru barbati trebuie sa foloseasca aceasta culoare. Asa cum spuneam, cel mai important este ce comunica si cu ce se identifica brandul, insa atentia la aceste detalii poate face diferenta atunci cand lupta se da pentru atentia din ce in ce mai scazuta a consumatorului, iar miza este reusita printre alte sute de companii asemanatoare.
Foto: hemophiliafed.org
Autoare: Adina David
Asistent PR Femei in Afaceri
Articole din aceasi categorie
- Vrem sa fim intre principalele agentii de PR pentru companiile de tehnologie
- Top cele mai performante agentii de PR 2020
- Doi tineri români stârnesc și modelează piața de comunicare elvețiană
- CUP FACTORY - un nou produs media
- Design la rece #16 - Cum sa te promovezi online
- Rebranding in industria de branding: Innerout isi lanseaza portofoliul sub o noua promisiune si un nou design
- Branding personal pentru introvertiti
- Branding-ul personal in 3 axiome si 4 intrebari
- Cine are cea mai multa nevoie de branding personal in Romania: vedetele, politicienii sau antreprenorii?
- NAKED PR, primul laborator de PR specializat din Romania, implineste doi ani
- CSR – responsabilitatea face diferenta
- Cat de mare este potentialul Instagram pentru publicitatea din Romania
- A zecea editie ADfel, singurul eveniment de branded entertainment din Romania
- In premiera in topul Agentiilor de publicitate publicat de revista Forbes
- Ce este si mai ales ce nu este Branding-ul Personal?
- Atelier de Public Relations
- Incepe cea de-a treia editie NAKED PR, din 20 octombrie 2014
- 10 idei pe care sa le comunici online
- Publicitatea stradala. Traditional vs. Ambiental
- Cheia succesului in relatii publice: evaluarea
- Cum comunicam in perioada de criza
- Cele mai utile carti in PR si Publicitate
- CSR – o strategie win-win
- Psihologia culorilor in branding
- Anne Marie Obretin este noul director executiv al UAPR
- Top 7 campanii de publicitate care ne-au transformat din simpli spectatori in consumatori
- PR in-house versus agentia de PR: avantaje si dezavantaje
- Reclamele din competitiile sportive au in target femeile
- Studiu EY: inovatia, singura sansa a companiilor de media si divertisment
- Diversitatea Twitter-ului avantajeaza actiunile de promovare
- Provocarile unui director de publicitate: Susan Wojcicki
- Elemente esentiale in campania de PR
- Intrebari esentiale in PR
- Tendintele anului 2014 in Relatii Publice
- PR, marketing sau publicitate?
- Publicitatea. Moft sau necesitate?
- Cum le merge agentiilor de publicitate digitala din Romania
- Care sunt atributiile Departamentului de Marketing?
- Avantajele promovarii prin Google Adwords