Articole
17-03-2014

Credeti ca logo-urile faimoaselor branduri pe care le recunoastem dintr-o privire au fost alese la intamplare? Cu siguranta, nu!

Logo-ul este unul dintre cele mai importante elemente de identificare ale unui brand, iar culorile alese ne transmit anumite calitati cu ajutorul carora compania vrea sa se identifice. Ne pot influenta atat deciziile de cumparare, cat si modul de petrecere a timpului liber.

Sa incepem cu exemplul cel mai simplu si la indemana. Rosul este culoarea pasiunii, dar stiati ca poate provoca si senzatia de foame? Nu e de mirare ca toate marile lanturi de fast-food folosesc aceasta culoare in logo-ul lor: McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Burger King sunt doar cele mai cunoscute, dar nu sunt singurele care se bazeaza pe influenta culorilor pentru a-si creste vanzarile.

Te-ai intrebat de ce toate retelele de socializare importante folosesc culoarea albastru? Nu poate fi o coincidenta ca Facebook, Twitter, LinkedIn sau Tumblr au ales sa fie reprezentate prin aceasta culoare. Pe langa faptul ca albastrul ofera sentimentul de siguranta, incredere si credibilitate, aceasta culoare are o alta functie importanta: incurajeaza comunicarea!

Acestea sunt doar cateva exemple, insa companiile si oamenii care lucreaza in marketing si in design cerceteaza perceptia si influenta culorilor asupra cumparatorilor de multi ani. Rezultatele pe care ei le-au aflat nu i-au ajutat doar sa isi creasca vanzarile, ci si sa se pozitioneze pe piata. Daca o companie are produse sau servicii high-class, cu siguranta culorile alese vor fi albul, argintiul sau negrul. Daca activeaza in domeniul sanatatii si nutritiei, vor alege verdele, simbolul naturii, al sanatatii si al prosperitatii.

Asta nu inseamna ca trebuie sa ne bazam doar pe aceste asocieri stereotipe, ci ca trebuie sa ne folosim de ele in avantajul nostru. Alegem acele culori care se potrivesc cu ceea ce dorim sa transmitem, cu „personalitatea” brandului, nu invers. De exemplu, la inceput, logo-ul Apple era multicolor, dar, in timp, ceea ce au dorit sa comunice publicului s-a schimbat. Pentru a se potrivi cu noua pozitionare a produselor Apple, cu interesul lor pentru design-ul simplu, minimalist, „curat”, compania si-a schimbat logo-ul si toate detaliile de identificare in alb.

Desi ceea ce ne transmit culorile este prezentat in majoritatea studiilor la modul general (galben – caldura si optimism, rosu – actiune , albastru – incredere , verde – sanatate etc.), diferentele apar mai ales la nivel cultural si intre barbati si femei. Preferintele acestora ar trebui sa fie un indicator important pentru companiile care au produse nisate pe un anumit gen. Bineinteles, doar pentru ca peste 50% dintre barbati prefera culoarea albastra, asta nu inseamna ca toate companiile care au produse sau servicii pentru barbati trebuie sa foloseasca aceasta culoare. Asa cum spuneam, cel mai important este ce comunica si cu ce se identifica brandul, insa atentia la aceste detalii poate face diferenta atunci cand lupta se da pentru atentia din ce in ce mai scazuta a consumatorului, iar miza este reusita printre alte sute de companii asemanatoare.

Foto: hemophiliafed.org

Autoare: Adina David
Asistent PR Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24