Articole
01-06-2014

Pe 20 mai 2014 ne-am intalnit cu Alexandru Negrea, Head of Facebook Dept. @Spada, in cadrul evenimentului Meet the MAN!, pentru a discuta despre Facebook si cele mai bune modalitati de a te folosi de toate instrumentele pe care aceasta retea de socializare le pune la dispozitia companiilor.

 

In ciuda controverselor legate de reach-ul organic al postarilor pentru a incuraja promovarea platita, Facebook a oferit si ofera in continuare a paleta larga de modalitati de promovare. Oricine poate invata sa le foloseasca, insa e nevoie de pasiune si de interes fata de modul in care functioneaza „rotitele” din spatele mecanismului.

 

Ce am aflat?

 

Sa incepem cu primul pas in promovarea unei companii pe Facebook. Atunci cand derulezi o campanie in social media, prima tentatie este sa te uiti la numarul de like-uri, share-uri si comentarii si sa te opresti aici. Aprecierea anunturilor nu este suficienta fara conversii, adica fara vizitatori pe site, abonati la newsletter sau cumparatori. Masurarea campaniilor in social media este vitala, insa trebuie sa stii ce masori si sa nu te uiti doar la cifrele de pe Facebook. Din pacate inca se cumpara orice, de la like-uri pe Facebook pana la vizualizari pe Youtube, de aceea nici nu sunt relevante intr-o campanie. Daca vrei sa faci un audit in social media si sa vezi ce functioneaza, poti angaja o agentie care sa faca asta sau poti folosi instrumentele gratuite pe care ti le pune la dispozitie chiar Facebook.

 

De asemenea, nu poti face o campanie reusita daca nu te diferentiezi si nu atragi atentia utilizatorilor. Orice faci in plus fata de concurenta te poate scoate in evidenta. Si cum internetul este despre poze si in special Facebook este despre poze, companiile care folosesc imagini au mult mai multe sanse sa devina populare si sa creeze continut care sa devina apoi viral. De exemplu, o companie care se ocupa de mancare sau de animalele de companie are o slujba destul de usoara pe Facebook, deoarece imaginile ei vor atrage intotdeauna atentia publicului. Cum orice parte buna are si o parte mai putin buna, din pacate pentru companiile care nu pot folosi imagini atractive acest pas este mai dificil si este nevoie de mai multa creativitate, insa rezultatele pot fi spectaculoase si aici.

 

Care este diferenta dintre Google Ads si Facebook Ads?

Daca pe Google cauti un anumit subiect si iti apar reclame cu ceea ce cauti, pe Facebook nu cauti nimic, iar reclamele pot fi deranjante pentru unii utilizatori. Ei nu intra pe Facebook pentru a vorbi cu o companie, ci cu rudele si prietenii lor. De aceea, este important ca reclamele sa nu fie agresive si sa nu ii determine pe utilizatori sa opteze sa nu mai primeasca nicio notificare din partea ta. Lucrurile nu sunt totusi fara speranta, chiar daca utilizatorii nu cauta lucruri pe Facebook. Se poate intampla ca reclama ta sa se potriveasca cu o nevoie a lor, sa vada o reducere sau un concurs care sa le atraga atentia si sa ii faca sa dea click.

 

Remarketing

Acest proces este extrem de important pentru oricine vrea sa isi faca reclama pe Facebook si merita sa fie discutat in amanunt. Ce presupune remarketingul? Sa gasesti vizitatorii site-ului tau dupa cookies, apoi sa ii retargetezi pe Facebook si sa le oferi o reclama personalizata.

 

Inainte de a vorbi despre remarketing este important sa stim si care sunt fazele procesului de achizitie. In primul rand awareness (afla despre companie/produs), apoi consideration (iau in consideratie posibilitatea de a-l cumpara), evaluation (evaluarea posibilitatilor) si purchase (cumparare). Poti sa alegi utilizatorii din orice etapa, insa ideal ar fi sa ii alegi pe cei care au intrat pe site si nu au cumparat, ca sa fii sigur ca nu ii agasezi pe ceilalti. O reclama care ofera o reducere produsului pe care acestia l-au vizitat deja pe site-ul tau are sanse mult mai mari sa ii atraga si sa ii convinga sa cumpere. De asemenea, in cazul evenimentelor, poti face follow-up sau le poti oferi mesaje care sa mentina informatia proaspata in mintea lor.

 

Deoarece comportamentul utilizatorilor de internet s-a schimbat foarte mult, acestia nu mai cumpara imediat, ci verifica in mai multe surse, compara, analizeaza si abia apoi iau decizia. De asemenea, 90% dintre conversii sunt asistate. Asta inseamna ca utilizatorul este convins daca vede produsul pe doua sau trei medii diferite (Google, Facebook, Youtube, TV, radio, recomandari etc.). Este foarte important sa afli ce l-a convins ca sa poti sti ce trebuie sa faci in viitor.

 

Si daca am vorbit mai devreme despre etapele dinaintea cumpararii, trebuie mentionat ca procesul nu se opreste aici. Multi oameni aleg sa imparta pe Facebook sau pe alte canale ceea ce au cumparat. Un simplu share ne readuce in faza de awareness si procesul incepe din nou. Incurajarea cumparatorilor sa imparta cu prietenii lor de pe Facebook ceea ce au achizitionat nu te costa nimic, insa iti poate aduce o multime de beneficii.

 

Cum vorbesti cu fanii tai si cum le poti mentine treaz interesul?

Cel mai important lucru este sa intelegi compartamentul utilizatorilor, sa stii ce anume ii determina sa faca anumite lucruri. Ca sa afli asta trebuie sa experimentezi, sa fii dispus sa investesti timp in a afla care varianta este cea mai potrivita. Poti face timp de cateva zile AB testing, adica sa publici mai multe lucruri diferite, in paralel, in functie de mai multe variabile, pentru a descoperi varianta optima. Un singur cuvant scris altfel poate schimba soarta intregii campanii, iar partea cea mai frumoasa in online este faptul ca poti modifica pe parcurs un titlu sau o imagine pentru a-ti face campania mai buna.

 

Daca este un mesaj pe care ar trebui sa il retinem din prezentarea lui Alexandru Negrea este acela ca oricine isi doreste sa invete sa foloseasca Facebook pentru a-si promova afacerea poate face acest lucru, insa trebuie sa fie dispus sa investeasca timp si pasiune, sa citeasca si sa descopere ce anume ii face pe oameni sa reactioneze si sa inteleaga ca lucrurile nu se vor intampla imediat.

 

Sursa imagine: http://lifehacker.com/

 

Autoare: Adina David

PR Assistant Femei in Afaceri

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24