Articole
25-06-2013

Incepand din 11 iulie  2013, Directiva 768/1976, privind produsele cosmetice, care asigura pana acum libera circulaţie a produselor, garantand in acelaşi timp un inalt nivel de protecţie a consumatorilor, va fi inlocuita de Regulamentul 1223/2009 care vizeaza sa asigure protecţia sanataţii şi informarea consumatorilor, monitorizand totodata compoziţia şi etichetarea produselor.


Regulamentul prevede si  evaluarea siguranţei produselor şi interzicerea testarilor pe animale in Uniunea Europeana pentru produse finite si  ingrediente sau combinaţii de ingredient.


Regulamentul constituie instrumentul juridic adecvat, deoarece impune reguli clare si detaliate care nu lasa statelor membre nicio posibilitate de transpunere divergenta. In plus, regulamentul garanteaza ca dispozitiile juridice sunt puse in aplicare simultan pe intreg teritoriul Comunitatii.


Principalele elemente de noutate aduse de Regulamentul 1223 sunt:

  • Introducerea termenului de “persoana responsabila” – producator, importator/distribuitor sau o persoana mandatata de acestia – persoana care este responsabila de asigurarea conformitatii produselor cosmetice cu prevederile noul Regulament. Nici un produs cosmetic nu va mai fi introdus pe piata fara sa existe o persoana fizica sau juridical desemnata in Comunitate drept “”persoana responsabila”.
  • Inainte de a introduce produsul cosmetic pe piata, persoana responsabila, transmite Comisiei, prin mijloace electronice, o serie de informatii cum ar fi: categoria produsului cosmetic, numele si adresa persoanei responsabile care pastreaza disponibil dosarul cu informatii despre produs, coordonatele unei persoane fizice care poate fi contactata in caz de necesitate….etc.
  • Distribuitorul care pune la dispoziţie pe piata intr-un stat membru un produs cosmetic deja introdus pe piata in alt stat membru si traduce din proprie initiativa, orice element al etichetei produsului respectiv pentru a respecta legislatia nationala, transmie Comisiei, prin mijloace electronice o serie de informatii cum ar fi: numele si adresa sa, categoria produsului cosmetic, etc.
  • Obligativitatea distribuitorilor de a verifica inaintea introducerii pe piata conformitatea etichetarii produsului cosmetic cu prevederile noului Regulament.

 

Produs cosmetic= este orice substanta sau amestec destinate punerii in contact cu partile externe ale corpului uman (epiderma, zonele cu par, unghii, buze si organe genitale externe) sau cu dintii si mucoasele cavitatii orale, cu scopul exclusiv sau principal de a le curata, de a le parfuma, de a schimba aspectul acestora, de a le proteja, de a le mentine in conditii bune sau de a corecta mirosurile corpului.

 

Autoare: Mihaela Nechita


www.etichetaconforma.ro

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24