Articole
10-04-2012

Cu ceva timp in urma vizitam SUA si prin atragatoarele magazine am descoperit o agenda care m-a atras prin practica de organizare gasita in paginile ei si prin simpla ei functionalitate.


Este vorba despre o agenda de organizare ce contine metoda FranklinCovey.


Folosesc de atunci aceasta metoda tocmai pentru simplitatea care o caracterizeaza.Metoda FranklinCovey, se refera la impartirea sarcinilor ce au efecte asupra viitorului fiecaruia dintre noi.


Astfel sarcinile se impart in felul urmator:


1. Sarcini de tip A – Sarcini cu impact major asupra viitorului meu


2. Sarcini de tip B – Sarcini cu impact mediu asupra viitorului meu


3. Sarcini de tip C – Sarcini cu impact minor asupra viitorului meu


Pentru a intelege mai bine, iata  un exemplu:
 

  • A1  pregatire meeting cu clientul X
  • C1 spal masina
  • B1 scriu articol despre prioritizare pe blogul personal
  • C2 sun la Roxana D.
  • A2 scriu oferta pentru Adina P.
  • B2 raspund la emailul de la Vlad L.
  • A3 revizuiesc bugetul de cheltuieli


Sarcinile tip A
 sunt foarte importante pentru mine ca profesionist, dar si ca persoana.


Ma ajuta sa-mi indeplinesc obiectivele pe termen mediu si mai ales lung si totodata sa-mi fructific timpul. Numarul lor este necesar sa fie realist. Cand sunt aglomerata, eu atasez si o estimare, cat mai realista, exprimata in ore pentru fiecare sarcina, pentru a fi sigura ca activitatile de tip A din ziua respectiva sunt indeplinite.


Atentie!
 Nu putem face un document in cateva ore, care dureaza in mod obisnuit 2 zile, doar pentru ca am planificat si am prioritizat sarcina in agenda.

 

Sarcinile tip B sunt de obicei cele pe care mi-ar fi de mare folos sa le termin astazi si ma disciplinez sa le fac.


Sarcinile de tip C
 pot sa le fac cand am putin timp liber, insa sunt relaxata in privinta lor, sunt usoare si putin relevante pentru viitorul meu. Sarcinile de tip C le pot considera adesea urgente, insa niciodata nu ma avantajeaza sa ia locul celor de tip A in finalizare. Din pacate, asta se intampla atunci cand nu suntem concentrati cu adevarat pe directia noastra, si implicit nu ne cunoastem prioritatile (de tip A).


Clarificarea directiei pe care am ales-o in acest moment atrage implicit si prioritatile pe termen scurt si mediu. Atunci cand directia nu este clara, prioritatile nu ne mai apartin.


Stabilirea importantei sarcinilor sau mini-obiectivelor mele (chiar atunci cand vin din exterior) imi creeaza relaxare, control asupra mea (implicit asupra situatiei in care ma aflu), timp liber si alte avantage pe termen lung.


Aceasta metoda poate fi benefica atat pentru manageri cat si pentru angajati deoarece ajuta la:
 

  • mentinerea relatiilor cu clientii sau cu stake holderii (oameni interesati de eforturile si  rezultatele tale profesionale);
  • mentinerea relatiilor cu oamenii din echipa;
  • punctele critice in derularea proiectelor importante;
  • creeaza oportunitati de progres.


Nota!


Consider ca prioritizarea (a aranja sau a rezolva in oridinea importantei) este diferita de stabilirea directiei. Aranjarea in ordinea importantei este legata de munca zilnica, de activitatile imediate sau de maxim cateva zile de lucru: 3-4 zile.


De altfel,  prioritatile se schimba rapid.


Directia implica decizia catre un obiectiv, pe o perioada mai lunga, in urma careia se nasc prioritatile imediate. Mai multe despre directie intr-un post viitor.


Spor la prioritizat!


Ludmila Marin

http://www.ludmilamarin.ro/

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24