

Daca detineti sau conduceti o companie, stiti cat este de complicat sa va hotarati asupra unei metode de a o promova si de a comunica exact ceea ce puteti oferi. Exista varianta unui departament sau a unei echipe in interior sau puteti alege o agentie de relatii publice care sa se ocupe de comunicare, fie printr-o campanie (de exemplu, de lansare a unui produs sau serviciu), fie printr-o colaborare de termen lung. Ambele metode au plusuri si minusuri si trebuie sa analizati ceea ce va avantajeaza pentru a putea face alegerea potrivita.
PR in-house
Varianta unei echipe in interiorul companiei poate fi potrivita daca aveti nevoie de cineva care sa cunoasca extrem de bine ceea ce faceti si ce oferiti. O agentie va cerceta si evalua cat se poate de minutios inainte de a incepe proiectul, dar este foarte greu sa concurezi cu cineva din interior. De asemenea, desi lucrurile difera de la caz la caz, putem afirma cu destula certitudine ca persoanelor care lucreaza in companie le va pasa mai mult, se vor implica cu mai multa pasiune, si la nivel personal.
„Time is money” sau, in relatii publice, un raspuns rapid poate salva compania de la o criza de imagine. In special in era tehnologica, se asteapta ca viteza de reactie sa fie extrem de rapida, de aceea, o echipa care se ocupa de comunicare in interiorul companiei poate reactiona imediat, iar informatia va fi mai putin diluata de la o treapta ierarhica la alta.
Desigur, cu cat o companie este mai mare, cu atat echipa care se ocupa de relatii publice va fi mai mare, iar functiile se vor diversifica. Pe langa promovarea companiei, a produselor si serviciilor sale, managementul reputatiei si comunicarea cu publicul extern, specialistii in relatii publice trebuie sa se ocupe si de comunicarea interna dintr-o companie, trebuie sa se asigure ca toti angajatii, de la toate nivelurile ierarhice, sunt multumiti si trebuie sa medieze comunicarea dintre top management si restul departamentelor.
Agentia de relatii publice
Experienta, experienta, experienta! Atunci cand vorbim despre relatii publice, ne gandim in primul rand la media relations. A construi relatii cu jurnalistii, mai ales relatii bune, de lunga durata, este dificil. O mica echipa in interiorul unei companii va trebui sa munceasca foarte mult pentru a-si construi conexiuni, iar unul dintre principalele avantaje ale unei agentii este tocmai faptul ca ei au deja o baza de date si relatii stabilite.
Si, daca am mentionat experienta, nu este vorba doar despre contacte, ci si despre numarul de ore lucrate, diversitatea proiectelor si cerintelor de care s-au lovit, adaptabilitate, o echipa numeroasa, cu diferite arii de expertiza, ce se poate plia pe nevoile oricarei companii.
Indiferent daca alegeti sa va construiti o echipa in interior sau sa apelati la serviciile unei agentii, asigurati-va ca stiti foarte bine ce va doriti, ce asteptari aveti, ce beneficii va ofera fiecare optiune si pe ce perioada doriti sa investiti in relatii publice, astfel incat sa puteti alege varianta cea mai potrivita nevoilor companiei.
Foto: thirdage.com
Autoare: Adina David
Asistent PR Femei in Afaceri
Articole din aceasi categorie
- Vrem sa fim intre principalele agentii de PR pentru companiile de tehnologie
- Top cele mai performante agentii de PR 2020
- Doi tineri români stârnesc și modelează piața de comunicare elvețiană
- CUP FACTORY - un nou produs media
- Design la rece #16 - Cum sa te promovezi online
- Rebranding in industria de branding: Innerout isi lanseaza portofoliul sub o noua promisiune si un nou design
- Branding personal pentru introvertiti
- Branding-ul personal in 3 axiome si 4 intrebari
- Cine are cea mai multa nevoie de branding personal in Romania: vedetele, politicienii sau antreprenorii?
- NAKED PR, primul laborator de PR specializat din Romania, implineste doi ani
- CSR – responsabilitatea face diferenta
- Cat de mare este potentialul Instagram pentru publicitatea din Romania
- A zecea editie ADfel, singurul eveniment de branded entertainment din Romania
- In premiera in topul Agentiilor de publicitate publicat de revista Forbes
- Ce este si mai ales ce nu este Branding-ul Personal?
- Atelier de Public Relations
- Incepe cea de-a treia editie NAKED PR, din 20 octombrie 2014
- 10 idei pe care sa le comunici online
- Publicitatea stradala. Traditional vs. Ambiental
- Cheia succesului in relatii publice: evaluarea
- Cum comunicam in perioada de criza
- Cele mai utile carti in PR si Publicitate
- CSR – o strategie win-win
- Psihologia culorilor in branding
- Anne Marie Obretin este noul director executiv al UAPR
- Top 7 campanii de publicitate care ne-au transformat din simpli spectatori in consumatori
- PR in-house versus agentia de PR: avantaje si dezavantaje
- Reclamele din competitiile sportive au in target femeile
- Studiu EY: inovatia, singura sansa a companiilor de media si divertisment
- Diversitatea Twitter-ului avantajeaza actiunile de promovare
- Provocarile unui director de publicitate: Susan Wojcicki
- Elemente esentiale in campania de PR
- Intrebari esentiale in PR
- Tendintele anului 2014 in Relatii Publice
- PR, marketing sau publicitate?
- Publicitatea. Moft sau necesitate?
- Cum le merge agentiilor de publicitate digitala din Romania
- Care sunt atributiile Departamentului de Marketing?
- Avantajele promovarii prin Google Adwords