Articole
28-02-2014

Daca detineti sau conduceti o companie, stiti cat este de complicat sa va hotarati asupra unei metode de a o promova si de a comunica exact ceea ce puteti oferi. Exista varianta unui departament sau a unei echipe in interior sau puteti alege o agentie de relatii publice care sa se ocupe de comunicare, fie printr-o campanie (de exemplu, de lansare a unui produs sau serviciu), fie printr-o colaborare de termen lung. Ambele metode au plusuri si minusuri si trebuie sa analizati ceea ce va avantajeaza pentru a putea face alegerea potrivita.

PR in-house
Varianta unei echipe in interiorul companiei poate fi potrivita daca aveti nevoie de cineva care sa cunoasca extrem de bine ceea ce faceti si ce oferiti. O agentie va cerceta si evalua cat se poate de minutios inainte de a incepe proiectul, dar este foarte greu sa concurezi cu cineva din interior. De asemenea, desi lucrurile difera de la caz la caz, putem afirma cu destula certitudine ca persoanelor care lucreaza in companie le va pasa mai mult, se vor implica cu mai multa pasiune, si la nivel personal.
„Time is money” sau, in relatii publice, un raspuns rapid poate salva compania de la o criza de imagine. In special in era tehnologica, se asteapta ca viteza de reactie sa fie extrem de rapida, de aceea, o echipa care se ocupa de comunicare in interiorul companiei poate reactiona imediat, iar informatia va fi mai putin diluata de la o treapta ierarhica la alta.
Desigur, cu cat o companie este mai mare, cu atat echipa care se ocupa de relatii publice va fi mai mare, iar functiile se vor diversifica. Pe langa promovarea companiei, a produselor si serviciilor sale, managementul reputatiei si comunicarea cu publicul extern, specialistii in relatii publice trebuie sa se ocupe si de comunicarea interna dintr-o companie, trebuie sa se asigure ca toti angajatii, de la toate nivelurile ierarhice, sunt multumiti si trebuie sa medieze comunicarea dintre top management si restul departamentelor.

Agentia de relatii publice
Experienta, experienta, experienta! Atunci cand vorbim despre relatii publice, ne gandim in primul rand la media relations. A construi relatii cu jurnalistii, mai ales relatii bune, de lunga durata, este dificil. O mica echipa in interiorul unei companii va trebui sa munceasca foarte mult pentru a-si construi conexiuni, iar unul dintre principalele avantaje ale unei agentii este tocmai faptul ca ei au deja o baza de date si relatii stabilite.
Si, daca am mentionat experienta, nu este vorba doar despre contacte, ci si despre numarul de ore lucrate, diversitatea proiectelor si cerintelor de care s-au lovit, adaptabilitate, o echipa numeroasa, cu diferite arii de expertiza, ce se poate plia pe nevoile oricarei companii.
Indiferent daca alegeti sa va construiti o echipa in interior sau sa apelati la serviciile unei agentii, asigurati-va ca stiti foarte bine ce va doriti, ce asteptari aveti, ce beneficii va ofera fiecare optiune si pe ce perioada doriti sa investiti in relatii publice, astfel incat sa puteti alege varianta cea mai potrivita nevoilor companiei.

Foto: thirdage.com

Autoare: Adina David
Asistent PR Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24