Articole
05-04-2012

Un small-business cochet de decoratiuni si accesorii de lux pentru casa ar putea parea doar un small-business cochet. in fapt, poate fi afacerea care creste impotriva curentului.


Fiecare afacere boutique isi propune sa se concentreze pe experienta de cumparare si abia apoi pe obiectele expuse pe rafturi. Acelasi lucru si l-a propus si Lorina Seres in urma cu aproape cinci ani cand, cu ochii deschisi, si-a imaginat cum i-ar placea sa impacheteze un obiect in asa fel incat acesta sa spuna o poveste. Cu gandul la momente speciale, impreuna cu Severina Preda, Lorina Seres a creionat conceptul magazinelor de cadouri si decoratiuni Azay. „Daca reusesti sa-ti surprinzi clientii, oferindu-le mai mult decat se asteapta, este foarte probabil sa ii fidelizezi“, spune Lorina. Iar de la clientii dispusi sa plateasca, te poti astepta la tot felul de cerinte, precum livrarea unui cadou direct destinatarului final, care s-ar putea sa locuiasca pe un alt continent. Dar la finalul zilei, nu vei avea doar provocari de rutina, ci un business mic ce incepe sa devina mare.


LUX SI SOCIALIZARE. Cand Azay isi deschidea usile, in 2007 pe Calea Victoriei, principalii cumparatori erau clientii care alegeau obiecte pentru casa noua. insa, in ultimii ani, odata cu declinul pietei imobiliare, clientii Azay cumpara mai multe cadouri „de socializare“, pentru evenimente, vizite. Iar in materie de preferinte, obiectele decorative de cristal sunt cele mai apreciate


„Criza se simte si in domeniul cadourilor si decoratiunilor de lux, insa nu s-a tradus intr-o scadere a vanzarilor totale (drept dovada, Azay asteapta vanzari cu 10% mai mari anul acesta), ci printr-o micsorare a bugetului alocat“.


Clientii, care la o vizita in magazin lasa in medie 450 de euro, cheltuiesc cel mai mult in perioada sarbatorilor de iarna si in sezonul nuntilor. Cresterea incasarilor in perioada Craciunului este o caracteristica a afacerilor cu obiecte si decoratiuni de interior. Si in cazul magazinului Pierrot, aflat in proprietatea Georgianei Țint, cea mai buna perioada este reprezentata de ultimele doua luni din an, cand sunt realizate circa 40% din incasarile totale. La Azay, per total, 50% din incasari provine din vanzarile corporatiste, procentaj care a cresut ca urmare a eforturilor Lorinei Seres de a mari baza acestor clienti pentru a contracara efectele crizei.


Tot o urmare a crizei este, paradoxal, cresterea vanzarii de seturi de masa de portelan, a paharelor de cristal si a accesoriilor pentru masa. Explicatia este simpla: „comportamentul romanilor s-a schimbat; nu au mai iesit atat de des in oras, acestia incepand sa invite prietenii la cine acasa. Pe de-o parte, cei invitati cumpara mici cadouri, iar gazdele isi completeaza colectiile cu mai multe piese, pentru ca a crescut numarul persoanele care participa la o masa“, explica ea.


Chiar si asa, pentru Azay, „anul 2011 a fost unul bun, insa rezultatele au fost obtinute cu efort dublu fata de anii anteriori“, il caracterizeaza aceasta. De altfel, la sfarsitul anului trecut, a fost deschis cel de-al doilea magazin sub numele Azay, cu toate ca nici anul in curs nu se intrevede unul simplu. Cele doua asociate au observat ca si bugetele de cadouri corporate a scazut si va scadea in continuare. Cu toate acestea, obiectele de lux par sa nu aiba o problema in a-si gasi cumparatori. Cel mai scump obiect unic vandut este un set de doua boxe de cristal MCCS, al carui pret a fost de 12.000 de euro, iar pentru cea mai mare comanda, un client a platit 100.000 de euro.


DE VIITOR. Retailul de mobila si decoratiuni din Romania are o valoare de circa un miliard de euro si se afla in stransa legatura cu piata imobiliara, urmandu-i fluctuatiile. in acest context, planurile de extindere Azay sunt precaute. „Vrem o afacere durabila si chiar de la inceput ne-am propus sa crestem businessul si brandul Azay incet dar sigur. in functie de cum va evolua piata, vom hotari daca deschidem si alte locatii“, subliniaza Lorina.


Daca lucrurile se vor petrece asa cum au declarat reprezentantii KA International, cel de-al treilea magazin Azay mai are de asteptat. Andreea Dragne, director general al francizei KA International, estimeaza ca piata de obiecte de decoratiuni si mic mobilier va scadea cu circa 10% si anul acesta. in plus, aceasta subliniaza ca disparitia de pe piata a anumitor jucatori este un scenariu plauzibil.


Pe de alta parte, incurajati de vanzarile promitatoare din prima luna a anului, reprezentantii marilor retele de mobilier cred ca 2012 va fi anul in care scaderea pietei se va opri si se vor inregistra chiar si primele cresteri. Dan Sucu, proprietarul celei mai mari retele de mobilier si decoratiuni, a declarat ca avansul de 3% inregistrat in 2011 (pana la afaceri de 113 mil. euro) este un inceput promitator pentru anul in curs, iar decoratiunile sunt, ca si anul trecut, unul dintre segmentele pe care mizeaza pentru cresterea din acest an.

 

 

Sursa: Money Express

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24