Articole
04-03-2014

In urma cu cinci ani, blogging-ul era mai mult o experienta personala, iar paginile web realizate cu numele unor persoane fizice erau un spatiu virtual extrem de personal, unde oamenii isi notau gandurile si opiniile, sau un spatiu dedicat socializarii. Desi in Statele Unite incepuse sa se discute in mod serios despre acest fenomen virtual, la noi in tara interesul era destul de mic, blog-urile putine.

Totusi lucrurile au luat o cu totul alta turnura in momentul in care numarul celor conectati la Internet a crescut simtitor, direct proportional cu acest numar, a crescut si numarul de blog-uri, dar si cei interesati sa le citeasca. Blogger-ii au inceput sa fie cautati si curtati de agentiile de publicitate, de companii si chiar de oamenii politici care au realizat puterea de influenta a unui astfel de instrument online si care isi doreau promovarea produselor, serviciilor si ideilor prin intermediul blog-urilor populare.

Din momentul in care s-a realizat si recunoscut puterea de influentare pe care un simplu blog ar putea sa o aiba asupra audientei sale, a aparut si discutia privind banii si aceste instrumente online au devenit din simple spatii personale ori de socializare, instrumente de promovare a afacerilor, a produselor sau solutii de branding personal. In acest moment exista blog-uri special dedicate promovarii anumitor produse ori servicii. Cel mai adesea companiile isi creaza propriul blog prin intermediul caruia isi informeaza clientii si potentialii clienti despre produsele lor sau pur si simplu posteaza diverse alte informatii utile pentru consumatori.

Prin urmare, blogging-ul poate deveni o mica afacere personala. Aceasta idee de afaceri este din ce in ce mai mediatizata si, la prima vedere, oricine are talent la scris ar putea sa-si monetizeze propriul spatiu virtual. Avantajele unei astfel de afaceri sunt evidente:
- Se poate munci de acasa, de la birou sau de oriunde esti conectat la Internet.
- Este o afacere mica in care nu trebuie investiti multi bani.
- Blog-ul poate fi dezvoltat pe o nisa care te pasioneaza si astfel munca devine o adevarata placere.
- In timp, poate deveni o afacere extrem de profitabila.

Totusi, oricat talent la scris ar avea o persoana, oricat timp si bunavointa, sanse de reusita a unui blog sunt mici, de aceea in Romania exista in momentul de fata peste 70.000 de blog-uri dintre care doar 6.500 active, iar din acestea probabil sub 10% pot fi considerate blog-uri de succes.

Ce trebuie sa mai stie un blogger?

Strategii pe termen lung
Blogging-ul este o afacere care da rezultate pe termen mediu si lung. Este extrem de greu sa poti obtine bani din blog, din primul an.

Cunostinte de marketing online
Motoarele de căutare promoveaza blog-urile cu un continut de calitate, care atrag multi cititori, dar asta nu e suficient. Pentru ca blogul sa ocupe o pozitie mai bună pe Google sau Bing trebuie gandite solutii complexe de promovare (inscrierea in directoare web, promovare pe alte bloguri şi forumuri, AdWords, promovarea prin social media, etc).

Nisa versus blog-ul nespecializat
Un blog lipsit de strategie este ca orice alta afacere lipsita de strategie. Nu va obtine rezultate. Un blog de nisa teoretic va avea un numar limitat de cititori dar, dacă are un continut de calitate, va avea stabilitate si va atrage advertising din partea companiilor din domeniul respectiv. Un blog nespecializat, teoretic atrage mult mai multa lume datorita plajei largi pe care o acopera, dar se pierde in multimea de blog-uri si site-uri asemanatoare si are sanse de reusita mai mici.

Foto: girlsguideto-production.com

Autoare: Carmen Rotaru
Redactor Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24