

Jacqueline Enciu este Deputy Headmaster in cadrul GETT'S Salons, un brand creat acum 18 ani de catre Lucian Miess, ce include in prezent un lant de 7 saloane in Bucuresti si Cluj. Jacqueline se ocupa de partea de comunicare si marketing in cadrul companiei, dupa ce a inceput ca Director Marketing in anul 2006, urmata de functia de Redactor-Sef pentru revistele ESTETICA si GETT’S Highlights Magazine.
Adina David, Femei in Afaceri: Cum a aratat traseul tau profesional pana in prezent si care au fost functiile care te-au modelat si te-au inspirat din punct de vedere profesional?
Jacqueline Enciu: Chiar daca am lucrat doar in 2 companii in cei 18 de ani de munca, input-ul lor a fost fantastic. Primul meu job a fost in cadrul firmei Tornado 2000 care se ocupa de import si distributie produse papetarie. Am inceput sa muncesc din timpul facultatii. Pioneratul pe parte de vanzari si marketing l-am facut aici avand un mentor foarte bun, mama mea, careia ii si multumesc. A fost exact ceea ce aveam nevoie pentru a ma forma profesional in domeniul vanzarilor si al relatiilor cu clientii.
Am inceput o cariera fara a avea stresul pe care multe femei il au pe parcursul vietii, si anume relationarea cu colegi a caror singura dorinta este sa avanseze si nu conteaza ce lasa in urma sau sefi care isi insusesc ideile altora si le prezinta mai departe ca fiind proprii. Acest aspect mi-a dat o relaxare pe parcursul vietii si sunt recunoscatoare celor din familie care m-au ajutat si mi-au oferit toate aceste oportunitati. Nu am alergat niciodata dupa functii, ele au venit odata cu pregatirea si maturizarea meain anumite departamente.
Al doilea job care m-a si format ca om de marketing si comunicare este cel actual, in cadrul Ingo Trade International, respectiv saloanele GETT’S. Sunt aici din 2006. Totul a inceput cu o mica colaborare pe partea de vanzari GIFT Certificate – cecuri valorice ce pot fi oferite celor dragi si s-a transformat intr-o frumoasa poveste de mai bine de 8 ani.
Aici am ocupat initial functia de Director Marketing, urmata de Redactor-Sef pentru revistele ESTETICA si GETT’S Highlights Magazine si ulterior cea de acum.
Sunt multe de spus si ar dura mult prea mult pentru cititori, dar dupa toti acesti ani in GETT’S, am tras o concluzie: aceea ca este un parcurs frumos, dar nu usor, in care am invatat ce inseamna serviciile de infrumusetare, marketing si comunicare pentru acest domeniu, dar si initierea in lumea presei.
A.D.: Care sunt principalele tale atributii ca Deputy Headmaster la GETT'S Salons si cum arata o saptamana obisnuita de lucru pentru tine?
Jacqueline Enciu: Nu este cu nimic diferita de jobul unui Director adjunct din cadrul altor companii, doar poate ceva mai frumoasa decat a altora. Nu am timp sa ma plictisesc, asta este clar si mereu apar noi provocari. Ma bucur de o echipa minunata fara de care nu as reusi sa ma impart intre partea administrativa, marketing si cea de presa.
A.D.: Inovatia este cheia succesului in orice afacere, pentru a fi in pas cu schimbarile rapide de pe piata si a le oferi clientilor cele mai bune servicii. Ce diferentiaza GETT'S Salons de alte saloane din Romania si care sunt acele elemente care va ajuta sa aveti succes?
Jacqueline Enciu: Lista este lunga, fara lipsa de modestie, dar voi incerca sa enumar doar cateva si voi incepe cu: viziunea celui care conduce firma fara de care nu am fi ajuns aici. La noi in firma nu exista expresii precum „NU SE POATE” sau „LASA CA MERGE SI ASA”.
Avem propriul manual operational de 300 de pagini, propriul soft-ERP, program de fidelizare prin acumulare de puncte, produse financiare, revista, platforma online pentru clienti-CRM, etc. Toate acestea si consecventa in tot ceea ce facem sunt cateva dintre elementele care ne diferentiaza de restul pietei.
Un alt aspect este cel legat de partea de dotare a saloanelor, atat a celor de 4 stele, cat si a celor de 5 stele. In cadrul saloanelor avem echipamente de cea mai buna calitate care ofera clientilor un plus de confort pe toata durata vizitei. Toate unitatile de spalat si scaunele sunt de origine japoneza – brandul Takara Belmont, numarul 1 in lume pe parte de tehnologie de salon.
Suntem clienti inainte de a fi orice altceva. Incercam sa anticipam si sa intelegem dorintele clientilor nostri, sa ne punem in pielea lor si asta ne ajuta sa oferim ce este mai bun pentru ei.
A.D.: Relatiile colegiale au un impact important in productivitatea si rezultatele la locul de munca. Ce consideri ca sta la baza cooperarii intre colegi si cum decurg lucrurile in compania voastra?
Jacqueline Enciu: Ca in orice companie lucrurile nu sunt perfecte, dar sunt perfectibile. Cred totusi ca ne bucuram de o echipa inchegata si asta o dovedeste faptul ca avem colegi care sunt in companie de 7, 8, 11, 13 ani. Avem acelasi tel, acelasi obiective, ne focalizam pe lucrurile care ne unesc, nu pe cele care ne despart. Si totul pleaca de la viziunea celui care ne conduce, Lucian Miess. Este omul care a creat acest brand si de la care noi toti am invatat. GETT’S a facut pionierat in acest domeniu si fara un om cu viziune lucrurile nu ar fi mers pe termen lung. Fireste ca nu doar viziunea este importanta, ci si partea de implementare. Aici managerii sunt cei care au meritul pentru ceea ce se intampla ulterior in saloane si cei care se confrunta zilnic cu problemele care apar. Cei care au ramas in firma de-a lungul anilor impartasesc aceeasi valori cu noi cei din Management si lucrurile se pare ca functioneaza bine de 18 ani. Ne bucuram de o echipa de peste 150 de oameni si de un numar de peste 81.300 de clienti/servicii/2014. Suntem o firma care are principii etice si valori foarte puternice si ne cautam oameni care sa impartaseasca aceeasi viziune.
A.D.: Ce sfaturi ai pentru persoanele care isi doresc sa lucreze in acest domeniu?
Jacqueline Enciu: Seriozitate, modestie – sa nu uiti niciodata de unde ai plecat, rabdare si dorinta de evolutie continua. Pasiunea este extrem de importanta in acest domeniu, dar fara a parcurge pasii corecti, succesul cred ca va intarzia sau nu va dura mult. Este foarte important sa lasi ceva in urma si in acest domeniu chiar iti poti pune amprenta. Poti forma la randul tau oameni si satisfactiile cred eu ca sunt foarte mari. Pana la urma nimeni nu este nemuritor, dar putem ramane eterni prin ceea ce oferim altora si felul in care ramanem in memoria lor. Nu am specializare in domeniul serviciilor de infrumusetare, dar anii petrecuti in companie si evolutia oamenilor care sunt de foarte multi ani alaturi de noi m-au ajutat sa imi formez o opinie.
A.D.: Daca vorbim despre promovare, marketing si comunicare, ce tactici ati abordat si care au fost rezultatele obtinute?
Jacqueline Enciu: Am fost pionieri in acest domeniu, acum suntem punct de reper pentru concurenta. Asta o dovedeste faptul ca si alte saloane au inceput sa faca unele dintre lucrurile pe care noi le facem deja de multi ani si anume: program de fidelizare prin acumulare de puncte si produse financiare din 2002, revista online din 2003, ecrane in cadrul saloanelor unde se pot vizualiza toate ofertele noastre din 2003, revista print din 2011, dar si platforma online pentru clienti din 2015.
Pe parte de comunicare si promovare fireste ca nu lipsesc revistele glossy, Facebook, YouTube, dar si colaborarile cu diverse site-uri si bloguri de beauty. Rezultatele: crestere de la an la an a numarului de clienti si brand awareness.
A.D.: Povesteste-ne si despre GETT’S Highlights, de la ce a pornit ideea de a avea propria revista si cum au evoluat lucrurile in cei aproape 4 ani de existenta?
Jacqueline Enciu: Ne doream de mult sa avem propria revista, dar am tot asteptat momentul potrivit. Aveam revista online din 2003 pe care o trimitem lunar abonatilor nostri, dar in acelasi timp ne confruntam cu problema comunicarii tuturor mesajelor pe care GETT’S Salons le are pentru clienti. Patronul GETT’S cocheta de mult cu aceasta idee, dar nu gaseam timp sa o si implementam. Intre timp eu am ramas insarcinata si atunci mi-am spus: „Gata, acum a venit momentul sa facem si print, pentru ca nu stiu ce va urma dupa ce voi naste”. In 4 saptamani am pregatit varianta print. Nu a fost greu pentru ca noi realizam varianta online de multi ani si din 2007 avem si licenta pentru revista ESTETICA, revista dedicata saloanelor de infrumusetare. Echipa exista, doar push-ul lipsea.
Si uite asa s-a nascut GETT’S Highlights Magazine varianta print si uite cum au trecut 4 ani si tot crestem. Feedback-urile sunt pozitive, atat din partea clientilor nostri, cat si a colaboratorilor, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.
A.D.: La final, te rugam sa ne oferi cateva recomandari pentru membrele Femei in Afaceri, atat din experienta ta profesionala, cat si in ceea ce priveste serviciile unui salon de calitate.
Jacqueline Enciu: Eu cred in echilibru in tot ceea ce facem. Este importanta cariera, dar este mai importanta familia si sanatatea, este importanta o pozitie in companie, dar la fel de important este si ce lasi in urma.
Referitor la serviciile unui salon de calitate, cred ca orice persoana care intra intr-un salon trebuie sa fie atenta la aspectul salonului si al oamenilor care lucreaza, la felul in care este intampinata, la consultatia care i se realizeaza, dar, nu in ultimul rand, la raportul calitate-pret. Aici noi venim in intampinarea tuturor celor care doresc sa incerce serviciile GETT’S punand la dispozitia clientilor cele 2 braduri: GETT’S Hair Studio – 5 stele si GETT’S ColorBar – 4 stele, unde avem o diferenta de aproximativ 15% la anumite servicii, dar si prin faptul ca pe parte de servicii de coafura avem preturi diferite in functie de experienta stilistului. Asta face ca saloanele GETT’S sa fie accesibile tututor si, in plus, programul de fidelizare si sistemul de retea permit celor care vizitezeaza saloanele noastre sa beneficieze de aceleasi servicii si avantaje indiferent in ce locatie aleg sa mearga.
Interviu realizat de Adina David
PR Assistant Femei in Afaceri
Articole din aceasi categorie
- Mars lansează campania #HereToBeHeard pentru promovarea egalității de gen
- 60% dintre angajatori considera ca afacerea lor se afla intr-o „mare dificultate” din cauza Covid-19
- Top 700 companii locale au generat 45% din cifra de afaceri a tuturor companiilor nefinanciare din Romania
- Trei noi parteneri asociati consolideaza expertiza departamentelor de Audit și Taxe ale EY Romania
- EY Romania a finalizat documentul programatic pentru digitalizarea serviciilor publice
- Sustenabilitatea va juca un rol important in redresarea companiilor
- Munca de la birou devine munca de oriunde în lume, o tendinta cu consecinte fiscale
- Raportarea rezultatelor de mediu, social si guvernanta (ESG) de catre companii devine foarte importanta in evaluarea investitorilor
- Fiscul si-a intarit randurile – toate persoanele fizice sa se astepte la verificari ale situatiei fiscale personale
- Claudia Sofianu este noul lider EY Europa Centrala si de Sud-Est si Asia Centrala pe zona de consultanta pentru dezvoltarea capitalului uman
- 10 informatii pe care trebuie sa le stii despre Kurzarbeit
- Georgiana Iancu se alatura ca Partener in departamentul de taxe indirecte al EY Romania
- Un salariu minim decent – o noua politica a Uniunii Europene
- Top 5 greseli comune facute inainte sau in timpul unui incident informatic
- Companiile raman optimiste in privinta planurilor de investitii straine directe, in pofida ingrijorarilor legate de COVID-19
- EY se aliaza cu SAP si Qualtrics in lupta impotriva COVID-19
- Firmele de posta si curierat ar putea ajunge la afaceri aproape de sase milarde de lei in acest an
- Noi reglementari juridice in domeniul insolventei. Ce modificari sunt propuse si care sunt beneficiile pentru companii
- Patru tendinte in comportamentul consumatorilor determinate de pandemia COVID-19
- Piata locala de servicii de resurse umane va scadea cu aproximativ 15% in 2020
- ROCA Investments se pregateste sa contribuie la reconstruirea economiei romanesti
- Interpretarile agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca privind acordarea indemnizatiei de somaj tehnic
- Liderii de business privesc dincolo de criza si configureaza noi planuri de fuziuni si achizitii
- Cum ar putea automatizarea sa sustina sanatatea organizatiilor in criza pandemica?
- Importul, productia si distributia de alcool sanitar – ce implica din perspectiva accizelor?
- Ashoka si EIT Climate-KIC identifica 189 de inovatori in domeniul climei in Romania
- Anuntul facut de agentia internationala de rating Moody’s privind asigurarile de credit comercial, in contextul pandemiei de coronavirus
- Ce masuri au inceput sa ia tarile pe perioada crizei Covid-19
- Cum putem limita expunerea personalului implicat in operatiuni vamale an contextul crizei COVID-19?
- Criza Covid-19 in Europa va pune in pericol 13.000 de corporatii
- EY Romania - Sprijin pentru medici, pentru spitale si pentru cei afectati
- Economia colaborativa – evolutie si tendinte
- Ajutoare de stat pentru sprijinirea economiei Statelor Membre in contextul focarului de infectie cu COVID-19
- Comisia Europeana demareaza procesul de revizuire a Directivei privind raportarea nefinanciara
- Munca la distanta in contextul epidemiei Covid-19. Ce masuri pot lua angajatorii in aceasta perioada?
- Pactul ecologic european – Cum ar putea Romania sa transforme provocarile in oportunitati?
- Fetele nevazute ale Declaratiei Unice
- Inteligenta artificiala va redefini sectorul serviciilor financiare in urmatorii doi ani
- Un salariu minim european – realitate sau fantezie?
- Andrei Eftimie este noul Partener Asociat al EY Romania in departamentul de Asistenta in Tranzactii
- Ne asteptam ca 2020 sa fie anul simbiozei “transparenta fiscala – automatizare fiscala”
- 2019 - un an lipsit de stralucire in activitatea globala IPO
- Studiu EY: Asiguratorii au nevoie de o transformare profunda si de forta de munca specializata
- Microintreprinderile inregistreaza cele mai multe restante la plata
- Taxele de mediu pot fi un stimulent pentru reducerea poluarii
- Noi obligatii pentru producatorii de echipamente electrice si electronice
- Invitatie la conformare voluntara sau ultima sansa de evitare a impozitarii cu 16%
- Sectorul retail navigheaza intre perturbarile digitale si volatilitatea consumatorilor
- Yves Maitre, noul CEO HTC, sustine tehnologiile 5G, AI si XR
- Alice Ivanovici devine Partener in cadrul Departamentului de Audit al EY Romania
- Sunt angajat temporar. Am drepturi egale cu salariatii permanenti?
- Companiile orientate catre consumatori risca sa-si piarda relevanta in lipsa unor planuri indraznete de transformare
- Cine beneficiaza de 5% TVA destinata serviciilor de restaurant si catering?
- În 2018, 69% dintre companii detin echipe de HR pregatite de noi provocari
- Extinderea internațională accelerează creșterea companiilor mijlocii europene
- Comerțul electronic este principalul motor al creșterii și schimbării pentru piața depozitelor
- Doar 48% dintre companiile din România au o agendă de schimbare disruptivă a organizației
- EY și Tech Hub lansează seria de întâlniri StartUp Advantage
- 90% dintre companii întâmpină dificultăți în calculul contribuțiilor către Fondul de Mediu
- Aurelia Costache este noul lider al departamentului de Asistență în afaceri al EY România
- GDPR poate genera un nou val de procese colective împotriva companiilor care au portofolii mari de clienți persoane fizice
- EY România deschide un nou program de recrutare bazat pe învățare și dezvoltarea candidaților
- Noile priorități ale băncilor sunt creșterea, digitalizarea și inovația
- Liderii organizației – părinții erei digitale
- EY raportează o creștere puternică a veniturilor globale în anul fiscal 2017
- Valoarea globală a tranzacţiilor din energie şi utilităţi a scăzut
- Reprezentanții mediului de afaceri din România concurează la turneul Corporate Tennis Open
- EY Express - acceleratorul de carieră pentru piața de muncă a viitorului
- Adriana Tabac - director de brand, marketing și comunicare al EY România
- Despre leadership si antreprenoriat cu Roxana Magopet
- Andreea Pirvu: „In vanzari ai nevoie de naturalete”
- Violeta Mihai-Staicu: „Orice schimbare in viata inseamna intotdeauna un progres”
- Si-a transformat pasiunea pentru psihologie intr-o cariera de peste 10 ani in HR
- Despre fiscalitate si antreprenoriat in Romania, cu Miruna Enache
- Madalina Cazacu, noul Director Customer Experience in cadrul Grupului BCR
- Peste 9 ani de experienta in marketing si comunicare alaturi de GETT'S Salons
- Cu 10 ani de experienta in domeniu, Catrinel Burghelea devine noul partener al IMAGE PR
- Si-a indeplinit un vis din copilarie si l-a transformat intr-o cariera de succes
- Madalina Rachieru este noul Partener global Clifford Chance
- Raluca Teodorescu este noul Managing Director Oxygen PR
- Daniela Dumitrascu este noul Director de Marketing al Heidi Chocolat
- Sonia Nastase: Viata incepe acolo unde se termina zona ta de confort.
- Egalitatea de gen genereaza performante mai bune in companii
- Cu o experienta de peste 18 ani in industria bancara, Ioana Mihai se alatura EY Romania
- O pozitie nou creata pentru Andreia Cucu la GSK Romania
- Sorana Georgia, CEO BILLA Romania: O experienta de peste 17 de ani in retail si leadership
- Luana Crivat, noul Director de HR al GSK Romania
- Ioana Moga este noul Sales and Marketing Director in cadrul ROVESE ROMANIA
- Cu 9 ani de experienta in consultanta, Olivia Franculescu se alatura echipei Qualia
- Natalia Stroe, noul manager de Marketing si Business Development al Coca-Cola Romania
- Florentina Totth, prima femeie la conducerea subsidiarei Schneider Electric Romania
- Violeta Luca, noul vicepresedinte si director executiv al eMAG