

BusinessMark a organizat în data de 13 iunie 2018, la Hotel InterContinental, evenimentul reTAG: A Retail & FMCG conference for the modern world. Aproximativ 100 de reprezentanți din domeniile retail și FMCG au aflat mai multe despre cum pot gestiona provocările și trendurile în industria în care activează. Moderatorii evenimentului au fost CĂTĂLIN STANCU - Managing Partner, Sfera Business și DANIEL DRĂGAN - Managing Partner, BusinessMark.
CRISTINA OSIESCU - Client Business Partner, Nielsen România, primul speaker al evenimentului, deschide sesiunea de prezentări cu informații legate de studii concrete realizate de către departamentul de audit al companiei. Pe baza acestor studii, aceasta concluzionează că în sectoarele retail & FMCG nu există nicio categorie de alimente care să fie în scădere în România, iar carnea și lactatele se situează în topul produselor consumate și achiziționate de către români. Totodată, aceasta adaugă: „În România se conturează și se accentuează trendul sănătos: mâncărurile fresh, fără conservanți și aditivi, cele lipsite de zahăr, bio, lipsite de lactoză încep a fi tot mai achiziționate de către consumatori. Astfel, în studiul realizat de către Nielsen Retail Audit se regăsesc următoarele creșteri în ceea ce privește achiziționarea produselor: alimentele fără zahăr +25%, bio +27%, alimentele fără gluten +32%, alimentele fără lactoză +41%“. De asemenea, competitivitatea pieței în România este în creștere, iar produsele vândute în perioada promoțiilor înregistrează o creștere cu 20-25% mai mult față de perioada fără reduceri, aflăm de la Cristina Osiescu. În comparație cu țara noastră, contextul internațional prezintă o achiziționare mai sporită de produse în perioada de promoții cu aproximativ 50% mai mare față de perioadele în care nu există reduceri.
Către sfârșitul discursului său, Cristina Osiescu adaugă concluzii legate de preferințele românilor: „Oamenii sunt orientați către convenience și produse premium de calitate, iar toți jucătorii din FMCG au nevoie să rămână competitivi și să urmărească toate trendurile de pe piață.”
Cel de-al doilea speaker al evenimentului, VALENTIN BANCU, Nordics Marketing & Trade Marketing Director - Danemarca, Norvegia, Suedia, Finlanda, Islanda, Reckitt Benckiser; Senior Trainer & Consultant, Expert în shopper strategy și customer marketing, Sfera Business, deschide discuția cu o viziune internațională asupra prețurilor, afirmând că “industria de retail americană este în scădere din cauza unor probleme reliefate în pricing”. Acesta reorientează discuția către focusul principal: consumatorul – “Ce ne împiedică să facem lucrurile mai focusate pe dorințele consumatorului, ale cumpărătorului?”
În viziunea sa, aspectul care conduce către un succes al business-ului este trecerea fluentă de la strategie la congruența dintre activitățile tuturor angajaților, pentru o bună colaborare. De asemenea, este importantă atitudinea angajaților față de task-uri, iar pentru un business de succes este importantă o conlucrare interdepartamentală, astfel încât angajații să aibă un share-vision comun, scopul lor să fie același: de a crește numărul de vânzări și de a crește brand awareness-ul companiei. În privința awareness-ului, acesta completează “Dacă nu suntem self-aware devenim incompetenți - în sensul că vom suferi din cauza lipsei unei competențe care poate fi crucială în activitatea business-ului.” Self-awareness-ul are un rol important și în activitatea de pricing: “Pentru a face un pricing corect corelat la nivelul pieței ai nevoie de următoarele: o orientare externă, o mentalitate deschisă, un self awareness bine-dezvoltat și, nu în ultimul rând, un model de business bine pus la punct. Este foarte important să cunoaștem ceea ce ne lipsește și ceea ce trebuie accentuat, evidențiat.” Valentin Bancu ne împartășește câteva dintre opiniile sale în ceea ce privește România din perspectiva sectorului de retail, iar aici amintim: “În România retailul a ajuns mai târziu, motiv pentru care suntem în urmă cu câțiva ani, însă vom ajunge la nivelul celorlalte state în următorii ani.”
În continuarea sesiunii, l-am avut alături pe CĂLIN PASCU, Fondator & Manager General, Agenția de Print. Principalul subiect abordat de acesta a vizat zona de supply chain management. Din perspectiva sa, supply chain managementul este cel ce se supune celor mai multe provocări în cadrul unei organizații. Acesta orientează discuția către buget și modul în care acesta poate fi împărțit pentru a atinge toate punctele cheie ale strategiei companiei: “Este foarte greu de atins un rezultat bun atunci când investești foarte puțin. Totodată, planul dezvoltării bugetului se construiește ținând cont de scopul principal: creșterea brandului și, odată cu îndeplinirea acestui scop, creșterea vânzărilor.”. Referitor la rezultate, acesta adaugă: “rezultatul final trebuie să fie corelat cu așteptările clientului. În retail, aspecte precum siguranța livrării, rapiditatea livrării sunt esențiale, foarte importante în livrarea profesionalismului.”
ALBERT DAVIDOGLU, Business Development Director, Macromex intervine în cadrul discuției- “M-am întrebat ce valoare pot să adaug comunității de aici?” oferind apoi, exemple concrete legate de ascensiunea rapidă a unui brand românesc - înghețata Corso. Albert surprinde modalitatea prin care campaniile acestui brand au condus la un salt în topul companiilor de nișă datorită efoturilor susținute pentru un brand awareness foarte bine consolidat: “Șansa de a reuși în această piață este extrem de mare dacă știi ce ai de făcut. Trebuie să te adresezi nișei de consumatori pe care dorești să o abordezi, să implementezi idei concepute exclusiv pentru aceasta, pentru a-ți crea un brand awareness. Conștientizarea consumatorului este foarte importantă în procesul de achiziționare a produselor”. De cele mai multe ori, produsul este achiziționat pe bază de impuls, de dorință, iar aceste lucruri au la bază strategiile de promovare și de vânzare concepute în prealabil de fiecare companie”. Din perspectiva vânzării, acesta declară: “Pricing-ul este soluția: pornim de la prețul dorit de consumator și construim în consecință, nu invers”, completând cu perspectiva orientată către buget: “Din punctul meu de vedere, este necesară o investiție de cel puțin 10% din cifra de afaceri pentru obținerea unei performanțe”.
În debutul celei de a doua sesiuni, Daniel Drăgan - moderator și Managing Partner BusinessMark - îl introduce pe FLORIN CĂPĂȚÂNĂ - Director Relații Instituționale și Dezvoltare Durabilă, Carrefour România care își începe discursul cu o afirmație legată de digitalizare „Trăim într-o societate care are nevoie de utilizarea cât mai eficientă a resursei de timp, iar noi, companiile, trebuie să venim de fiecare dată cu ceva inovator care să faciliteze acest aspect. În zona de retail: tot mai mulți români vin cu produse inovatoare din zona de nișă. Acest lucru îi ajută în dezvoltarea business-urilor românești, iar clienții sunt mulțumiți de varietatea produselor din care pot alege”. În ceea ce privește lansarea Carrefour în sfera FMCG: “Începutul a fost unul greu și destul de dificil. Pentru furnizori, lucrurile au început să capete o altă înfățișare, deoarece trendul comerțului modern este unul schimbător. De asemenea, trendul crescător este prezent și în zona de non-food. Cerința tot mai mare a consumatorului de a avea o rapiditate în achiziționare au determinat strategiile hypermarketului de a crea platforme de home-delivery, practică pe care am implementat-o și noi.”
DORIN COJOCARU, Președintele Asociației Patronale Române din Industria Laptelui menționează: “În Uniunea Europeană se semnează tratate de liber schimb, iar condițiile pe care acestea le conțin vor impacta piața românească. De aceea, consider că relația hypermarket-furnizor va fi subiect principal de discuție în următorii doi ani. De aceea, trebuie să avem o strategie comună în crearea unei bune legături cu furnizorii, întrucât acest sector este oricum îngust și în scădere.” Referitor la consumatorii români, acesta observă că puterea de cumpărare în România este încă scăzută, dar și faptul că pe piața produselor lactate nu sunt înregistrate schimbări majore în ceea ce privește achiziționarea și consumul de produse față de anii precedenți. Prin intermediul presei prezente la eveniment, acesta transmite următorul apel: “Mă adresez în special producătorilor, furnizorilor, comercianților cât și părții politice: trebuie câștigată încrederea în produsele autohtone naționale. Politicul trebuie să înceteze a mai legifera hotărâri de Guvern care încorsetează și reduc diversitatea de produse”.
În continuarea sesiunii evenimentului, MARIUS GRIGORE - Manager România & Moldova, Redbull aduce în prim-plan o discuție ce cuprinde aspecte legate de urbanizare: „Predicțiile pentru anul 2025 arată că se va ajunge la un total de 37 de mega orașe. Urbanizarea aduce atât oportunități, cât și pericole atunci când ne referim la sectoarele de retail și FMCG. Dintre avantaje, vom observa, probabil, un consumator cu venituri mai mari, mai educat, fapt ce va conduce către o achiziționare de produse făcută la un alt nivel. În mod evident, acest lucru va conduce către o creștere a vânzărilor produselor axate pe calitate, nu pe cantitate. (...) În ceea ce privește dezavantajele urbanizării sau, mai bine zis, a pericolelor aduse de către aceasta, vom observa în viitorul apropiat o lipsă de disponibilitate a timpului rezervat achiziționării de produse direct din magazine, lucru ce va afecta atât producătorii cât și retailerii care nu vor avea o strategie online, strategie ce le-ar putea asigura fluxul de produse vândute. Până la acest moment, retailerii fac mai multe pentru consumatorul tradițional (cel care stă la coadă sa achiziționeze produsele) decât pentru consumatorul care dorește să cumpere online.” Acesta menționează, totodată, perspectiva generației de tineri în ceea ce privește brandurile: “tinerii nu sunt afectați în niciun fel atunci când un brand dispare de pe piață, deoarece au alte branduri care le pot oferi același tip de produse și servicii.” Așadar, este importantă creșterea brand awarness-ului despre care discutase ante-vorbitorul său.
DANIELA SIMA, Senior Trainer and Consultant, Sfera Business a realizat încheierea sesiunilor de prezentări și a expus câteva recomandări legate de strategia de negociere în relația furnizor-buyer: “Un subiect despre care foarte puțină lume vorbește este următorul: Cum negociază furnizorii cu retailerii? Pentru asta, este nevoie de a dezvolta tactici de negociere cu retailerul. De cele mai multe ori, în procesul de negociere ne blocăm în cifre și statistici, însă nu ne mai orientăm atât de mult către latura umană, aspect care este foarte important în acest proces. Pentru a înțelege strategia buyer-ului trebuie să avem o discuție foarte interactivă, astfel că este necesar să avem multe întrebări și, bineînțeles, să dăm dovadă de o ascultare activă – aspect foarte important care se aplică atât pentru buyer cât și pentru furnizor în cadrul negocierii, iar acest tip de interacțiune vă va ajuta să generați toate informațiile de care aveți nevoie”.
Evenimentul reTAG: a Retail &FMCG conference for the modern world a surprins cele mai importante subiecte din industria retail & FMCG, reușind astfel să aducă în atenția participanților noutăți și informații utile legate de îmbunătățirea și adaptarea acestor sectoare.
Articole din aceasi categorie
- 9 din 10 romani cred ca schimbarea incepe cu fiecare dintre noi
- Esecul incurajeaza inovarea, considera Generatia Z
- Aproximativ 300 de programatori așteptați să se înscrie la hackathonul din cadrul TechFest connected by Vodafone
- Inteligența artificială, diversificarea talentelor și noile reglementări sunt motoarele de creștere ale companiilor de dimensiuni medii în următoarele 12 luni
- Perspective și trenduri în sectoarele Retail și FMCG
- Tokinomo, singura companie românescă premiată la Retail Business Technology Expo
- Andreea Răducan, Corul Madrigal și echipa „România, te iubesc!”, laureați ai Galei “Valori de România” 2018
- Biz Innovation Forum
- Fonduri europene de 64 de milioane de euro pentru proiecte private inovative românești
- Am dezvoltat o aplicație pentru a ajuta companiile să se conformeze mai ușor sistemului TVA split
- Secom® deschide prima locație dintr-un mall
- Cum a fost la cea de-a doua editie a Business Diplomacy Conference
- Este suficient să investeşti bani într-un brand pentru a crea valoare?
- Tendinte privind leadership-ul de business in 2017
- 89% dintre executivii companiilor de dimensiuni medii sunt încrezători în perspectivele lor de creștere
- Alevia estimează o cifră de afaceri de 5.8 milioane de euro pentru 2017
- România, 5% creștere economică. Încotro și până când?
- SafeDrive a reprezentat Romania in finala globala "The Venture", o competitie de antreprenoriat cu impact social
- Cele 2 axiome ale unui business de succes
- 59% dintre antreprenori intentioneaza sa creasca numarul angajatilor in 2016
- 40 de speakeri din SUA, Germania, Olanda, Anglia si Romania vin la DevTalks Bucuresti
- Antreprenorii de start-up muncesc la fel de mult ca antreprenorii cu afaceri mature
- Conferinta Forbes Agriculture: despre business in domeniul agricol
- Expertii internationali in e-commerce iti dau intalnire miercuri la GPeC Summit 25-26-27 Mai!
- Care sunt perspectivele economice si financiare ale companiilor din Romania?
- Doi din trei antreprenori romani spun ca in cel mult 10 ani Romania va oferi un mediu prietenos pentru afaceri
- Ultimele zile de inregistrare la SMEs How-To 2016
- Forbes a premiat tinerii cu cele mai semnificative reusite profesionale in cadrul Galei 30 sub 30
- 53% dintre liderii companiilor din Romania sunt prezenti pe retele de socializare
- Cat muncesc antreprenorii de startup din Romania si care sunt obstacolele cu care se confrunta?
- Concurs pentru antreprenori: castiga consultanta pentru afacerea ta!
- Gala Forbes Best Office Buildings a premiat cele mai impunatoare concepte office
- Startup – un exercitiu de sinceritate cu tine insuti
- Startup Europe Week – evenimentul european pentru antreprenoriat al inceputului de an
- Strategic Restart – o competitie pentru antreprenorii la inceput de drum
- AIESEC Open Doors
- Care sunt industriile creative ce modeleaza economia globala?
- Forbes Romania lanseaza Forbes 500 editia 2015
- Platforma EY pentru paritatea de gen a castigat un premiu international de recunoastere
- Cadrul negocierii. Elimina frustrarea esecului construind o baza solida.
- Cum aleg domeniul in care sa imi incep afacerea?
- Afacerile de familie in Romania: cum functioneaza, ce le diferentiaza si cum se realizeaza succesiunea?
- Elita mediului de afaceri romanesc, premiata la Gala Forbes 500 Business Awards
- Business-ul meu sau business-ul altuia? Angajat sau antreprenor? Siguranta sau risc?
- Ascensiunea in mediul de business prin limba germana – Impactul proiectelor de training corporate de limba germana
- Succesul in antreprenoriat depinde de viziunea fiecaruia
- 25 de strategii de crestere sustenabila de la Forbes CEE Forum 2015
- „The Venture” – o competitie de antreprenoriat cu impact social
- O noua editie a programului de training si mentorat Tineri Antreprenori 2015
- Esecul in afaceri: bariera in calea viitoarelor proiecte sau prilej de invatare?
- 40 de idei de afaceri urmeaza sa fie finantate cu cate 10.000 de euro
- Principalele obstacole pentru antreprenorii romani
- 70% dintre afacerile de familie iau in considerare numirea unei femei in fruntea companiei
- Nu exista comunitati de brand, ci nevoi ale comunitatilor la care brandul trebuie sa raspunda
- De la lideri vine cresterea
- 18 motive sa-ti insusesti kit-ul complet pentru o afacere de succes – SMEs How To 2015
- Start-up – Inovatie, creativitate sau drumul pavat de altii?
- Sapte elemente cheie pentru succesul unei afaceri de familie
- Antreprenoriatul – multi chemati, putini alesi
- De la comunicare si PR, la Nutritie si Wellbeing
- Madalina Balan: Antreprenorii au o anumita doza de sare si piper
- Afaceri incepute de femei in luna martie: a investit in potentialul turismului de lux in Romania
- Afaceri incepute de femei in luna martie: din corporatie in propria companie de servicii software
- Castigatorii premiilor Business Review 2015
- Gala Forbes Woman: 50 Cele Mai Influente Femei din Romania
- Romania la egalitate cu SUA ca numar de antreprenori inscrisi in competitia EY Accelerating Entrepreneurs
- Care sunt premizele si tendintele in economie pentru anul 2015?
- Ziua Portilor Deschise la CCIR - un eveniment de business networking si oportunitati
- Afla care sunt nominalizatii Business Review Awards 2015
- Apa tratata – idee de business pentru un roman
- Gala Forbes Best Office Buildings, 19 februarie 2015
- S-a dat startul la nominalizarile online in cadrul Business Review Awards!
- A fost lansat Accelerating Entrepreneurs, un nou program pentru sprijinirea antreprenorilor
- Femei in Afaceri reprezinta Romania in cadrul proiectului european „SHE DECIDES, YOU SUCCEED”
- Vinde-ti ideea...ACUM!
- Grupul Cheque Dejeuner isi schimba numele
- Antreprenorii pot beneficia de fonduri guvernamentale sau europene la inceput de 2015
- EY Romania a lansat Entrepreneur Of The Year Alumni Club
- Ambasada SUA lanseaza proiectul Antreprenorul lunii
- Peste 1.000 de posibili parteneri de afaceri te asteapta la Bucuresti Business Days
- Femei in Afaceri transforma Black Friday in Gold Friday!
- Romania ramane printre destinatiile cele mai atractive pentru investitii din Europa de Est
- Antreprenorul Mircea Tudor, MB Telecom, va reprezenta Romania la Monte Carlo, in finala World Entrepreneur Of The Year
- TheAutoExperience, despre perfectiunea unui stil de viata
- Cum sa-ti promovezi afacerea cu succes: strategii si modele antreprenoriale
- Google Romania lanseaza un program de sprijinire a IMM-urilor
- O oportunitate de business de 10 miliarde USD
- Competitia “Antreprenorul anului” si-a desemnat finalistii
- Workshop-ul Antreprenoriat - cum sa va atingeti obiectivele de business
- Networking. Pentru ca afacerile se fac intre oameni.
- Motivatia – sufletul business-ului tau!
- 5 ani de business la feminin alaturi de Femei in Afaceri
- UE promoveaza antreprenoriatul prin campania “Saptamana europeana a IMM-urilor”
- Tinerii romani au acces din aceasta vara la Certificatul european de abilitati antreprenoriale
- Stilul de leadership adoptat iti influenteaza afacerea
- Inovatia, “vitamina” afacerilor
- Tu stii cum sa obtii finantare pentru afacerea ta?
- Iti plac produsele organice? S-a lansat noul magazin online Bioki!
- Peste 100 de magazine online s-au inscris la GPeC 2014, iar prima etapa de jurizare a inceput!
- Magazine bio multibrand, in Bucuresti
- Cererile in casatorie, o afacere prospera
- Cifra de afaceri de 44 milioane de euro in mainile unei doamne
- Lectia de antreprenoriat: Agatha Ruiz de la Prada
- Afacere desfasurata in opt tari, condusa de o romanca
- Cel mai puternic CEO din Romania, Mariana Gheorghe anunta investitiile pentru 2014
- Limonade: marketing online, o afacere de 70.000 de euro
- Business de succes din arta: Rodica Seward, de la finante la opere de arta
- Noul pariu in business: mancarea
- Copiii antreprenori: 3 povesti incredibile
- Lectii de business: start cu zero angajati, prezent cu 323
- Noua tehnologie 5G: timp record de descarcare
- Antreprenoriat fara varsta: povesti de succes la peste 50 de ani
- Idee de business: cum ajungi de la 600 de lire la 13 milioane de lire
- Afacere de succes cu lipii
- Business-ul de acasa: cinci idei de afaceri simple cu invesitii nesemnificative
- Idee de business ecologic, cu produse de curatare reincarcabile
- Business inedit cu kit-uri de facut branzeturi in casa
- Afacere de nisa cu succes international
- Dreaming of a Gold Christmas!
- Pe 1 decembrie se deschide World Class Fitness at Promenada!
- Afla totul despre clienti si furnizori mai ieftin – 30% reducere la abonamentele RisCo!
- Doamnele si domnisoarele se pregatesc de Black Friday!
- Membra Femei in Afaceri: Larisa Petrini – excelenta in PR!
- Membra Femei in Afaceri: Adina Filculescu – La vie „EnRose”
- Membra Femei in Afaceri: Anamaria Damian - pasiune pentru marketing si comunicare
- Cautati o sala de conferinte in Cluj? Hotelul Granata va sta la dispozitie!
- Membra Femei in Afaceri: Adriana Alionte si Shakespeare School – un business de nota 10!
- Membra Femei in Afaceri: Nicoleta Magargiu – sanatate cu pietre de jad
- Membra Femei in Afaceri: Marilena Paunescu – experienta lucrurilor bine facute
- De ce sa fii membra a comunitatii Femei in Afaceri?
- Membra Femei in Afaceri: Alina Alecu si estetica portelanului pictat
- Warby Parker – O vedere clara
- Lululemon Athletica - Semnale benefice
- TED – gandeste liber
- Hanky Panky – Cunoastere in profunzime
- Vodca facuta de Tito – Independent Spirit Award
- Pinterest – cu totii la bord
- Mediul international de afaceri – o provocare culturala pentru femei
- Oxette - un business de succes in domeniul accesoriilor fashion din argint
- Cum arata Romania antreprenoriala?
- Cand zona de confort devine disconfort
- 3 ani de Macarons Madame Lucie
- Ai un startup? Inscrie-te in competitie pentru o finantare totala de 300.000 de lei
- Cum sa iti creezi credibilitatea ca tanar antreprenor
- Femei in Afaceri IASI - venim in orasul tau!
- Motor AG, dealer BMW si MINI
- Femei in Afaceri – business la feminin in BARCELONA!
- Noul magazin online dedicat exclusiv dermatocosmeticelor
- Femei in Afaceri la IMM Forum 2013
- A_BEST: Traduceri profesionale pentru companii, intr-o gama larga de limbi straine
- Proiectul Femei in Afaceri este nominalizat la Annual Investment Awards 2013, eveniment organizat de Business Review
- M & N Italy Trading - peste 2 decenii pe piata electrocasnicelor
- Competitie de afaceri sociale cu finantari de pana la 350.000 euro
- Training lingvistic complet pentru angajatii din companii
- Gabriela Szabo, noul Ambasador BIO Life Care
- Cautam voluntare pentru articole in limba romana si engleza!
- IVATHERM - compania romaneasca premiata pentru exploatarea resurselor naturale ale tarii
- Cine va conduce Hotel Cismigiu
- Pour les connaisseurs