Articole
07-03-2014

Uniunea Europeana incearca sa inlature stereotipul dupa care companiile mari fac angajari, care este: barbat, caucazian, de varsta mijlocie, din clasa de mijloc. Pentru a echilibra balanta intre procentul de femei si barbati care fac parte din top managementul companiilor si nu numai, Parlamentul European a dispus o directiva prin care care ca 40% din persoanele care fac parte din consiliul de administratie al unei companii sa fie femei, conform ec.europa.eu. In prezent, aceasta cifra este de doar 17%.

Decizia pare a fi o urmare fireasca a evolutiei educationale si economice. Daca pana acum, marca de iaurt, de pasta de dinti sau de detergent folosita in casa erau deciziile lasate femeilor, care isi asumau hotararile in ceea ce priveste cumparaturile pentru camin, acum femeia devine factor decisiv in tot mai multe sectoare. In special in tarile cu economii mai dezvoltate, alegerile femeilor nu se rasfrang doar asupra lucrurilor marunte, necesare unei case. Conform publicatiei The Economist, aproximativ 80% din femeile tarilor bogate au ajuns sa decida ce model de masina ar trebui sa achizitioneze, hotarare care pana nu demult era a barbatilor, aceste statistici genereaza si schimbarea strategiilor de vanzare si marketing a companiilor producatoare.

Exista, de asemenea, un domeniu unde factorul de decizie al femeilor este in crestere, insa rolul si influenta acestora sunt inca trecute cu vederea. Achizitiile de tip business-to-business (B2B), adica bunurile, produsele sau serviciile achizitionate de catre o companie de la o alta companie producatoare, sunt, intr-un procent in crestere, responsabilitatea femeilor. Un studiu efectuat de catre A.T. Kearney, o firma de consultanta internationala, in colaborare cu Confederatia Britanica a Industriei (CBI) a analizat rolul femeilor in peste 200 de companii angajate in B2B, din Marea Britanie.

Studiul a dezvaluit ca numarul femeilor antreprenoare si a celor ce detin pozitii de top in cadrul companiilor este in ascensiune, insa rolul acestora in luarea de decizii nu este adaptat pentru a intalni nevoile femeilor. Desi, unele companii au recunoscut ca femeile si barbatii necesita abordari distincte, acestea intarzie sa depuna eforturi in aceasta directie.

“O abordare facuta dupa nevoile si dorintele femeilor ar facilita procesul de lucru, deoarece femeile iau decizii in mod diferit fata de barbati”, afirma Inna Baigozina Goreli, expert in cadrul A.T. Kearney. Acestea reactioneaza mai bine la factori vizuali, au un mai mare succes in legarea si mentinerea relatiilor, si, spre deosebire de barbati, sunt mai putin interesate de conceptul de cina de afaceri. Toate aceste lucruri transforma femeile in factori de valoare in cadrul companiilor, in special in cadrul celor specializate in achizitiile B2B, unde relatiile interumane sunt extreme de importante.

Foto: jobbuzzblog.timesjobs.com

Autoare: Natalia Muntean
Redactor Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24