Articole
22-05-2014

“O femeie fara parfum este o femeie fara viitor.” (Coco Chanel)
 

Fundatia Calea Victoriei va invita la o serie de 3 ateliere despre istoria parfumului.
 

Lector: Monica Neatu
 

Data incepere: 26 Mai 2014
 

Ora curs: 19:00
 

Frecventa: saptamanal, luni
 

Parfumul, deopotriva sacru si efemer, a fascinat oamenii inca de la inceputurile Istoriei. Povestea sa ne pune in fata a numeroase curiozitati si paradoxuri, caci efluviile sale incantatoare ne plaseaza intr-o lume a seductiei. Considerat, in Orientului antic si la inceputurile Crestinismului, dar al divinitatii si simbolul regalitatii sacre,  parfumul devine si semn al desartaciunii umane, atunci cand era folosit in exces de cochetele din evul mediu si Renastere. Elegantele veacului al XVIII-lea ne fascineaza si astazi cu manusile lor parfumate si saculetele de iasomie ascunse in faldurile rochiilor.

 

Dezvoltarea conceptului de haute-couture a transformat capriciile unei imparatese in adevarate capodopere olfactive, casa Guerlaine intrand in istorie gratie Eugeniei de Montijo (sotia lui Napoleon III).  Belle Époque si perioada interbelica au impus parfumurile asociate marilor case de moda, dar cea care a modificat definitiv istoria parfumului a fost domnisoara Chanel. Ea a propus, in anii “20, nu doar un parfum, ci un concept – cel al femeii libere si constienta de farmecul sau.  Astazi, nenumaratele miresme inventate de nasurile celebre din lumea artizannilor produc o fascinatie mereu vie si ne pun in fata a diverse dileme legate de istoria incatatoarelor miresme.

 

Fundatia Calea Victoriei va invita, de-a lungul a trei ateliere, sa descoperiti istoria si semnificatiile parfumului, sa ii aflati secretele si utilizarile. In calatoria noastra inmiresmata, ne vom opri asupra unor imagini si reclame celebre, vom afla notele dominante din parfumurile faimoase, iar la final ne vom delecta cu cateva retete si testere.

 

Temele celor trei intalniri sunt:

 

1. Lumea Orientului Antic si utilizarea primelor parfumuri. Corintul si inceputurile “industriei” parfumurilor. Miresmele romane si extravagantele de la sfarsitul Antichitatii. Evul mediu si aromele orientale. Aparitia alambicului si regulile distilarii. Parfumul reginei Ungariei si utilizarea alcoolului in compozitie.

 

2. Aromat si pestilential in epoca Renasterii si Barocului. Atunci cand parfumurile, pudrele si pomezile inlocuiau apa… Manusile parfumate si gloria orasului Grasse. O noua profesie – creator de parfumuri.  Epoca luminilor si intoarcerea spre natural. Cu ce se parfumau doamna de Pompadour si Maria Antoaneta? Eau de Cologne Originale 4711.

 

3. Inceputurile parfumeriei moderne. Guerlain – emotie, atmosfera, personalitate. Creatorii de moda si parfumurile – Paule Poiret, Chanel, Jeanne Lanvin, Jean Patou. Cateva nasuri celebre. Importanta flaconului. Artizanii contemporani si inventiile lor fascinante – de la mure si mosc la parfumul hainelor uscate la soare.

 

La ateliere vor fi exemplificate (se vor mirosi) diverse tipuri de parfumuri pentru o mai buna intelegere a povestilor si informatiilor prezentate: condimente, plante, parfumuri, uleiuri aromate, sapunuri, pudre, etc.

 

Imagine: www.enjoyart.com

 

Informatii complete: www.fundatiacaleavictoriei.ro

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24