Articole
03-12-2019

 

Otilia Flonta este un nume de referință în industria designului de genți din România. De 30 de ani creează modele apreciate de femeile din toată lumea și vândute de cele mai mari companii de fashion din Japonia.

 

Femei in Afaceri: Cum ați ajuns să faceți genți? V-ați dorit asta dintotdeauna? 

 

Otilia Flonta: Nu am avut inițial nici o dorință de a face design de genți. M -am trezit cu o afacere pe cap și nu am avut de ales. Aveam multe pasiuni. Printre ele matematica și arta. Amândouă au tangență cu acest domeniu. Primul tipar făcut de un specialist pentru firma mea era greșit. Am mers la alt specialist să îmi facă un tipar și am constatat că nu știa să calculeze unghiurile. O geantă înseamnă geometrie în spațiu transpusă plan. Așa am început să fac genți, distrându-mă făcând geometrie. După 21 de ani încă mă distez.

 

Femei in Afaceri: Cea mai mare satisfacție din cariera de designer? 

 

Otilia Flonta: Portofoliul care spune tot. Pentru că aceste firme au dat bani și au cumpărat gențile mele și apoi le-au vândut în magazinele lor. Câte apariții în reviste și cine mi-a purtat gențile sunt povești. Astea se pot cumpăra cu bani și influență, dar să te cumpere firmele mari, adică ei să dea bani pe produsele tale asta înseamnă recunoașterea valorii. Și aș începe cu cele 46 de firme din Japonia cu care am lucrat. Japonia înseamnă perfecțiune. Apoi, la a doua participare la Paris la târgul  Premiere Classe au venit cei de la Galeriile Lafayette și mi-au făcut corner. Apoi zeci de clienți în toată lumea.  

 

Femei in Afaceri: Cum decideți liniile pentru noile colecții? Culori, texturi, modele? De unde vă culegeți inspirația? 

 

Otilia Flonta: Există mai multe etape în realizarea unei colecții. Prima este participarea la Milano, la târgul de materiale unde văd piei, accesorii, diverse materiale, tot ce este nou. Acolo se prezintă și tendințele. Apoi vin acasă și fac o selecție. Îmi aleg pieile, texturile, paleta cromatică. Îmi aleg accesoriile. Îmi aleg formele de genți  După mulți ani de studiu pot să zic că am un simț care îmi spune ce formate de genți se vor purta. Îmi fac comenzile de materiale care vin cam în două luni de zile. O sursă de inspirație sunt gențile vintage. În rest inspirația poate să îmi vină din multe lucruri. Nu am o rețetă. 

 

Femei in Afaceri: Care sunt texturile care vă plac cel mai mult pentru realizarea genților? 

 

Otilia Flonta: Îmi plac multe piei și texturi. Am una dintre cele mai impresionante colecții de piei. După ce s-au întors de la Milano le-am întrebat pe elevele de la cursul de Genți DallesGO ce piei interesante au văzut în targ și au răspuns că nimic special, că eu am în magazie cam tot ce au văzut acolo. Pot spune că nu îmi plac pieile cu peliculă de plastic pe ele. 

 

Femei in Afaceri: Cât durează în medie realizarea unei genți? 

 

Otilia Flonta: În producție timpul de realizare a unei genți depinde de multe lucruri. În primul rând una este să faci o geantă și alta este să faci o serie mai mică sau una mai mare. Apoi depinde de numărul de piese, de tipul de montare. Mai depinde de segmentul de piață pentru care produci geanta. Una este să vinzi geanta cu 200 lei și alta să o vinzi cu 200 euro. La 200 lei vopsești în cant o singură dată sau nu vopsești, iar la 200 euro vopsești si de 5 ori. Nu există timp mediu de realizare a unei genți. Există un timp de execuție pentru un anumit model de geantă, pentru un anumit segment de piață. Și există timp de execuție pentru o bucată băgată în producție, alt timp dacă execuți 10 genti și altul pentru 100 de genți.  

 

Femei in Afaceri: Pentru că moda este trecătoare spuneți-mi în ce modele de genți trebuie să investim? 

 

Otilia Flonta: În cele care vă fac fericite. Pot să fac recomandări dacă cunosc persoana .Oamenii sunt diferiți, gusturile sunt diferite și ăsta este farmecul acestei lumi. Aș vrea să spun că gențile alea de mii de euro ale marilor branduri sunt făcute din piei care costă sub 100 de euro metrul, că plătesc o manoperă în fabricile de lohn care în cele mai multe cazuri este sub 50 de euro, că accesoriile cele mai scumpe din lume sunt din alamă și costă în medie zeci de euro, că există operații care sunt făcute cu ajutorul unor utilaje, dar asamblarea pieselor se face manual în cazul tuturor genților. Așa că faceți un calcul cam cât este costul de producție a unei genți de mii de euro și cât plătiți brandul. 

 

Femei in Afaceri: De ce are nevoie un designer de genți pentru a se face vizibil pe piața din România? 

 

Otilia Flonta: În urmă cu câțiva ani aș fi spus că are nevoie de un produs bun cu un raport calitate /preț corect. Astăzi, însă, este despre a ști să te vinzi. Și asta implică un alt gen de muncă, nu aia în atelier. 

 

Femei in Afaceri: Dintre absolvenții cursurilor dumneavoastră sunt elevi care au reușit să își dezvolte propriul brand? 

 

Otilia Flonta: La curs vin mai multe categorii. Unii au deja o afacere în acest domeniu, dintre ei unii au propriul atelier sau fabrică, iar alții produc în atelierele altora. Dintre aceștia am văzut mulți care au reușit să urce calitatea produsului în urma cursului. Apoi sunt cei care vor să își facă o afacere în acest domeniu și alții care vin să vadă dacă le place domeniul. Am cursanți care au început o afacere în urma acestui curs. La Materia, târgul de design în piele din acest an, au fost 7 expozanți care au absolvit cursul la DallesGO și încă câțiva care au trecut prin atelierul meu înainte de a face acest curs. Am avut elevi care au expus în premieră la acest târg și am fost foarte mândră de ei. 

 

Femei in Afaceri: Ce vă motivează să țineți cursurile la DallesGo? 

 

Otilia Flonta: Ani de zile mă uitam critic la nivelul slab al genților produse în România. Apoi niște fete au cerut expres la DallesGO să se facă cursul de design de genți cu mine. Asta înseamnă respect. Și atunci mi-am propus să le învăt. Îmi place să predau. Mi-a spus la curs o elevă că eu țin cursul pentru că îmi place să rezolv probleme. Fiecare vine cu o idee și eu găsesc cea mai bună soluție de a transpune ideea în practica. Mă bucură să văd oameni care învață, care progresează, mă bucură să îi văd fericiți când îți văd prima geantă, mă bucur că pot să le transmit pasiunea mea pentru acest domeniu, mă bucur să îi văd că și-au găsit un loc în acest domeniu sau, chiar dacă nu continuă în domeniu, că s-au simțit bine la curs. Au venit la acest curs mulți dintre ei fără să știe absolut nimic, iar azi au brandul lor. Și mă bucur că domeniul ăsta arată mai bine și asta și datorită acestor cursuri. 

 

 

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2020 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24