Articole
06-01-2015

Suntem cu totii prea ocupati, petrecandu-ne zilele in intalniri si noptile raspunzand la e-mailuri. De aceea, oamenii care ne irosesc timpul au devenit flagelul vietii moderne de afaceri, impiedicandu-ne sa fim productivi si reusind sa ne enerveze in acelasi timp.

 

Uneori este greu sa scapi, mai ales in cazul in care cel care te face sa pierzi timpul este seful tau, dar, in multe alte situatii, poti lua masuri pentru a recastiga controlul asupra timpului si programului tau. Iata cum.

 

Precizeaza cum preferi sa comunici

Timp de multi ani, tanara generatie a fost faimoasa pentru ca a evitat pe cat posibil sa comunice la telefon. Cu toate aceastea, fiecare individ are o modalitate preferata de a comunica. De multe ori, poti evita sa fii enervat (sau aproape hartuit) prin simpla informare prealabila a colegilor tai asupra celui mai bun mod de a ajunge la tine, fie ca este vorba de telefon, mesaje sau e-mailuri.

 

Cere un plan al intalnirii

De multe ori pierdem timpul participand la intalniri unde nu se discuta nimic concret si care se lungesc deosebit de mult. Cel mai bine este sa ceri un plan dinainte pentru a te asigura ca poti contribui cu adevarat la discutie. De cealalta parte, daca tu moderezi intalnirea, construieste un plan al discutiei, impartaseste-o cu ceilalti inainte si indica foarte clar deciziile ce trebuiesc luate in urma acelei intalniri. Mai mult, poti face un pic de „lobby” in compania ta pentru a scoate din uz intalnirile inutile, care contin update-uri generice, ce ar putea foarte usor sa fie trimise pe e-mail.

 

Urmareste lista de participanti

Intalnirile pot fi o mare pierdere de timp si atunci cand persoanele in masura sa ia decizii nu sunt prezente. Daca ai fost invitat, trebuie sa pui doua intrebari importante. In primul rand, este nevoie de mine acolo? Ca sa stii daca poti contribui la discutie sau poti sa afli pur si simplu la final punctele importante. A doua intrebare, vor fi prezente persoanele care trebuie? Daca are loc o intalnire la care nu este prezent si executivul, atunci acea intalnire este o pierdere de timp.

 

Obliga-i si pe ceilalti sa se pregateasca

Cu totii speram si ne asteptam ca si ceilalti sa se pregateasca pentru sedinte si intalniri impreuna cu noi. De cele mai multe ori nu o fac. Atunci cand setezi anumite standarde e mult mai usor sa distingi si sa separi persoanele serioase de cele care pierd timpul. Chiar daca va fi greu la inceput, e pentru binele tuturor, inclusiv al tau. Insa, incearca sa formulezi mesajul astfel incat sa nu para egoist („Nu pot sa pierd timpul cu prostii”), ci in interesul companiei si al tuturor persoanelor implicate („Vreau sa ma asigur ca putem fi cat mai productivi”, „Vreau sa respectam timpul tuturor” etc.). Acest tip de mesaj este imposibil de contestat.

 

Sursa articol: hbr.org/stop-people-from-wasting-your-time

 

Articol tradus si interpretat de Adina David

PR Assistant Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24