Articole
15-05-2014

De-a lungul timpului, inca de la infiintarea sa, Facebook a fost supus in permanenta schimbarilor, in incercarea de a imbunatati si de a facilita accesul utilizatorilor, venind in intampinarea nevoilor acestora. Nici anul acesta nu este o exceptie, reprezentantii Facebook anuntand o serie de schimbari.

 

Una dintre schimbarile anuntate este aceea ca Facebook si-a propus sa ii faca pe utilizatorii care acceseaza reteaua de socializare de pe un dispozitiv mobil, sa utilizeze o aplicatie diferita pentru a trimite mesaje. Serviciul de mesagerie este integrat in aplicatia mobila Facebook, insa cu timpul va fi scoasa, iar utilizatorii vor fi nevoiti sa descarce aplicatia Facebook Messenger, fiind considerat un instrument mai eficient si mai rapid de a discuta pe chat.

 

Recent, Facebook a adaugat un buton si pentru apeluri de voce. Cu ajutorul abonamentului de date sau a unei conexiuni Wi-Fi, utilizatorii se pot suna intre ei cu ajutorul aplicatiei. Facebook Messenger poate fi folosita nu numai de cei care au cont activ de Facebook, ci si cu numarul de telefon.

 

La capitolul design, fontul implicit va fi inlocuit cu Arial pentru utilizatorii de PC si Helvetica pentru utilizatorii Mac. Postarile vor fi separate printr-un sistem de carduri asemanator celui din aplicatia Facebook pentru iOS si Android. Butoanele din partea stanga, care ofera acces la profilul personal al utilizatorului si la fluxurile de informatii, vor ocupa un spatiu mai mic, pe cand imaginile din News Feed vor fi putin mai mari. Pentru cei care utilizeaza Facebook-ul ca instrument de marketing aceste schimbari nu afecteaza cu nimic altgorimii din spate, fiind doar schimbari la nivelul design-ului.

 

O alta schimbare pozitiva este faptul ca News Feed-ul va raspunde la semnalele venite din partea utilizatorilor. Acestia vor incepe sa vada mai des in flux informatiile fata de care s-au aratat interesati. Algoritmul actualizat va tine cont si de numarul de Like-uri si comentarii stranse la o postare, pentru a vedea care sunt cele mai populare postari si care merita promovate, ceea ce creste sansa ca acestea sa fie vazute de mai multi utilizatori.

 

Pe desktop, Facebook pregateste un buton Save Later, care ar putea concura cu aplicatii precum Pocket sau Instapaper. Asadar, daca utilizatorul vede un link interesant, dar pe care nu are timp sa il acceseze, apasa Save Later si isi poate crea o mica baza cu astfel de link-uri. Acest buton este in concordanta si cu aplicatia Facebook Paper, lansata de curand pentru iOS, potrivit adevarul.ro.

 

Din aprilie, Facebook a renuntat la asa numitele „Sponsored Stories”, acele postari platite care  erau distribuite automat atunci cand un prieten din lista utilizatorilor dadea „Like” unei astfel de pagini.

 

De asemenea, Facebook a renuntat si la serviciul sau de adrese de e-mail de tip @facebook.com, fiind foarte rar folosit de utilizatori. De acum inainte, e-mail-urile trimise la adresele de acest tip vor fi transferate pe e-mail-urile personale, pe baza carora utilizatorii si-au facut conturile de Facebook.

 

In scurt timp, Facebook va lansa spoturile publicitare „premium”. Noul serviciu va fi disponibil la inceput unui numar mai mic de advertiseri, urmand sa monitorizeze serviciul pentru a nu-si pierde utilizatorii ca urmare a acestei noi forme de publicitate mai invaziva. Principiul dupa care vor fi difuzare aceste spoturi este similar cu cel difuzat de televiziuni. Spoturile vor avea o durata de 15 secunde si vor porni automat pe News Feed, insa sunetul va putea fi auzit doar daca utlizatorii il vor porni. Beneficiul acetui nou tip de publicitate este ca atinge un public specific intr-o perioada scurta de timp.

 

Autoare: Denisa Cristache

Redactor Femei in Afaceri  

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24