Articole
20-10-2014

“Daca vrei sa mergi repede, mergi singur. Daca vrei sa mergi departe, mergi insotit” – Proverb african

 

Prima mea interactiune cu evenimentele de business networking a avut loc in 2010. Auzisem ca exista aceste intalniri intre oameni din diverse domenii, unde poti gasi parteneri si clienti mult mai usor. Dupa prima mea intalnire cu conceptul recunosc am fost un pic dezamagit. Nu am obtinut contracte, clienti sau comenzi pentru produsele pe care le promovam in acea perioada. Dar am inteles ca networking nu inseamna vanzare in masa, nu este un eveniment unde vin oameni interesati de ceea ce faci tu si te asteaptau exact pe tine. Networking inseamna sa inveti, sa cresti alaturi de oameni care au aceeasi viziune, oameni pe care ii gasesti acolo, dar pe care e nevoie de timp sa ii cunosti.

 

Oamenii pe care ii intalnesti la networking sunt oameni deschisi, au venit acolo pentru ca vor sa auda idei noi, sa schimbe pareri cu ceilalti prezenti si sa ofere feedback. Ai sansa sa stralucesti in fata acestui grup si sa validezi idea ta de business, sa gasesti parteneri si chiar clienti, important este sa nu faci scopul principal pentru care ai decis sa petreci doua ora la un eveniment de business networking schimbul de cat mai multe carti de vizita si cunoasterea a cat mai multa lume. Cauta oamenii relevanti, asculta ce au si ei de spus si alege atent, nu cred ca iti va fi de folos sa ceri feedback despre programare unui pictor. In acelasi timp, incearca sa eviti sa ramai tot timpul doar in grupul unde sunt oameni din industria ta - informatiile pe care le afli sunt relevante, dar pe ei deja ii stii.

 

Nu vinde agresiv la genul asta de evenimente, cei prezenti nu vor sa fie asaltati cu carti de vizita si nu fi insistent in prezentarea unei idei sau a unui produs pe care tu il vinzi. Solutia cea mai buna este sa iti prezinti ideea cu pasiune, sa crezi in ceea ce prezinti. Construieste un “elevator pitch”, concis si clar, spune maxim 3 idei despre tine si proiectul tau avand ca target atragerea persoanelor pe care tu le consideri posibili viitori parteneri. Daca este o poveste care starneste interes vei fi rugat sa dezvolti subiectul in discutii unu la unu, iar abia atunci este un moment bun sa treci in zona de vanzare, dar doar daca discutia merge in directia aceasta. Iesi din multime, fii greu de ignorat, ofera informatii utile grupului si cere sfaturi expertilor din domeniul tau pe care ii vei intalni acolo. Si nu uita sa fii tu insuti, fii original si de neuitat.

 

Cand iei decizia sa participi la evenimente de networking tine minte ca este vorba despre a crea relatii, parteneriate pe termen lung si identificat compatibilitati. In timp, ideile tale vor fi apreciate, oamenii vor incepe sa devina increzatori si vei castiga partenerii pe care ii cauti, dar, ca in orice alt gen de relatie, este vorba de un proces si nu un eveniment singular. Ajuta-i tu pe ceilalti inainte de a cere ajutorul, vei demonstra ca esti o sursa de informatii si idei bune si vor stii ca atunci cand au nevoie de un partener pot conta pe tine.

 

Un alt lucru foarte important se intampla dupa eveniment in sine. Nu uita de follow-up. Ai petrecut cateva minute avand o conversatie interesanta cu cineva, ai datele lui de contact, a doua zi nu uita sa ii trimiti un e-mail. Ii multumesti pentru timpul acordat, ii aduci aminte ideile pe care le-ati discutat si soliciti o intalnire pentru a dezvolta acele idei mai mult si pentru a dezvolta un eventual parteneriat.

 

Vorbim, de asemenea, despre cantitate versus calitate. Exista foarte multe optiuni in ceea ce priveste evenimentele de networking. Este o idee buna ca la inceput sa mergi la toate evenimentele la care poti ajunge. In timp, insa, recomandarea ar fi sa ramai la doua pe care sa le frecventezi mai des si sa iti oferi posibilitatea sa construiesti acele relatii pe termen lung, sa devii parte importanta a comunitatii care se creeaza. Daca iti vei consuma energia si te vei dispersa in prea multe locuri nu vei reusi niciodata sa iti construiesti acel personal brand care sa te ajute sa iesi din multime.

 

Concluzia la care am ajuns referitor la business networking: este o unealta importanta in orice stadiu al afacerii tale in care te-ai afla. Nu te astepta la rezultate peste noapte, cauta pana gasesti comunitatea in care reusesti sa te integrezi si unde gasesti oameni care gandesc la fel. Devino un membru de valoare al grupului, adu in discutie proiecte si idei interesante si, in timp, rezultatele vor veni de la sine.

 

Sursa foto : career.uconn.edu

 

Autor: Chiratcu Mihai

Business development manager

THE PEOPLE ENGAGEMENT COMPANY

Site: www.people-engagement.com.ro

Date contact: mihai.chiratcu@people-engagement.com.ro

 

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24