Articole
13-02-2014

Lucrari ale artistei romance Geta Bratescu sunt incluse in expozitia A World of Its Own: Photographic Practices in the Studio, care poate fi vizitata in perioada 8 februarie - 5 octombrie, la Museum of Modern Art (MoMA) din New York, precizeaza Mediafax.

Pe masura ce tehnologia digitala a inlocuit procesul chimic, mediul fotografic este in continua schimbare. Artistii se folosesc de noile tehnologii pentru a crea fotografii cat mai reusite. Muzeele dezbat ideea daca fotografia ar trebui sa ramana un mediu autonom sau ar trebui sa fie incorporata intr-un grup de discipline in arta contemporana. De asemenea, curatorii de expozitii de fotografii pun sub semnul intrebarii calitatea si validitatea noilor practici, potrivit nytimes.com.

"Practicile s-au schimbat", a declarat Quentin Bajac, noul curator sef al expozitiilor fotografice de la Museum of Modern Art. Geta Bratescu din Romania a trait in studioul sau din Bucuresti, in anii 1970, in timpul regimului comunist al lui Nicolae Ceausescu si a realizat un film de 17 minute, L'atelier (1978), achizitionat de Bajac pentru MoMA, semnalizand recunoasterea video intr-un context fotografic, se arata pe site-ul nytimes.com. "Pentru Bratescu, bineinteles, studioul a fost un loc de exprimare libera", a spus curatorul, o evadare din presiunea de a crea arta propagandista pentru glorificarea lui Ceausescu.

Geta Bratescu, nascuta in 1926, in Ploiesti, este considerata una dintre cele mai semnificative personalitati in arta contemporana est-europeana. Opera sa artistica include lucrari de grafica, desen, colaj, fotografie si ilustratie de carte. In ultimii ani, lucrarile sale au fost expuse la Galerie im Taxispalais in Innsbruck, Muzeul National de Arta al Romaniei din Bucuresti, A Foundation din Liverpool, Index Foundation din Stockholm, e-Flux New York, Istanbul Biennale, MACBA Barcelona, Mumok Vienna, Kalmar Museum din Suedia, Galerie Barbara Weiss din Berlin.

Expozitia analizeaza diferitele roluri jucate de studioul fotografului ca un spatiu autonom, in functie de perioada, context si motivatiile individuale (comercial, artistic, stiintific) si sensibilitatile fotografului, acest spatiu putand fi o scena, un laborator sau un loc de joaca.

De-a lungul secolului al XX-lea, artistii au explorat studiourile lor prin intermediul fotografiilor, pornind de la folosirea decorurilor de teatru (in fotografii de Margaret Cameron si Cindy Sherman) la decoruri neutre, negre ((Richard Avedon, Robert Mapplethorpe), de la ansambluri arhitecturale construite in spatiul studioului (Francis Bruguière, Thomas Demand) la procedee chimice realizate in camera obscura (Walead Beshty, Christian Marclay), de la inregistrari precise de timp si miscare ((Eadweard Muybridge, Dr. Harold E. Edgerton) la experimente pentru amatori sau jucause (Roman Signer, Peter Fischli/ David Weiss).

A World of Its Own include aproximativ 180 de lucrari, realizate de aproximativ 90 de artisti, precum Berenice Abbott, Uta Barth, Zeke Berman, Karl Blossfeldt, Constantin Brancusi, Geta Bratescu, Harry Callahan, Robert Frank, Jan Groover, Barbara Kasten, Man Ray, Bruce Nauman, Paul Outerbridge, Irving Penn, Adrian Piper, Edward Steichen, William Wegman si Edward Weston.

Autoare: Alina Burlacu
Redactor-sef Femei in Afaceri

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24