Articole
10-09-2012

In fiecare zi comunicam cu oamenii din jurul nostru. In viata de zi cu zi sau la serviciu ne folosim de cuvinte pentru a ne impartasi ideile cu alte persoane. Capacitatea de a comunica cat mai eficient este o calitate ce devine cu atat mai apreciata, cu cat o persoana se poate exprima fluent si intr-o limba straina. In mediul de afaceri multinational, de exemplu, pentru un manager cunoasterea limbilor straine joaca un rol vital. Sa ne gandim numai la relatiile cu angajatii, partenerii sau competitia. Oricine isi doreste sa comunice confortabil cu interlocutorul sau, sa isi transmita mesajul cu claritate, fara intermediari!

Management bilingv, comunicare eficace

Cand ne gandim la aptitudinile unui bun manager, cel mai adesea ne vin in minte talentul acestuia de a negocia, dar si capacitatea de a coordona o echipa sau de a delega sarcinile de lucru, de exemplu. Cu toate acestea, cunoasterea limbilor straine este importanta pentru un manager intrucat il ajuta sa dezvolte o buna relatie atat cu angajatii sai, cat si cu partenerii sau clientii ce pot proveni dintr-un mediu cultural diferit. Astfel, in vederea maximizarii performantelor, companiile trebuie sa raspunda provocarilor legate de o eficienta si facila comunicare interculturala, competentele lingvistice fiind esentiale pentru succesul in afaceri.

Management bilingv - coeziune a echipei

In cadrul unei organizatii, o componenta importanta este comunicarea interna, prin care angajatii si conducerea pot relationa. Comunicarea intr-o limba straina -  in cadrul multinationalelor cu management strain, de cele mai multe ori -  contribuie la consolidarea relatiilor umane, prin faptul ca incurajeaza cooperarea dintre angajatii fiecarui departament. Un manager care vorbeste limba nativa a angajatilor sau limba „liant” din cadrul companiei (de cele mai multe ori – engleza) poate evita neintelegerile de comunicare, acest lucru fiind esential pentru activitatea, rezultatele si imaginea organizatiei per ansamblu.

Management bilingv - interactiune de durata cu clientii

Cunoasterea limbilor straine este strans legata si de comunicarea externa a unei organizatii. Acest lucru se reflecta – in primul rand – in colaborarea cu clientii, partenerii si furnizorii externi. Fara doar si poate, avantajele utilizarii limbilor straine sunt incontestabile: in primul rand, generam incredere intre noi si clientii nostri intr-un timp relativ scurt, caci – vorbindu-le partenerilor nostri de afaceri in limba lor –  reusim sa spargem gheata mai usor, practic realizand astfel economii substantiale de timp si bani; in plus, compania devine per ansamblu un negociator mai abil, un actor mai bun in afacerile internationale.

Comunicarea cu partenerii de afaceri straini se poate realiza verbal sau in scris. Cert este insa faptul ca satisfactia unui client depinde atat de serviciul in sine pe care il primeste, cat si de modalitatea prin care ii este oferit acesta, in urma interactiunii cu organizatia. Astfel, utilizarea limbii clientului este esentiala pentru oportunitatile de afaceri in mai multe situatii, ca de exemplu: redactarea contractelor intr-un stil adecvat; selectarea si gestionarea unui agent sau distribuitor local; promovarea si lansarea campaniilor de publicitate in strainatate; vanzarile/ negocierile directe, cand un manager bilingv poate face ca o conversatie sa devina placuta, iar astfel interlocutorul sa se simta confortabil in ceea ce priveste achizitionarea unor bunuri sau servicii, de exemplu.

Management bilingv  - aspecte psihologice

Inclusiv psihologii sustin importanta cunoasterii limbilor straine intr-o organizatie. Astfel, s-a observat ca limbile straine contribuie la solutionarea conflictelor de la locul de munca, dar si la eficientizarea proceselor per ansamblu. Totodata, potrivit acestora, un manager, supus efortului de a invata o alta limba decat cea nativa, poate sa isi dezvolte considerabil personalitatea si capacitatea de a rezolva mai multe sarcini in acelasi timp.


Aura Ipate
Director General, Centrul de Limbi Straine A_BEST
www.abest.ro

Pasionata de metodica predarii limbilor straine, Aura este absolventa a Facultatii de Litere, din cadrul Universitatii din Bucuresti, promotia 2003 si este specializata in „Lingvistica engleza aplicata” (Universitatea din Bucuresti – 2004) si „Management educational” (S.N.S.P.A – 2008).  Aura este examinator la proba orala pentru testarile LCCI – English for Business  si autoare de materiale didactice. Cu o experienta de 8 ani la catedra si de 5 ani in managementul resurselor umane in zona didactica, Aura conduce activitatile Centrului de Limbi Straine A_BEST. Infiintat in 2008 si acreditat LCCI (London Chamber of Commerce and Industry) – International Qualifications from EDI in 2009, acesta  furnizeaza servicii lingvistice complete: cursuri de limbi straine - limbaj general/ de afaceri/ specializat, open/ corporate; cursuri de limba romana pentru expati;  testari LCCI  (English for Business, JETSET, English for Tourism); traduceri; interpretariat; audit lingvistic; ghidaj turistic in limbi de circulatie internationala; sejururi lingvistice – in tara si strainatate.

Articole din aceasi categorie

Copyright: Femei in Afaceri 2019 | Termeni si conditii | Realizat de Concept24